Αποκτώντας ΑΦΜ πολυκατοικίας
Αν και η έκδοση ΑΦΜ για πολυκατοικίες δεν είναι πλέον υποχρεωτική, συνιστάται θερμά από τους ειδικούς. Γιατί, ρωτάς; Γιατί έτσι απολαμβάνετε οικονομικές ελαφρύνσεις, ένταξη στο πρόγραμμα "Εξοικονομώ κατ’ οίκον" και το επίδομα θέρμανσης. Και ποιος δε θέλει λίγη εξοικονόμηση στα καύσιμα; Το μόνο αγκάθι στην όλη διαδικασία είναι ότι απαιτεί πρακτικό γενικής συνέλευσης με αποδοχή όλων των ιδιοκτητών, το οποίο καταλαβαίνεις ότι είναι κομματάκι δύσκολο.
Φορολογική Δήλωση
Αφού αποκτήσεις τον πολυπόθητο ΑΦΜ, έρχεται η ώρα της φορολογικής δήλωσης. Ναι, σωστά διάβασες. Κάθε χρόνο, πρέπει να υποβάλλεις φορολογική δήλωση για την πολυκατοικία, ακόμα κι αν είναι μηδενική. Μη φοβάσαι, όμως, τα έξοδα του λογιστή περνάνε στα κοινόχρηστα έξοδα.
Αλλαγή Στοιχείων Διαχειριστή
Κάθε φορά που αλλάζει ο διαχειριστής, πρέπει να αλλάζουν και τα στοιχεία του στην ΑΑΔΕ. Έχεις ένα μήνα για να το κάνεις, αλλιώς θα σου έρθει ένα πρόστιμο 250€. Ευτυχώς, η διαδικασία μπορεί να γίνει και ηλεκτρονικά, για να μην έχεις καμία δικαιολογία να το καθυστερήσεις.
Βεβαιώσεις Δαπανών
Υπάρχουν και βεβαιώσεις δαπανών; Βεβαίως. Οι βεβαιώσεις δαπανών συγκαταλέγονται μέσα στις φορολογικές υποχρεώσεις της πολυκατοικίας. Αυτό που πρέπει να κάνει λοιπόν ο διαχειριστής είναι να παραδώσει μια συγκεντρωτική κατάσταση με όλες τις δαπάνες του έτους και τον αριθμό της απόδειξης για κάθε μία από αυτές. Γιατί να το κάνει αυτό; Γιατί έτσι μπορούν οι ενοικιαστές και οι ιδιοκτήτες να εξασφαλίσουν έκπτωση φόρου και να διατηρήσουν το αφορολόγητο.
Καλώς ήρθες στον μαγικό κόσμο της διαχείρισης πολυκατοικίας. Βέβαια, αν όλα αυτά σου φαίνονται βουνό, μπορείς να τα αφήσεις όλα σε εμάς. Ανακάλυψε τώρα ό,τι χρειάζεσαι για τη διαχείριση της πολυκατοικίας στο polikatikia.gr