Νομικά

Κομμένο ρεύμα & επανασύνδεση: Πως γίνεται & ποιο το κόστος;

Κομμένο ρεύμα & επανασύνδεση: Πως γίνεται & ποιο το κόστος;
Σκοτάδι! Γύρω σου σκοτάδι και κάπως έτσι συνειδητοποιείς ότι σου έχουν κόψει το ρεύμα. Μια αρκετά δυσάρεστη συνθήκη, που όμως αν γνωρίζεις πώς να προχωρήσεις και τι να κάνεις για την επανασύνδεση του ρεύματος μπορεί να σε βοηθήσει να ελαχιστοποιήσεις την ταλαιπωρία. Είτε πρόκειται για το σπίτι ή την επιχείρησή σου, πάμε να δούμε μαζί βήμα βήμα τη διαδικασία επανασύνδεσης.


Κατανόηση των διακοπών ρεύματος



Οι διακοπές ρεύματος μπορεί να προκύψουν για διάφορους λόγους, όπως απλήρωτοι λογαριασμοί, οικονομικές δυσκολίες ή άλλες περιστάσεις. Εάν σου έχουν κόψει το ρεύμα, είναι σημαντικό να διευθετήσεις το ζήτημα άμεσα. Η επανασύνδεση της παροχής ρεύματος απαιτεί συγκεκριμένα βήματα, ανάλογα με τη φύση της αποσύνδεσης και την κατάστασή σου. Ας εξετάσουμε τα δύο βασικά σενάρια: διακοπή λόγω απλήρωτων λογαριασμών και άμεση διακοπή.


Διακοπή λόγω απλήρωτων λογαριασμών



Εάν η παροχή ρεύματος έχει αποσυνδεθεί λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών, ο πάροχος ενέργειας θα καταγγείλει τη σύμβαση. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να επικοινωνήσεις με το αρμόδιο τοπικό γραφείο του δήμου για να κινήσεις τη διαδικασία επανασύνδεσης. Κάπου εδώ να πούμε πως αν και η διαθεσιμότητα και οι όροι ποικίλουν ανάλογα την περιοχή και τον πάροχο, υπάρχουν διαθέσιμα επιδόματα επανασύνδεσης που μπορούν να βοηθήσουν.


Άμεση αποσύνδεση



Η άμεση αποσύνδεση συμβαίνει όταν οι τεχνικοί της εταιρείας ηλεκτρισμού αποσυνδέουν με φυσικό τρόπο την παροχή ρεύματος. Αυτό μπορεί να συμβεί αν ζητήσεις την αποσύνδεση ή αν υπάρχουν ανησυχίες για την ασφάλεια. Εάν επιθυμείς να επανασυνδέσεις το ρεύμα μετά από άμεση αποσύνδεση, θα πρέπει να ακολουθήσεις κάποιες συγκεκριμένες διαδικασίες που περιγράφονται από τον πάροχο ενέργειας σου. Είναι σημαντικό να επικοινωνήσεις απευθείας με τον πάροχο ώστε να προσδιορίσεις τα συγκεκριμένα βήματα και τις απαιτήσεις στην περίπτωσή σου.


Βήματα για την επανασύνδεση της παροχής ρεύματος


Η επανασύνδεση της παροχής ρεύματος περιλαμβάνει μια σειρά βημάτων που πρέπει να ακολουθηθούν για να διασφαλιστεί η επιτυχής αποκατάσταση.

1. Επικοινώνησε με τον πάροχο ενέργειας


Το πρώτο βήμα είναι να επικοινωνήσεις με τον πάροχο ενέργειας για να τον ενημερώσεις για την πρόθεσή σου να επανασυνδέσεις την παροχή ρεύματος. Εκείνοι θα σε καθοδηγήσουν στη διαδικασία και θα σου δώσουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και απαιτήσεις. Είτε πρόκειται για απλήρωτους λογαριασμούς είτε για άμεση αποσύνδεση, ο πάροχος ενέργειας θα έχει συγκεκριμένα πρωτόκολλα για να σε βοηθήσει.


2. Οι απαιτούμενες πληροφορίες


Όταν επικοινωνείς με τον πάροχο ενέργειας, να έχεις έτοιμες τις απαραίτητες πληροφορίες που μπορεί να ζητηθούν, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων του λογαριασμού, της διεύθυνσης και κάθε σχετικού εγγράφου. Οι πληροφορίες αυτές θα βοηθήσουν στη διευκόλυνση της διαδικασίας επανασύνδεσης και θα διασφαλίσουν ότι το ρεύμα θα αποκατασταθεί άμεσα.

3. Υποβολή των απαιτούμενων εγγράφων


Για να προχωρήσεις με τη διαδικασία επανασύνδεσης, θα πρέπει να υποβάλεις τα απαραίτητα έγγραφα στον πάροχο. Οι συγκεκριμένες απαιτήσεις ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με την τοποθεσία και τον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, ορισμένα κοινά έγγραφα που συνήθως ζητούνται περιλαμβάνουν:

  • Αποδεικτικό ταυτότητας, όπως φωτοαντίγραφο της αστυνομικής σας ταυτότητας ή του διαβατηρίου σας.
  • Πρόσφατη ένδειξη του μετρητή ή φωτογραφία του μετρητή που δείχνει την τρέχουσα ένδειξη.
  • Αποδεικτικό διεύθυνσης, όπως λογαριασμός κοινής ωφέλειας ή μισθωτήριο συμβόλαιο.
  • Οποιαδήποτε άλλα έγγραφα που καθορίζονται από τον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας.

4. Συζήτηση για τις επιλογές πληρωμής και το κόστος επανασύνδεσης


Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας με τον πάροχο, συζητήστε τις διαθέσιμες επιλογές πληρωμής και τα τυχόν έξοδα επανασύνδεσης. Ανάλογα με τις περιστάσεις, ενδέχεται να υπάρχουν διαθέσιμα επιδόματα ή σχέδια πληρωμών που θα βοηθήσουν να ελαφρύνεις το οικονομικό βάρος. Ο πάροχος ενέργειας θα σου παράσχει τις απαραίτητες λεπτομέρειες και θα σε καθοδηγήσει στις διαθέσιμες επιλογές.


5.Τακτοποίησε τους ανεξόφλητους λογαριασμούς


Εάν η διακοπή της ηλεκτροδότησής οφειλόταν σε απλήρωτους λογαριασμούς, είναι σημαντικό να τακτοποιήσεις τυχόν εκκρεμότητες πριν προχωρήσει η διαδικασία επανασύνδεσης. Συνεργάσου με τον πάροχο για να καθορίσετε το ακριβές ποσό που οφείλεις και τους αποδεκτούς τρόπους πληρωμής. Μόλις εξοφληθούν οι λογαριασμοί, μπορείς να προχωρήσεις στη διαδικασία επανασύνδεσης.


6. Προγραμμάτισε ένα ραντεβού επανασύνδεσης


Αφού τακτοποιήσεις τυχόν ανεξόφλητους λογαριασμούς ή εκπληρώσεις τις απαραίτητες προϋποθέσεις, προγραμμάτισε το ραντεβού. Ένας τεχνικός θα επισκεφθεί τον χώρο σου και θα εκτελέσει τις απαιτούμενες εργασίες για την αποκατάσταση της παροχής ρεύματος. Βεβαιώσου ότι θα έχει κάθε απαραίτητη πρόσβαση ή πληροφορία που απαιτείται για να ολοκληρώσει ομαλά τη διαδικασία επανασύνδεσης.


7. Διασφάλιση της συμμόρφωσης με τους κανονισμούς ασφαλείας


Κατά τη διάρκεια του ραντεβού επανασύνδεσης, ο τεχνικός θα αξιολογήσει την ασφάλεια της ηλεκτρικής σου εγκατάστασης και θα διασφαλίσει ότι συμμορφώνεται με όλους τους απαραίτητους κανονισμούς. Εάν εντοπιστούν τυχόν προβλήματα ασφαλείας, ο τεχνικός θα παράσχει καθοδήγηση για την επίλυσή τους πριν προχωρήσει στην επανασύνδεση. Είναι σημαντικό να αντιμετωπιστούν τυχόν ζητήματα ασφαλείας για να διασφαλιστεί η αξιόπιστη λειτουργία της παροχής ρεύματος.


8. Βεβαιώσου για την επιτυχή επανασύνδεση


Μόλις ο τεχνικός ολοκληρώσει τη διαδικασία επανασύνδεσης, θα πρέπει να επαληθεύσεις ότι η παροχή ρεύματος έχει αποκατασταθεί με επιτυχία. Έλεγξε τις ηλεκτρικές συσκευές και τον φωτισμό για να βεβαιωθείς ότι λειτουργούν σωστά. Εάν αντιμετωπίζεις οποιοδήποτε πρόβλημα ή παρατηρήσεις ανωμαλίες, επικοινώνησε αμέσως με τον πάροχο ενέργειας για περαιτέρω βοήθεια.



Κόστος που συνεπάγεται η επανασύνδεση ρεύματος



Το κόστος που σχετίζεται με την επανασύνδεση ρεύματος μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με τον πάροχο και τις συγκεκριμένες συνθήκες. Ορισμένοι πάροχοι ενέργειας ενδέχεται να προσφέρουν επιδόματα επανασύνδεσης ή σχέδια πληρωμών για να βοηθήσουν τους πελάτες που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες. Είναι σημαντικό να ενημερωθείς και να διερευνήσεις αυτές τις επιλογές για να προσδιορίσεις την πιο κατάλληλη και προσιτή λύση για την δική σου περίπτωση.


Πιθανές επιχορηγήσεις για επανασύνδεση



Εάν αντιμετωπίζεις οικονομικές δυσκολίες και δεν μπορείς να εξοφλείς το πλήρες κόστος της επανασύνδεσης, μπορεί να είσαι δικαιούχος επιδόματος ή να μπορείς να ενταχθείς σε κάποιο πρόγραμμα στήριξης. Τα εν λόγω επιδόματα μπορούν να παρέχουν οικονομική βοήθεια για την κάλυψη του κόστους αποκατάστασης της παροχής ρεύματος. 


Η αποκατάσταση του ρεύματος είναι απαραίτητη για την ποιότητα ζωής, την άνεση του σπιτιού σου ή αν μιλάμε για επαγγελματικό χώρο, την εργασία σου και ενώ η επανασύνδεση μπορεί να γίνει πρόκληση, ακολουθώντας τα βήματα που περιγράψαμε πιο πάνω μπορείς να την κάνεις ευκολότερη.

Και μην ξεχνάς, τα άρθρα του polikatikia.gr δίνουν τις απαντήσεις για οτιδήποτε γύρω από τη διαχείριση της κατοικίας σου. Στην pro έκδοση του Polikatikia.gr Ecosystem, θα βρεις όλες τις συμβουλευτικές υπηρεσίες που χρειάζεσαι από επαγγελματίες του χώρου που με χαρά θα μοιραστούν μαζί σου τις γνώσεις και την εμπειρία τους.



κομμενο-ρευμα2
κομμενο-ρευμα3

Σχέτικα άρθρα

Σεπ 21, 2022 Νομικά
Έκδοση ΑΦΜ για πολυκατοικία – Όλη η διαδικασία βήμα-βήμα

Έκδοση ΑΦΜ για πολυκατοικία – Όλη η διαδικασία βήμα-βήμα

Η έκδοση ΑΦΜ για μια πολυκατοικία χρησιμεύει σε πολλές διαδικασίες και βοηθά ώστε να εξομαλύνονται πολλά θέματα ανάμεσα στους ιδιοκτήτες και στον διαχειριστή. Τα ευχάριστα νέα είναι ότι η διαδικασία έκδοσης ΑΦΜ για μια πολυκατοικία έγινε πιο απλή από ποτέ! Διάβασε παρακάτω ποια είναι η διαδικασία έκδοσης για να έχεις περισσότερα οφέλη για τη δική σου πολυκατοικία. Η βασική σου ερώτηση ίσως είναι γιατί χρειάζεται μια πολυκατοικία ΑΦΜ; Και θα σου λύσουμε την απορία ευθύς αμέσως! Γιατί χρειάζεται ΑΦΜ μια πολυκατοικία; Το ΑΦΜ μπορεί να οδηγήσει μια πολυκατοικία στη ριζική ενεργειακή της αναβάθμιση. Η πολυκατοικία με το ΑΦΜ της μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ» και να ανακαινιστεί, κάτι που μπορεί να ωφελήσει όλους τους ενοίκους της. Η χρήση ΑΦΜ επίσης διευκολύνει και εξομαλύνει αρκετές από τις διαδικασίες διαχείρισης αφού μπορεί να δημιουργηθεί ένας τραπεζικός λογαριασμός όπου εκεί θα κατατίθεται το αποθεματικό διαχείρισης ή τα έξοδα των κοινοχρήστων από τους ενοίκους με μία εντολή. Όταν υπάρχει διαθέσιμο το απαιτούμενο ποσό, ο διαχειριστής μπορεί να προχωρήσει σε σχετικές πληρωμές και να καλύψει τα έξοδα μίας πολυκατοικίας άμεσα ενώ τα απαραίτητα παραστατικά για λόγους διαφάνειας είναι πάντα διαθέσιμα. Τώρα που έμαθες τους τρόπους που το ΑΦΜ μπορεί να φανεί χρήσιμο για την πολυκατοικία σου, είναι ώρα να μάθεις και τον τρόπο που μπορείς να το πραγματοποιήσεις! Η διαδικασία βήμα προς βήμα: Αρχικά, πρέπει να γνωρίζεις ότι η απόκτηση ΑΦΜ δεν έχει κάποια προθεσμία οπότε δεν επιβάλλεται κάποιο πρόστιμο εκπρόθεσμης δήλωσης. Αν οι ιδιοκτήτες αποφασίσουν όμως να δημιουργήσουν ΑΦΜ για την πολυκατοικία τους, πρέπει η άτυπη ένωση συνιδιοκτητών κτηρίου να υποβάλει: Σύσταση οριζοντίου ιδιοκτησίας ή κανονισμό του κτηρίου. Πρακτικό γενικής συνέλευσης της εκλογής του διαχειριστή, αν η διαδικασία υποβολής γίνει από τον ίδιο. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει αρμόδιος διαχειριστής, υποβάλλεται το πρακτικό της γενικής συνέλευσης για το πρόσωπο που όρισε η πλειοψηφία για να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες, υπογεγραμμένο από όλους. Για τη διαδικασία αρκεί ο ορισμός ενός προσώπου, συνιδιοκτήτη ή και όχι, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3741/1929 περί «παμψηφίας», που θα υποβάλει τη σχετική αίτηση μαζί με τα παραπάνω δικαιολογητικά. Όταν οριστεί ο αρμόδιος από την ένωση ιδιοκτητών τα πράγματα είναι απλά. Εκείνος πρέπει να υποβάλει το έντυπο Δ211 είτε ψηφιακά είτε σε έντυπη μορφή. Το έντυπο είναι διαθέσιμο στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ (www.aade.gr), στην ενότητα του καταλόγου των εντύπων. Ως ημερομηνία απόδοσης του ΑΦΜ θεωρείται η ημερομηνία υποβολής του εντύπου Δ211, εφόσον οι ως άνω ενώσεις ιδιοκτητών δεν διενεργούν πράξεις φορολογικού ενδιαφέροντος, δηλαδή δεν έχουν έσοδα από τη διαχείριση της πολυκατοικίας, κατηγορία στην οποία εμπίπτει σχεδόν το σύνολο των πολυκατοικιών της χώρας. Όταν η διαδικασία ολοκληρωθεί, μπορείτε πλέον να επωφεληθείτε από όλες τις ενέργειες που θα ανανεώσουν την πολυκατοικία σας και θα κάνουν τις καθημερινές εργασίες πιο απλές και γρήγορες!

Νοε 10, 2022 Νομικά
Καταστατικό πολυκατοικίας | Τι είναι και ποιος είναι ο σκοπός του

Καταστατικό πολυκατοικίας | Τι είναι και ποιος είναι ο σκοπός του

Αν έχεις ζήσει σε μια πολυκατοικία για λίγο ή περισσότερο καιρό, γνωρίζεις ότι η συμβίωση με τους γείτονες δεν είναι πάντα εύκολη. Και αυτό γιατί στην καθημερινότητα μπορεί να προκύψουν διάφορα θέματα και ζητήματα που μέχρι να επιλυθούν χρειάζεται ευγένεια, ψυχραιμία και αρκετή υπομονή. Όταν δεν υπάρχει συνεννόηση από όλες τις πλευρές τότε η εύρυθμη λειτουργία της πολυκατοικίας είναι μία δύσκολη υπόθεση. Τι μπορεί όμως να τα διορθώσει όλα αυτά; Ένα μαγικό χαρτί που ονομάζεται καταστατικό! Οι ιδιοκτήτες και οι ένοικοι μίας πολυκατοικίας μπορούν ανά πάσα στιγμή να καταφύγουν σε αυτό για να βρουν λύση στο πρόβλημά τους. Μέσα από την εφαρμογή του Polikatikia.gr μπορείς να ανεβάσεις κιόλας σε web μορφή το καταστατικό της δικής σου πολυκατοικίας στον ψηφιακό της φάκελο ώστε να εξασφαλίσεις την απόλυτη διαφάνεια για όλους τους κατοίκους. Καλό είναι αν πρόκειται να μετακομίσεις σύντομα σε ένα νέο διαμέρισμα να γνωρίζεις από πριν τα πάντα για το καταστατικό της πολυκατοικίας γιατί δεν είναι παντού το ίδιο, αλλά πρέπει να ακολουθείται πιστά σε κάθε περίπτωση. Τι είναι λοιπόν το καταστατικό; Το καταστατικό είναι ένα κείμενο που έχει γίνει αποδεκτό και έχει υπογραφεί από κάθε ιδιοκτήτη με την αγορά κάθε ιδιοκτησίας. Όσοι αγοράσουν, λοιπόν, ένα διαμέρισμα συμφωνούν και αποδέχονται τον κανονισμό της πολυκατοικίας και δεσμεύονται να τον εφαρμόσουν. Όσον αφορά στους ενοικιαστές, με το συμφωνητικό μίσθωσης που θα πραγματοποιήσουν με τον ιδιοκτήτη δεσμεύονται να τηρήσουν και οι ίδιοι με τη σειρά τους το καταστατικό της πολυκατοικίας το οποίο θα τους κοινοποιηθεί. Αν πρόκειται να νοικιάσεις ένα διαμέρισμα, δεν έχεις παρά να απευθυνθείς στον διαχειριστή της πολυκατοικίας και να ζητήσεις αντίγραφο. Ιδιοκτήτες και ενοικιαστές είναι καλό να γνωρίζουν τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους στην πολυκατοικία στην οποία διαμένουν. Μέσα από το καταστατικό της πολυκατοικίας μπορείς να ενημερωθείς για θέματα δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των ιδιοκτητών, όπως τη συμμετοχή σε κοινόχρηστες δαπάνες, τι ισχύει για τη χρήση των διαμερισμάτων πχ. Επαγγελματικούς χώρους κ.α. Μπορείς επίσης να μάθεις λεπτομέρειες για τη λήψη αποφάσεων, τη συντήρηση των κοινόχρηστων χώρων και τη γενικότερη διαχείριση. Τέλος, στο καταστατικό αναφέρεται και το πώς ή το πότε θα διεξάγονται οι γενικές συνελεύσεις της πολυκατοικίας. Πότε συντάσσεται το καταστατικό; Η σύνταξή του συνήθως γίνεται πριν την ανέγερση της πολυκατοικίας και συντάσσεται με την παρουσία των οικοπεδούχων ή των κατασκευαστών της. Το καταστατικό είναι ενσωματωμένο στην πράξη σύστασης οριζοντίων ιδιοκτησιών που είναι το συμβόλαιο που περιγράφει τα διαμερίσματα που θα δημιουργηθούν. Αν το καταστατικό δεν είχε συνταχθεί κατά την ανέγερση, τότε γίνεται με τη συμφωνία όλων των ιδιοκτητών ή με προσφυγή στο δικαστήριο. Το περιεχόμενο του καταστατικού κοινοποιείται σε συμβολαιογράφο και στη συνέχεια υπογράφεται από όλους τους ιδιοκτήτες. Το καταστατικό μπορεί να αλλάξει; Το καταστατικό υφίσταται για να ρυθμίζει όλα τα ζητήματα που δεν ρυθμίζει από μόνη της η νομοθεσία. Χρειάζεται επισκευή ένας κοινόχρηστος χώρος; Θέλεις να τοποθετήσεις κεραία ή ηλιακό θερμοσίφωνα στην ταράτσα; Θέλετε να βάψετε την πρόσοψη του κτηρίου; Απαντήσεις θα βρεις στο καταστατικό της πολυκατοικίας! Ο κανονισμός της πολυκατοικίας δεν είναι πάνω από τον νόμο ωστόσο όλοι οι ένοικοι πρέπει να συμμορφώνονται με αυτόν. Σε περίπτωση όμως που η νομοθεσία διαφέρει από το καταστατικό τότε υπερισχύει η νομοθεσία. Αλλαγές στον κανονισμό της πολυκατοικίας μπορούν να γίνουν. Αλλά μόνο αν συντρέχει σοβαρός λόγος. Πρέπει να τεθεί επίσημα ως θέμα σε μία γενική συνέλευση και η όποια αλλαγή να βρίσκει σύμφωνους όλους τους ιδιοκτήτες.

Δεκ 28, 2022 Νομικά
Τι ισχύει για τα κλειστά διαμερίσματα; Η σχετική νομοθεσία.

Τι ισχύει για τα κλειστά διαμερίσματα; Η σχετική νομοθεσία.

Ζεις σε μία πολυκατοικία. Η έκδοση κοινοχρήστων πραγματοποιείται κάθε μήνα. Κάθε ιδιοκτήτης και ενοικιαστής πληρώνει το ποσοστό του στον διαχειριστή. Όλα καλά μέχρι εδώ. Τι γίνεται όμως όταν ένα ή περισσότερα διαμερίσματα παραμένουν κλειστά ή δεν κατοικούνται; Παίρνουν μέρος στη …μοιρασιά ή εξαιρούνται; Διάβασε παρακάτω τι ισχύει με τη νομοθεσία για κλειστά διαμερίσματα και ποιες ενέργειες κάνει η διαχείριση της πολυκατοικίας σε μια τέτοια περίπτωση. Πότε ένα διαμέρισμα θεωρείται κλειστό; Ένα διαμέρισμα παραδοσιακά θεωρείται κλειστό όταν δεν κατοικείται. Τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ο ιδιοκτήτης, για να αναγνωριστεί το δικαίωμα σε οποιαδήποτε έκπτωση, την προβλέπει ο κανονισμός της συνιδιοκτησίας. Τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης, κλειστό (για τη θέρμανση) μπορεί να θεωρηθεί και το διαμέρισμα που κατοικείται μεν αλλά έχουν σφραγίσει τα καλοριφέρ. Όσον αφορά στον τρόπο θέρμανσης, ένα διαμέρισμα μπορεί να θεωρηθεί “κλειστό”, όντας αυτόνομο. Ένα διαμέρισμα μπορεί να έχει επιλέξει άλλο τρόπο θέρμανσης, με αποτέλεσμα να έχει αποσυνδεθεί από τον κλασικό τρόπο θέρμανσης πχ πετρέλαιο λόγω εγκατάστασης λέβητα φυσικού αερίου. Όταν ξενοικιάζεται ένα διαμέρισμα, ποιες είναι οι πρώτες ενέργειες που πρέπει να γίνουν ώστε να μη συσσωρεύονται άδικα χρέη; Υπάρχει κανονισμός πολυκατοικίας; Τότε το πρώτο μέλημα του διαχειριστή είναι να ακολουθήσει το καταστατικό και να πραγματοποιήσει ό,τι προβλέπεται και έχει οριστεί σε αυτό. Αν δεν υπάρχει άλλη συμφωνία, τα κλειστά διαμερίσματα συμμετέχουν κανονικά σε όλες τις δαπάνες της πολυκατοικίας σύμφωνα με τη νομοθεσία. Τι ισχύει βάσει νομοθεσίας για τα κλειστά διαμερίσματα; Αν στην πολυκατοικία σου ένα διαμέρισμα μείνει κλειστό, εφόσον προβλέπεται κάποια έκπτωση σε κάποιες δαπάνες, το ποσό που προκύπτει διαμοιράζεται στα υπόλοιπα διαμερίσματα με την αντίστοιχη κατηγορία χιλιοστών. Εκείνος που θα διευθετήσει το θέμα είναι ο διαχειριστής της πολυκατοικίας που είναι υπεύθυνος να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες. Αν και ακατοίκητο, το διαμέρισμα πρέπει να συμμετέχει κανονικά στα έξοδα;Ή μήπως υπάρχει κάποιος τρόπος ο ιδιοκτήτης να απαλλαχθεί από τα έξοδα επειδή απλά δεν κατοικεί στο σπίτι; Εδώ έρχεται η σχετική νομοθεσία, ειδικά αν η πολυκατοικία δεν διαθέτει καταστατικό. Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, η έκπτωση λόγω κλειστού διαμερίσματος, αφορά τη δαπάνη της θέρμανσης, όταν αυτή αφορά την κατανάλωση και όχι κάποια συντήρηση ή επισκευή. Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο 3741/29, τον μεγαλύτερο ρόλο παίζει το είδος της θέρμανσης της πολυκατοικίας. Οι περιπτώσεις είναι δύο: α) πολυκατοικία με αυτόνομη θέρμανση και β) πολυκατοικία με κεντρική θέρμανση. Πολυκατοικία με αυτόνομη θέρμανση Αν υπάρχει αυτόνομη θέρμανση στην πολυκατοικία, οπότε και η ελευθερία κάποιος να τη χρησιμοποιεί όση ώρα θέλει και όποτε θέλει τότε ο ιδιοκτήτης του διαμερίσματος επιβαρύνεται μόνο με το πάγιο της θέρμανσης ενώ βάση κανονισμού μπορεί να δικαιούται ένα ποσοστό έκπτωσης επί της χρέωσης του παγίου. Δεδομένου ότι το σπίτι είναι ακατοίκητο και δεν υπάρχει επιπλέον κατανάλωση. Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα του 1985, οι υπόλοιπες χρεώσεις για τους κοινόχρηστους χώρους της πολυκατοικίας χρεώνονται ωστόσο κανονικά. Πολυκατοικία με κεντρική θέρμανση Στις πολυκατοικίες με κεντρική θέρμανση, όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Κάθε διαμέρισμα υπολογίζεται κανονικά σε όλες τις δαπάνες και χρεώσεις και όσον αφορά στην έκδοση των κοινοχρήστων έχει το ποσοστό που του αναλογεί ακόμη κι αν δεν κατοικείται πλέον, εκτός αν βάσει κανονισμού προβλέπεται αντίστοιχη έκπτωση. Υπάρχει κάποια εξαίρεση; Η μόνη εξαίρεση όπως αναφέρθηκε αποτελεί το καταστατικό που μπορεί να υπάρχει σε κάποια πολυκατοικία που προβλέπει κάτι διαφορετικό για τη διαχείριση των ακατοίκητων διαμερισμάτων. Αν το καταστατικό ορίζει ότι τα κενά διαμερίσματα απαλλάσσονται από όλες ή κάποιες χρεώσεις κοινοχρήστων τότε ακολουθείται η συγκεκριμένη διαδικασία. Σε αυτή την περίπτωση, το καταστατικό υπερισχύει του νόμου. Ωστόσο, αν κληθεί γενική συνέλευση στην πολυκατοικία, μπορεί να ψηφιστεί ομόφωνη αλλαγή του καταστατικού και προφανώς και ό,τι ισχύει για τα κενά διαμερίσματα. Αξίζει να σημειωθεί πως η πλήρης αυτονόμηση από το κοινόχρηστο σύστημα θέρμανσης δεν εμπίπτει στην κατηγορία «κλειστού» διαμερίσματος και προβλέπεται άλλη διαδικασία από τον νόμο και διαφορετικές υποχρεώσεις.

Φεβ 07, 2023 Νομικά
Κάμερα σε Πολυκατοικία: Νομοθεσία

Κάμερα σε Πολυκατοικία: Νομοθεσία

Ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς μας πλέον καταγράφεται. Πολλοί πιστεύουν δε ότι «αν δεν το έχεις δει σε βίντεο, δεν έγινε ποτέ». Τι γίνεται όμως όταν πρόκειται για έναν κοινόχρηστο ή δημόσιο χώρο; Τι αλλάζει για τις κάμερες που καταγράφουν με σκοπό την ασφάλειά μας σε μία πολυκατοικία; Εδώ έρχεται η Αρχή Προσωπικών Δεδομένων για να ξεδιαλύνει το τοπίο και να θέσει τα όρια στην καταγραφή της καθημερινής μας ζωής. Απαγορεύεται να διαθέτω κάμερα ασφαλείας στο σπίτι μου; Μία γενική απάντηση θα ήταν όχι δεν απαγορεύεται. Πιο συγκεκριμένα, όμως, υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις. Αν μένεις σε μονοκατοικία και μία κάμερα καταγράφει αποκλειστικά τον δικό σου χώρο ή τον εσωτερικό χώρο του σπιτιού, τότε δεν έχεις να σκεφτείς τίποτα άλλο αφού δεν εφαρμόζεται η νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα σε αυτή την περίπτωση. Μένω σε πολυκατοικία. Τι ισχύει για το διαμέρισμά μου; Η τοποθέτηση κάμερας ασφαλείας ή βιντεοεπιτήρησης δεν απαγορεύεται. Ωστόσο, σύμφωνα με το άρθρο 3 της οδηγίας 1/2011, απαγορεύεται η λήψη εικόνας από εξωτερικό δημόσιο χώρο όπως τον δρόμο ή το πεζοδρόμιο, όπως και από γειτονικά κτήρια. Αν υπάρχει δικαιολογημένη υπόνοια ή έχουν προηγηθεί επικίνδυνες επιθέσεις κατά της ζωής και της περιουσίας, τότε η λήψη εικόνας σε παράπλευρες οδούς ή πεζοδρόμια δικαιολογείται σε εξαιρετικές περιπτώσεις και σε απολύτως απαραίτητα σημεία (άρθρο 6 της οδηγίας 1/2011). Σε μία πολυκατοικία, δεν αποφασίζεις όμως μόνος σου. Για να τοποθετηθεί μία κάμερα ασφαλείας, δεν μπορεί να οριστεί ένας μεμονωμένος ιδιοκτήτης. Σύμφωνα με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, πρέπει να είναι απόφαση από κοινού των συνιδιοκτητών με σκοπό την προστασία προσώπων και αγαθών των κοινόχρηστων χώρων όπως ορίζεται και από το καταστατικό της πολυκατοικίας. Όταν δεν υφίσταται καταστατικό, απαιτείται πλειοψηφία σε ποσοστό ιδιοκτησίας 50% + 1 και επιπλέον σύμφωνη γνώμη των δύο τρίτων των ενοίκων, για την οποία λαμβάνεται υπόψη μία ψήφος ανά κατοικημένο (μη κενό) διαμέρισμα. Διάβασε τι ισχύει για τα κλειστά διαμερίσματα σύμφωνα με τη νομοθεσία. Τι γίνεται αν συμβεί απόπειρα διάρρηξης ή άλλο συμβάν και έχω καταγεγραμμένο υλικό; Το υλικό μπορεί να διαβιβαστεί στις αρμόδιες αρχές όπως Αστυνομία και Δικαστήρια σε περίπτωση συμβάντος. Κάθε άλλη μη οικιακή χρήση του καταγεγραμμένου υλικού δεν επιτρέπεται και συνεπάγεται την εφαρμογή της νομοθεσίας για τα προσωπικά δεδομένα. Πού και πώς μπορώ να τοποθετήσω μία κάμερα ασφαλείας; Μπορείς να τοποθετήσεις μία κάμερα εντός του διαμερίσματός σου χωρίς να λαμβάνουν εικόνα από το μπαλκόνι, δημόσιο δρόμο ή την είσοδο της πολυκατοικίας. Μπορείς να τοποθετήσεις κάμερα που επιβλέπει τον χώρο της εισόδου, χωρίς όμως να γίνεται καταγραφή εικόνας ή ήχου, (π.χ για να βλέπεις ποιος είναι στην είσοδο). Μην ξεχνάς ότι κατά την τοποθέτηση της κάμερας δεν πρέπει να λαμβάνεται εικόνα από τους κοινόχρηστους χώρους ανάλογα με τη χωροθέτηση των εισόδων των διαμερισμάτων του ορόφου και του ανελκυστήρα, δεν πρέπει να επηρεάζεται (να επιτηρείται, έστω και παρεμπιπτόντως) η είσοδος σε άλλα διαμερίσματα ή η διέλευση προς αυτά. Στις παραπάνω περιπτώσεις, η χρήση της κάμερας θεωρείται οικιακή και δεν εμπίπτει στη νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα. Συνοψίζοντας, οι κάμερες επιτήρησης σε κοινόχρηστους χώρους πολυκατοικιών υπόκεινται στη νομοθεσία της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που απαιτεί τη σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας της πολυκατοικίας για την εγκατάσταση του εξοπλισμού σε χώρους όπως η κοινόχρηστη κεντρική είσοδος του κτηρίου, του κλιμακοστασίου, της πιλοτής του κτηρίου ή του κήπου του ακινήτου.