Σε ποιες περιπτώσεις χρειάζεται η αλλαγή ονόματος;
Με βάση τη μέχρι τώρα κατάσταση, οι πιο συχνές περιπτώσεις είναι:
- Αλλαγή γιατί αγόρασες καινούργιο σπίτι ή επιχείρηση.
- Αλλαγή γιατί ενοικιάζεις καινούργιο σπίτι ή επιχείρηση.
- Αλλαγή λόγω θανάτου.
- Αλλαγή με χρέος προηγούμενου ενοικιαστή.
- Αλλαγή για κοινόχρηστους χώρους (π.χ. νέος διαχειριστής πολυκατοικίας).
Πού κάνω αλλαγή ονόματος ΔΕΗ;
Και φτάσαμε στο καίριο ερώτημα: Πού μπορείς να κάνεις αλλαγή ονόματος ΔΕΗ.
- Αρχικά, υπάρχει το γνωστό «Επισκέπτομαι ένα κατάστημα ΔΕΗ» που ναι, εννοείται ότι είναι μια λύση, αλλά γιατί να τρέχεις τώρα και να περιμένεις στις ουρές, ενώ μπορείς να τα κάνεις όλα ηλεκτρονικά (θα δεις παρακάτω τι εννοούμε).
- ΑΦΜ, ταυτότητα, διαβατήριο ή άδεια παραμονής/διαμονής.
- Στοιχεία αριθμού παροχής: λογαριασμό ρεύματος του ακινήτου ή οποιοδήποτε έγγραφο Διαχειριστή (ΔΕΔΔΗΕ) που να εμφανίζει τον αριθμό παροχής του ακινήτου ή αποδεικτικό σχέσης με το ακίνητο.
- Μπαίνεις στον ιστότοπο, συμπληρώνεις τον 9ψήφιο αριθμός παροχής που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του λογαριασμού, ακριβώς πάνω από τη διεύθυνση ακινήτου.
- Επιλέγεις το προϊόν (οικιακή ή επαγγελματική χρήση ακινήτου), συμπληρώνεις τα προσωπικά σου στοιχεία και επισυνάπτεις τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
- Τσεκάρεις τα στοιχεία της σύμβασης, ένας υπάλληλος της ΔΕΗ ελέγχει τα στοιχεία που έχεις δώσει, και εφόσον είναι σωστά, το συμβόλαιο έρχεται στον χώρο σου για να το υπογράψεις και να ολοκληρωθεί η διαδικασία αλλαγής ονόματος στη ΔΕΗ.
Αν βέβαια χρειάζεσαι και περισσότερες πληροφορίες, μπορείς πάντα να καλέσεις στο 800-900-1000.
Μπορώ να εξουσιοδοτήσω κάποιον άλλον να κάνει την αλλαγή για μένα;
Φυσικά, αν θέλεις κάποιος άλλος να τρέξει για σένα, το μόνο που χρειάζεται να έχει, είναι:
- Επικυρωμένη εξουσιοδότηση (πρωτότυπη ή απλή φωτοτυπία) από ΚΕΠ ή Αστυνομική Αρχή ή την αρμόδια Προϊσταμένη Αρχή (π.χ. Πρεσβεία, Δημόσιο, Εκκλησία).
- Αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο ή άδεια παραμονής/διαμονής.
Υπάρχει κόστος; Και αν ναι πόσο;
Το κόστος είναι το κόστος εγγύησης. Με κάθε συμβόλαιο, θα χρειαστεί να καταβάλεις ένα ποσό εγγύησης, το οποίο εξαρτάται από τηνν παροχή του ακινήτου. Αυτό το ποσό είναι κατ’ ελάχιστον 130€.
Πώς κάνω αλλαγή ονόματος σε κοινόχρηστους χώρους;
Αρχικά, αρμόδιος για την υπογραφή της σύμβασης για το κοινόχρηστο ρεύμα πολυκατοικίας είναι ο διαχειριστής της πολυκατοικίας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, δυστυχώς η διαδικασία δεν μπορεί να ολοκληρωθεί ηλεκτρονικά. Θα πρέπει ο διαχειριστής να επισκεφτεί ένα κατάστημα ΔΕΗ και να υπογράψει νέα Σύμβαση στο όνομα «Διαχείρισης Πολυκατοικίας».
Τα δικαιολογητικά που χρειάζονται είναι:
- ΑΦΜ του κτιρίου, εφόσον υπάρχει
- Αριθμός Παροχής
- Ταυτότητα του διαχειριστή
- Αντίγραφο βεβαίωσης από τον οικείο Δήμο για απαλλαγή ΤΑΠ
- Απόσπασμα πρακτικών της Γενικής Συνέλευσης των ιδιοκτητών του κτιρίου (με το οποίο παρέχεται στο Διαχειριστή εξουσιοδότηση για την υπογραφή της Σύμβασης Προμήθειας).