Τα νέα του Polikatikia.gr

Προετοίμασε την πολυκατοικία σου για την άνοιξη: 6 εργασίες για τους ανοιξιάτικους μήνες
Ο χειμώνας σιγά σιγά φεύγει και δίνει τη θέση του στην άνοιξη. Τι σημαίνει αυτό για την πολυκατοικία σου; Ότι ο καιρός φτιάχνει και ίσως είναι η ιδανική περίοδος για να προγραμματίσεις κάποιες εργασίες, αλλαγές και διάφορες διαδικασίες στο κτήριο για να υποδεχθείς την άνοιξη. Ως διαχειριστής, μέσα στο έτος έχεις κάποιες συγκεκριμένες αρμοδιότητες αλλά μπορείς πάντα να τις κανονίσεις έτσι ώστε να γίνουν με τις καλύτερες συνθήκες και φυσικά με καλύτερο καιρό για να είναι και πιο αποδοτικές. Φυσικά, αν είσαι ιδιοκτήτης, η άνοιξη είναι η ιδανική εποχή για επισκευές. Βάψιμο Αν σκέφτεσαι το βάψιμο του σπιτιού σου ή κάποιων χώρων που θες να ανανεώσεις, η άνοιξη και οι πρώτοι καλοκαιρινοί μήνες είναι η ιδανική περίοδος. Ο καιρός σε βοηθά ιδιαιτέρως αφού δεν υπάρχει τόση υγρασία και η πιθανότητα για βροχή είναι σχετικά μικρότερη. Η θερμοκρασία επίσης είναι ιδανική αφού δεν έχεις να αντιμετωπίσεις ακόμα κάποιον καλοκαιρινό καύσωνα. Τέλος, για να ολοκληρώσεις το βάψιμο θα έπρεπε να αφήνεις ανοιχτές πόρτες και παράθυρα για να στεγνώσουν οι τοίχοι σου οπότε η άνοιξη σε βολεύει και σε αυτό. Ανακαίνιση Το ίδιο ισχύει και σε πιο μεγάλες αλλαγές όπως είναι μία ανακαίνιση. Αν θέλεις να αλλάξει ένα μέρος του σπιτιού, να γκρεμίσεις τοίχους, να κάνεις κάποια ανακαίνιση στο μπάνιο ή την κουζίνα, η άνοιξη προσφέρεται για ανανέωση. Πρακτικά, οι μέρες είναι μεγαλύτερες και διευκολύνουν τα συνεργεία να δουλέψουν με μεγαλύτερη άνεση ή όταν χρειάζεται να γίνονται εργασίες το απόγευμα. Επίσης, μην ξεχνάς ότι την άνοιξη τα έξοδα είναι μειωμένα λόγω μειωμένης θέρμανσης, ηλεκτρικού κτλ. Απεντόμωση Η άνοιξη θα έπρεπε να σου υπενθυμίσει να προγραμματίσεις μία απολύμανση - απεντόμωση στην πολυκατοικία σου. Εφόσον δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο θέμα, μία προληπτική απολύμανση – απεντόμωση είναι ιδανική για τους πρώτους μήνες της άνοιξης. Οι πρώτες θερμές ημέρες ευνοούν τον αναπαραγωγικό κύκλο των εντόμων με ραγδαία αύξησή τους από τη μία μέρα στην άλλη. Γι’ αυτό, όσο νωρίτερα την προγραμματίσεις τόσο το καλύτερο. Καθαρισμός Κήπου Ώρα να καθίσουμε λίγο περισσότερο έξω, σε κήπους, βεράντες και μπαλκόνια! Πέρα από την ωραία εικόνα ενός κοινόχρηστου κήπου, ο διαχειριστής της πολυκατοικίας πρέπει να φροντίζει για τυχόν παράγοντες που χρειάζονται την προσοχή του αλλά να έχει ως προτεραιότητα την υγεία των κατοίκων. Λιμνάζοντα νερά αποτελούν πόλο έλξης για κουνούπια ή υπεραναπτυγμένα φυτά και ξερά κλαδιά δημιουργούν κινδύνους πυρκαγιάς. Αναγόμωση πυροσβεστήρων Και μιας και αναφέραμε την πυρκαγιά, όταν το καλοκαίρι πλησιάζει ο κίνδυνος πάντα αυξάνεται. Τους πρώτους μήνες της άνοιξης είναι ευκαιρία να σιγουρευτείς ότι οι πυροσβεστήρες της πολυκατοικίας σου λειτουργούν σωστά και είναι αναγομωμένοι για παν ενδεχόμενο. Η αναγόμωση γίνεται ετησίως, οπότε εάν έχεις ήδη φροντίσει την ετήσια συντήρηση των πυροσβεστήρων της πολυκατοικίας σου, όλα καλά. Εάν όχι, αυτή είναι η υπενθύμισή σου για φέτος και κάθε χρονιά από εδώ και πέρα. Καθαρισμός Αποχετεύσεων Όταν μπει η άνοιξη και δεν έχουν πιάσει ακόμα οι μεγάλες ζέστες, είναι ευκαιρία να προγραμματίσεις έναν καθαρισμό της αποχέτευσης. Ο καθαρισμός γίνεται για λόγους υγιεινής όπως και τα φρεάτια και ο βόθρος που βρίσκονται στο εξωτερικό της πολυκατοικίας. Το καλοκαίρι, η ζέστη ευνοεί την ανάπτυξη μικοοργανισμών αλλά και την κακοσμία, οπότε προσπάθησε να την κάνεις νωρίς έστω και προληπτικά.

Μπορώ να αποσυνδέσω το διαμέρισμά μου από την κεντρική θέρμανση; Μάθε όλη τη διαδικασία.
Πολλές φορές η συνεννόηση γίνεται δύσκολη σε μία πολυκατοικία. Ειδικά, όταν το θέμα συζήτησης βρίσκεται γύρω από την κεντρική θέρμανση. Μπορεί να σκέφτεσαι καιρό να βρεις μία άλλη λύση θέρμανσης αλλά η πολυκατοικία να προσφέρει κεντρική θέρμανση με πετρέλαιο. Υπάρχει λύση όμως! Η σχετική νομοθεσία προβλέπει ότι ένας ιδιοκτήτης, αν το επιθυμεί, έχει τη δυνατότητα να αποσυνδεθεί από την κεντρική θέρμανση και να επιλέξει μία ατομική μέθοδο θέρμανσης καλύτερης απόδοσης. Τι πρέπει να κάνεις για να αποσυνδεθείς από την κεντρική θέρμανση; Κάθε ιδιοκτήτης οριζόντιας ιδιοκτησίας μπορεί να ζητήσει εγγράφως από τον διαχειριστή της πολυκατοικίας τη σύγκληση συνέλευσης συνιδιοκτητών, με θέμα τη λήψη απόφασης για την αλλαγή του συστήματος θέρμανσης ή την αποσύνδεση της ιδιοκτησίας του από την κεντρική θέρμανση. Αν η συνέλευση λάβει αρνητική απόφαση ή δεν αποφασίσει εντός 30 ημερών από την πρώτη συνέλευση, ο ιδιοκτήτης με δική του δαπάνη και ευθύνη, και χωρίς να είναι απαραίτητη η συναίνεση του 51% των υπολοίπων ιδιοκτητών, μπορεί να αποσυνδέσει την ιδιοκτησία του από το σύστημα κεντρικής θέρμανσης με μόνωση των σωλήνων της κεντρικής θέρμανσης και να τη συνδέσει αυτόνομα με το δίκτυο του φυσικού αερίου ή να εγκαταστήσει σε αυτήν αυτόνομο σύστημα θέρμανσης. Επιπρόσθετα, πρέπει να προκύπτει ως συμπέρασμα ότι η ανεξάρτητη μόνιμη εγκατάσταση θέρμανσης του εκάστοτε ιδιοκτήτη να βελτιώνει την ενεργειακή αποδοτικότητα της ιδιοκτησίας σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτηρίων (Κ.Ε.Ν.Α.Κ.). Θα συνεχίσω να πληρώνω τα έξοδα συντήρησης της κεντρικής θέρμανσης; Η ιδιοκτησία που αυτονομείται απαλλάσσεται από τις δαπάνες κατανάλωσης καυσίμου. Ωστόσο, υποχρεούται να συμμετέχει στις κοινές δαπάνες προληπτικής συντήρησης και στις έκτακτες δαπάνες. Με απόφαση της πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών της πολυκατοικίας μπορεί να αποφασιστεί η πλήρης απαλλαγή των ιδιοκτησιών που αυτονομούνται (ΠΔ 420/1987, όπως έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 127 του Ν.4495/2017). Η αυτονόμηση ενός διαμερίσματος όμως από την κεντρική θέρμανση έχει ορισμένες προϋποθέσεις τις οποίες η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ) έχει θέσει συγκεκριμένα σε σχετική ενημερωτική εγκύκλιο. Σύμφωνα με το άρθρο 127 του Νόμου 4495/2017 (ΦΕΚ A166/3.11.2017), η απλή ανακοίνωση περί πρόθεσης αποσύνδεσης μιας ιδιοκτησίας από το κεντρικό σύστημα θέρμανσης της πολυκατοικίας και η θετική ή αρνητική απόφαση της γενικής συνέλευσης των συνιδιοκτητών της πολυκατοικίας δεν αρκεί για να απαλλάξει τον ενδιαφερόμενο από τη συμμετοχή του στις κοινόχρηστες δαπάνες, αν δεν τηρηθούν και όλες οι υπόλοιπες προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος. Για να αποδεσμευτεί οριστικά από τα έξοδα συντήρησης της κεντρικής θέρμανσης πρέπει να λάβει την έγκριση του 51% της γενικής συνέλευσης της πολυκατοικίας. Με απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των ιδιοκτητών, ακόμα κι αν υπάρχει άλλη πρόβλεψη στον κανονισμό, μπορεί η απόφαση της γενικής συνέλευσης να είναι νόμιμη. Η προϋπόθεση της μόνιμης αποσύνδεσης από το δίκτυο κεντρικής θέρμανσης είναι η τοποθέτηση ανεξάρτητης μόνιμης εγκατάστασης θέρμανσης με χρήση φυσικού αερίου ή να γίνει εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος τηλεθέρμανσης ή γεωθερμίας ή αντλιών θερμότητας ή άλλο αυτόνομο σύστημα θέρμανσης.

Κλειδώνεις την πόρτα της πολυκατοικίας σου; Μάθε τι ορίζει η νομοθεσία.
Δεν θα έφευγες ποτέ απ’ το σπίτι σου αν δεν είχες κλειδώσει την πόρτα. Βασικά, μην υπερβάλλουμε. Υπάρχουν πολλές φορές που γύρισες πίσω για να σιγουρευτείς. Τι γίνεται όμως με τις πόρτες της πολυκατοικίας σου; Θα το έχεις συζητήσει αρκετές φορές. Το έχεις σκεφτεί άλλες τόσες. «Μήπως πρέπει να κλειδώνουμε και την εξώπορτα;». Το θέμα σχετίζεται κυρίως με την ασφάλεια. Αλλά ας το δούμε πιο σφαιρικά και να αναλύσουμε το θέμα της ασφάλειας και σε άλλους τομείς όπως μία έκτακτη ανάγκη. Μπορεί εσύ ή οι γείτονές σου να σκέφτεστε την ασφάλεια του διαμερίσματός σας σε περίπτωση κλοπής. Αν μπει κάποιος ληστής στην πολυκατοικία ή την απόπειρα διάρρηξης μπορεί μία κλειδωμένη πόρτα να βοηθήσει. Εκείνο όμως που θα έπρεπε να σκεφτείς είναι η πιθανότητα μίας έκτακτης ανάγκης να εγκαταλείψεις το κτήριο, όπως είναι μία περίπτωση πυρκαγιάς ή ένας σεισμός. Όταν υπάρχει φωτιά στο κτήριο και όλοι οι κάτοικοι πρέπει να βγουν έξω ή αν γίνει όντως ένας σεισμός, η έξοδος διαφυγής πρέπει να είναι άμεση και σίγουρα να μην χρειάζεται να ψάχνεις τα κλειδιά σου πόσο μάλλον να διαλέξεις το κλειδί της εξώπορτας που πάντα το μπερδεύεις και πρέπει να το δοκιμάσεις κιόλας! Σε όλους συμβαίνει. Απλά δεν χρειάζεται να συμβεί την πιο ακατάλληλη στιγμή. Πρέπει να κλειδώνουμε; Με βάση τον κανονισμό πυροπροστασίας κτηρίων (Π.Δ. 71/88 ), άρθρο 2, παρ. 2.5.3: Κάθε πόρτα πρέπει να έχει κατάλληλο εξοπλισµό, έτσι ώστε να ανοίγει αμέσως προς την πλευρά της όδευσης διαφυγής. Σύρτες ή άλλα µέσα ασφαλίσεως της πόρτας πρέπει να έχουν χειρολαβές ευκολόχρηστες, ακόµη και στο σκοτάδι. Οι κλειδαριές, αν υπάρχουν, πρέπει να είναι τέτοιου τύπου ώστε να µην απαιτείται η χρησιµοποίηση κλειδιού για να ανοίξουν προς την κατεύθυνση της διαφυγής. Ποιος αποφασίζει; Δεν μπορείς απλά ένα βράδυ που γύρισες σπίτι να αποφασίσεις μόνος/η σου να γυρίσεις το κλειδί. Πολλοί κάτοικοι αφήνουν από μόνοι τους ένα σημείωμα στην εξώπορτα, «Κλειδώστε το βράδυ», επειδή άκουσαν για κάποια διάρρηξη στην περιοχή. Κάτι τέτοιο όμως είναι μία απόφαση που πρέπει να ληφθεί αφού συγκλιθεί Γενική Συνέλευση ή συμφωνήσει η πλειοψηφία των ιδιοκτητών. Επίσης η απόφαση αυτή πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις ασφαλείας που προαναφέραμε με βάση τον κανονισμό πυροπροστασίας κτηρίων (Π.Δ. 71/88 ), άρθρο 2, παρ. 2.5.3: για κάθε είσοδο / έξοδο του κτιρίου (εξώπορτα, ταράτσα, γκαράζ κτλ.). Συνεπώς, η απόφαση δεν μπορεί να παρθεί μόνο από ένα κάτοικο ή από τον διαχειριστή της πολυκατοικίας. Τι πρέπει να προσέχω; Σε μία έκτακτη περίσταση όπως μία φωτιά ή έναν σεισμό, η κύρια είσοδος και όλες οι έξοδοι κινδύνου, πρέπει ανοίγουν εύκολα και κυρίως γρήγορα. Δεδομένου ότι βρισκόμαστε σε μία σεισμογενή χώρα, το κλείδωμα της κεντρικής εισόδου θεωρείται ακόμα και επικίνδυνο. Μία ελάχιστη προστασία για να αποφευχθεί κάποια διάρρηξη μπορεί να αποβεί μοιραία σε μία σημαντικότερη ανάγκη. Αν οι ιδιοκτήτες της πολυκατοικίας σου ανησυχούν ή έχουν έρθει αντιμέτωποι με κάποια διάρρηξη στο παρελθόν, καλό θα ήταν να σκεφτείτε από κοινού μία άλλη λύση για να αυξήσετε την ασφάλεια του κτηρίου όπως κάποιο συναγερμό ή να μάθετε τη νομοθεσία για τοποθέτηση κάμερας για την πολυκατοικία. Τέλος, μην ξεχνάς ότι κάθε φορά που έρχεται ένας επισκέπτης, ένα κούριερ ή delivery θα πρέπει να κατεβαίνεις να ξεκλειδώνεις, κάτι που σε καθημερινή βάση ίσως σε κουράσει αρκετά.

Τι είναι η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου; Τι πρέπει να γνωρίζεις
Από την 1η Ιανουαρίου 2021, ενεργοποιήθηκε η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτηρίου (ΗΤΚ), δηλαδή ο ηλεκτρονικός φάκελος του ακινήτου. Όταν αυτός υποβάλλεται για την πολυκατοικία σου, μπορεί να καταγραφεί η τωρινή κατάσταση του ακινήτου και οι τυχόν μεταβολές του σύμφωνα με τον σχετικό νόμο προστασίας του δομημένου περιβάλλοντος [4495/2017 (ΦΕΚ A167/3.11.2017)]. Η ηλεκτρονική ταυτότητα είναι απαραίτητη για κάθε πράξη που υφίσταται το ακίνητο. Υπεύθυνος για την υποβολή της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτηρίου είναι ένας μηχανικός που ορίζεται και εξουσιοδοτείται από τον ιδιοκτήτη. Η ηλεκτρονική ταυτότητα αφορά όλα τα ακίνητα που έχουν ανεγερθεί ή ανεγείρονται με οικοδομική άδεια, όπως επίσης και όλα τα τακτοποιημένα ακίνητα. Ο μηχανικός διενεργεί έλεγχο στο ακίνητο και επανελέγχει σε συγκεκριμένο χρόνο που ορίζεται από την κατηγορία του ακινήτου. Η συμπλήρωση του φακέλου για την έκδοση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας χρειάζεται τα εξής στοιχεία: Oικοδομική άδεια κτηρίου Τα σχέδια κάτοψης Tο Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) του κτηρίου ή της διηρημένης ιδιοκτησίας Το Πιστοποιητικό Ελέγχου Κατασκευής (ΠΕΚ) Δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων με τα σχέδια που τις συνοδεύουν. Το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, όπως απαιτείται σύμφωνα με τον Ν.4178/2013 και Ν.4495/2017 Τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτηρίου (αν και εφόσον υπάρχουν) Ποια είναι η διαδικασία; Όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως, ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός είναι υπεύθυνος για τη διαδικασία. Ωστόσο, εκείνος πρέπει να λάβει από τον ιδιοκτήτη τα απαραίτητα έγγραφα. Στην αρχή, καταχωρούνται το οικόπεδο και τα γήπεδα και σε δεύτερη φάση η ιδιοκτησία. Στη συνέχεια, ο μηχανικός εκδίδει το απόσπασμα ταυτότητας κτιρίου, το οποίο έχει το δικό του κλειδί γνησιότητας, καθώς και αποκλειστικό κωδικό ταυτότητας. Εν συνεχεία, ο μηχανικός καταθέτει αίτηση για την έκδοση πιστοποιητικού πληρότητας ταυτότητας κτιρίου (για την ύπαρξη ή μη αυθαιρεσιών), όπως επίσης και τα στοιχεία τού αποσπάσματος. Τα δικαιολογητικά που χρειάζονται για την ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου, σύμφωνα με τον νόμο 4495, είναι τα εξής: Μελέτη κατανομής δαπανών κτηρίου (σε περίπτωση που υπάρχει) Πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής (αν έχει εκδοθεί) Πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης τμημάτων ή ολόκληρου του κτηρίου Πίνακας χιλιοστών (για κοινόχρηστους χώρους ή αυτοτελή διηρημένη ιδιοκτησία) Δελτίο δομικής τρωτότητας αυθαιρέτου ή/και μελέτη στατικής επάρκειας ή/και τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου (σε περίπτωση που ζητηθεί) Δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων Στελέχη (και ενημερώσεις/αναθεωρήσεις) των πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών (π.χ. άδεια δόμησης ή οικοδομική) Κατόψεις των ορόφων, μελέτη προσβασιμότητας εμποδιζόμενων ατόμων ή ΑμεΑ και χαρακτηριστικές όψεις και τομές (σε περίπτωση που απαιτείται) Υπάρχει περίπτωση να λάβω πρόστιμο για μη καταγραφή εργασιών στο ακίνητο; Ναι. Το ακίνητο πρέπει να είναι πάντα ενημερωμένο για κάθε εργασία που έχει διενεργηθεί σε αυτό. Αν εν έχει ακολουθήσει καταγραφή, το κτήριο θεωρείται αυθαίρετο και επιβάλλονται στον ιδιοκτήτη πρόστιμα αυθαιρέτου κατασκευής. Αν τα στοιχεία της ταυτότητας του κτηρίου έχουν συμπληρωθεί ψευδώς από τον εξουσιοδοτημένο μηχανικό προβλέπεται επιβολή προστίμου, ύψους από 2.000 έως 20.000 ευρώ, ανάλογα με την επιφάνεια που δεν έχει αποτυπωθεί στην ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου. Αν έπειτα από σχετικούς ελέγχους στις βάσεις δεδομένων, εντοπιστεί κάποια παράλειψη στη συμπλήρωση των στοιχείων το πρόστιμο που μπορεί να επιβάλλει ο Ειδικός Γραμματέας Επιθεώρησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας στον ιδιοκτήτη μπορεί να κυμανθεί από 200 ευρώ έως το 10% της αντικειμενικής αξίας του κτηρίου.

Γενική συνέλευση | Πότε γίνεται και πώς συγκαλείται;
Η πολυκατοικία είναι ο δικός σας μικρόκοσμος. Μπορεί να τα λέτε γρήγορα με έναν γείτονα στην είσοδο. Η κυρία του 5ου να αφήνει σημειώματα στο ασανσέρ γιατί κάτι την ενοχλεί. Για εσένα μπορεί να κυλούν όλα ομαλά, αλλά στον πάνω όροφο να υπάρχει ένα σοβαρό πρόβλημα που ζητά επίλυση. Όλοι οι κάτοικοι πρέπει να κάνουν μία επίσημη συνάντηση όπου να θέτουν τα πάντα επί τάπητος. Αυτή είναι η γενική συνέλευση της πολυκατοικίας σου. Και ελπίζουμε πάνω απ’ όλα να είναι …ήρεμη και αποδοτική. Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις περισσότερα για τη Γενική Συνέλευση και στη δική σου πολυκατοικία και πώς μπορείς να συγκαλέσεις μία νέα συνέλευση για κάτι που σε απασχολεί. Ποιοι πρέπει να είναι στη γενική συνέλευση; Στη Γενική Συνέλευση κάθε πολυκατοικίας, εκείνοι που πρέπει να παρευρεθούν είναι οι ιδιοκτήτες που αντιπροσωπεύουν κάθε διαμέρισμα. Η Γενική Συνέλευση αποφασίζει για κάθε υπόθεση της πολυκατοικίας. Οι αποφάσεις που πάρθηκαν κατά τη διάρκειά της δεσμεύουν όλους τους ιδιοκτήτες ακόμα και όσους δεν παρευρέθηκαν. Πώς βγαίνουν οι ψήφοι; Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, δικαίωμα συμμετοχής στη Γενική Συνέλευση έχουν όλοι οι συνιδιοκτήτες. Η πλειοψηφία υπολογίζεται με βάση το ποσοστό συγκυριότητας που αντιστοιχεί σε κάθε συγκεκριμένη ιδιοκτησία. Για κάποια θέματα, απαιτείται ομόφωνη απόφαση όλων των ιδιοκτητών και φυσικά απαιτείται η παρουσία όλων των μελών. Για άλλα θέματα απλά χρειάζεται η παρουσία της πλειοψηφίας. Όταν δεν υπάρχει απαρτία, θα τεθεί πρόσκληση εκ νέου για επαναληπτική Γενική Συνέλευση. Συνήθως προβλέπεται στον κανονισμό να μπορεί να συγκληθεί με μειωμένη απαρτία αφού μπορεί να παρίσταται το τουλάχιστον το 75% και να αποφασίσει έγκυρα. Κάθε πότε συγκαλείται; Στους όρους του κανονισμού της πολυκατοικίας αναφέρεται κάθε πότε θα συγκαλείται η Γενική Συνέλευση. Σε κάθε πολυκατοικία μπορεί να διαφοροποιείται. Συνήθως πραγματοποιείται μία φορά τον χρόνο έναν συγκεκριμένο μήνα που έχει συμφωνηθεί. Ο διαχειριστής είναι υπεύθυνος να ενημερώσει τους ενδιαφερόμενους για την επερχόμενη συνέλευση με πρόσκληση αναφέροντας χρόνο, τόπο, ώρα και θέματα ημερήσιας διάταξης. Η ανοιχτή πρόσκληση συνήθως αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων ή αποστέλλεται στους ιδιοκτήτες που δεν κατοικούν στην πολυκατοικία. Μπορώ να ζητήσω να γίνει εκτάκτως μία συνέλευση; Ναι, μία έκτακτη Γενική Συνέλευση μπορεί να γίνει. Οι έκτακτες συνελεύσεις αφορούν θέματα κυρίως για άμεσες επισκευές στο κτήριο ή εργασίες που πρέπει να προχωρήσουν επιτακτικά όπως και έκτακτα θέματα σχετικά με τις χρήσεις των κοινόχρηστων χώρων. Στο καταστατικό της πολυκατοικίας αναφέρονται οι όροι βάσει των οποίων συγκαλείται η Γενική Συνέλευση αλλά αν δεν τηρηθούν οι αποφάσεις που μπορεί να ληφθούν θα θεωρούνται άκυρες. Αν ζητηθεί από έναν σημαντικό αριθμό ιδιοκτητών που εκπροσωπούν το 25% των ψήφων σε περίπτωση επείγοντος, ο διαχειριστής οφείλει να συγκαλέσει Γενική Συνέλευση. Ποιος κρατάει τα πρακτικά; Σε μία Γενική Συνέλευση μπορούν να ληφθούν σημαντικές αποφάσεις για την πολυκατοικία. Αυτές νομιμοποιούνται με την υπογραφή των πρακτικών από όλους τους ιδιοκτήτες οι οποίοι δεσμεύονται από αυτές. Γι’ αυτό και τα πρακτικά σε κάθε Γενική Συνέλευση είναι απαραίτητα. Υπάρχει περίπτωση να μη θεωρηθεί νόμιμη μία Γενική Συνέλευση; Η Γενική Συνέλευση θεωρείται νόμιμη όταν τηρούνται οι εξής προϋποθέσεις: Πρόσκληση όλων των συνιδιοκτητών Ενημέρωση όλων των μερών για τα θέματα συζήτησης Συγκέντρωση απαρτίας Ομόφωνη απόφαση σύμφωνα με την εκάστοτε πλειοψηφία Συμπερίληψη των θεμάτων που τέθηκαν ως θέματα συζήτησης Τήρηση όλων των διατάξεων του κανονισμού

Έγινες διαχειριστής της πολυκατοικίας: Και τώρα τι;
Μπορεί να το σκεφτόσουν καιρό. Ίσως, ήσουν ο μόνος που προσφέρθηκε ή τελικά να το έκανες για την εμπειρία. Ή πολύ απλά, γιατί σου αρέσει να βοηθάς τους γύρω σου. Είναι, όμως, επίσημο. Είσαι ο διαχειριστής στην πολυκατοικίας σου! Και τώρα; Η δουλειά του διαχειριστή μπορεί να μην είναι απλή αλλά μπορεί να γίνει πιο εύκολη με σωστή οργάνωση, τις απαραίτητες γνώσεις και πάνω απ’ όλα, υπομονή! Ως διαχειριστής, πρέπει να έχεις στο μυαλό σου ότι αυτή η ευθύνη «χωρίζεται» σε δύο βασικούς πυλώνες, ο πρώτος είναι το κτήριο και ο δεύτερος και σημαντικότερος, οι άνθρωποι. Είσαι υπεύθυνος για την πολυκατοικία, την ασφάλειά της, τη συντήρησή της, την εύρυθμη λειτουργία της. Όμως, είσαι υπεύθυνος και για την καλή συμβίωση των ανθρώπων της, με σκοπό να λύνεις πάντα τις διαφωνίες, να επικοινωνείς και να ακούς κάθε κάτοικο επιθυμώντας την καλύτερη δυνατή λύση για το συμφέρον όλων. Σε αυτό το άρθρο, θα σε βοηθήσουμε να κάνεις μία δυναμική αρχή ως διαχειριστής και να οργανώσεις σιγά σιγά τις πρώτες αρμοδιότητες που πρέπει να διευθετήσεις. Λένε ότι η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μία ημέρα, οπότε οπλίσου με υπομονή για να γίνεις ο αγαπημένος διαχειριστής της πολυκατοικίας σου σύντομα! 1. Γνώρισε όλους τους κατοίκους …από την αρχή! Μπορεί να είσαι κάτοικος ή ιδιοκτήτης χρόνια στην πολυκατοικία σου. Με κάποιους μιλάς, με κάποιους λες μία «καλημέρα» ή κάποιους να μην θες ούτε να τους βλέπεις! Τώρα, όμως, που είσαι διαχειριστής πρέπει να κάνεις μία νέα αρχή και να είσαι αντικειμενικός απέναντι σε όλους. Όπως και να τους θεωρείς όλους ίσους. Ως διαχειριστής, δεν κάνεις θελήματα ή χάρες όπως και δεν «ρίχνεις» κιόλας κάποιον κάτοικο ή να είσαι πιο αυστηρός επειδή δεν είχατε και τις καλύτερες σχέσεις στο παρελθόν. Όπως και να έχει, η συμβουλή μας είναι να δεις τη νέα σου ευθύνη άκρως επαγγελματικά και να έχεις στο μυαλό σου ότι ο σκοπός σου είναι να ανταποκρίνεσαι στις απαιτήσεις όλων των κατοίκων και της πολυκατοικίας. 2. Μάθε σε τι κατάσταση βρίσκεται το κτήριο Δεν κάνουμε λόγο μόνο για τη φυσική υπόσταση του κτηρίου αλλά κυρίως την οικονομική. Αν υπάρχουν λογαριασμοί που έχουν καθυστερήσει ή κάθε πότε έρχονται, ενημερώσου σχετικά. Μάθε, επίσης, από τον προηγούμενο διαχειριστή ή τους συνιδιοκτήτες αν υπάρχει κάποια έκτακτη εργασία εν εξελίξει ή πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα και δεν γνώριζες. Συστήσου, επίσης, με τους ανθρώπους οι οποίοι φροντίζουν για την πολυκατοικία όπως τη συντήρηση του ανελκυστήρα, το συνεργείο καθαρισμού ή τους επαγγελματίες που συνεργάζονται σταθερά με την πολυκατοικία σε τυχόν έκτακτες περιπτώσεις. 3. Μάθε για τα χιλιοστά των διαμερισμάτων Πριν ξεκινήσεις την κατανομή των κοινοχρήστων, πρέπει να γνωρίζεις τα χιλιοστά κάθε διαμερίσματος. Ίσως το γνωρίζεις ήδη, αλλά τα διαμερίσματα δεν πληρώνουν όλα το ίδιο. Το καθένα έχει ένα συγκεκριμένο ποσοστό συμμετοχής σύμφωνα με τα χιλιοστά επιβάρυνσης ή αλλιώς συντελεστές επιβάρυνσης. Με βάση το ποσοστό επί τοις χιλίοις που αντιστοιχεί σε κάθε ιδιοκτησία, επιμερίζονται οι δαπάνες της πολυκατοικίας όπως η κατανάλωση νερού ή τα έξοδα καθαρισμού. Ο συντελεστής μπορεί να μεταβάλλεται όταν πρόκειται για παράδειγμα για την κατανάλωση πετρελαίου ή σύμφωνα με το καταστατικό κάποια διαμερίσματα π.χ. σε υψηλότερους ορόφους να έχουν αυξημένη συμμετοχή. Τέλος, υπάρχουν και τα διαμερίσματα που είναι κενά οπότε μπορείς να μάθεις τι ισχύει για τα κλειστά διαμερίσματα και ποια είναι η σχετική νομοθεσία για αυτά. 4. Καταστατικό, η «Βίβλος» του διαχειριστή! Ένα έγγραφο είναι πλέον για σένα και για την πολυκατοικία …ιερό, και αυτό είναι το καταστατικό της πολυκατοικίας σου. Σε αυτό το έγγραφο, μπορεί να καταφύγει κάθε κάτοικος ή συνιδιοκτήτης και να βρει τη λύση που χρειάζεται, σύμφωνα με τον κανονισμό που έχει οριστεί από τη δημιουργία της πολυκατοικίας. Αναζήτησέ το, μελέτησέ το και δες πώς μπορεί να σε εξυπηρετήσει σε πολλά καθημερινά ζητήματα της πολυκατοικίας. Μάθε περισσότερα για το καταστατικό της πολυκατοικίας, τι είναι και ποιος είναι ο σκοπός του, με τη βοήθεια του Polikatikia.gr. 5. Διατήρηση αποθεματικού Στις ευθύνες του διαχειριστή ανήκει και το αποθεματικό της πολυκατοικίας. Το αποθεματικό έχει σχηματιστεί ως ένα κοινό ταμείο με τη συμμετοχή όλων των ενοίκων της πολυκατοικίας, το οποίο βρίσκεται στη δικαιοδοσία του διαχειριστή. Με αυτά τα χρήματα μπορείς να αντιμετωπίσεις έκτακτες δαπάνες ή να καλύψεις ένα μεγαλύτερο ποσό όπως είναι η αγορά πετρελαίου. Αν αναρωτιέσαι τι είναι το αποθεματικό, μάθε όσα πρέπει να γνωρίζεις με το Polikatikia.gr! 6. Μάθε τους οφειλέτες Και τώρα αρχίζουν τα δύσκολα. Προφανώς, θα συναντήσεις και κατοίκους οι οποίοι κάποιο μήνα ή παραπάνω δεν πληρώνουν τα κοινόχρηστά τους. Εδώ πρέπει να γίνεις πιο επίμονος και περισσότερο διεκδικητικός. Μην ξεχνάς ότι όταν κάτι δεν πληρώνεται εσύ είσαι υπεύθυνος για το πώς θα καλυφθεί τελικά αυτό το ποσό που λείπει. Μάθε περισσότερα για το τι γίνεται με τα απλήρωτα κοινόχρηστα και προσπάθησε πάντα να βρίσκεις λύση και τη μέση οδό, ίσως και με τη δυνατότητα ενός διακανονισμού. 7. Και τώρα, τα κοινόχρηστα! Έμαθες τα βασικά, τα χιλιοστά των διαμερισμάτων, έβαλες σε μία τάξη τις δαπάνες και τα μηνιαία έξοδα. Τώρα, ήρθε η ώρα για την έκδοση κοινοχρήστων! Η βασική αρμοδιότητά σου ως διαχειριστής. Φυσικά, πάντα υπάρχει τρόπος να κάνεις τη δουλειά σου ακόμα πιο εύκολη χωρίς αμέτρητα χαρτιά να κατακλύζουν τον χώρο σου και βέβαια να γίνονται όλα ψηφιακά και αυτόματα χωρίς περιθώρια λάθους. Σε αυτό, μπορεί να σε βοηθήσει το app του Polikatikia.gr για να έχεις πλήρη εικόνα για τα κοινόχρηστα της πολυκατοικίας αλλά και να δώσεις πρόσβαση σε όλους. Γιατί αν κάτι πρέπει να σε χαρακτηρίζει ως διαχειριστή είναι πάνω απ’ όλα η διαφάνεια! Και φυσικά, να είσαι ο εαυτός σου! Πρέπει να επιλέξεις τι διαχειριστής θες να είσαι! Η ευθύνη ενός διαχειριστή είναι μία δύσκολη υπόθεση που θα καταναλώνει πολύ από τον χρόνο σου. Θα έχει όμως καλές στιγμές αλλά και δύσκολες στιγμές. Αν όμως σε γεμίζει η αίσθηση ότι βοηθάς τους γείτονές σου και κάνεις τη συμβίωση της πολυκατοικίας σου πιο ομαλή τότε ανταμείβεσαι επάξια. Σκέψου απλά πώς θα ήθελες να είναι ο δικός σου διαχειριστής. Να είναι επικοινωνιακός, με υπομονή, ευγένεια και ίσως και επιμονή! Να είσαι καλός με τους ανθρώπους, διεκδικητικός και διαλλακτικός εκεί που χρειάζεται. Στην τελική, μπορείς να είσαι ο εαυτός σου!

Τι γίνεται με τα απλήρωτα κοινόχρηστα;
«Οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς …γείτονες!». Αυτό ίσως θα έπρεπε να είναι το μότο κάθε πολυκατοικίας για να κυλούν όλα ομαλά στη διαχείρισή της. Είναι όμως αρκετές οι φορές που το πιο σημαντικό ζήτημα για μία πολυκατοικία, δηλαδή τα κοινόχρηστα, δημιουργεί πολλές αμφιβολίες, προβλήματα και τσακωμούς που οδηγούν στη μη πληρωμή τους. Είτε έχεις τους λόγους σου, είτε όχι, ας μιλήσουμε τι γίνεται με την καταβολή των κοινοχρήστων και κυρίως τη μη καταβολή τους. Οι δικαιολογίες που περνούν απ’ το μυαλό σου για να μην πληρώσεις τα κοινόχρηστά σου μπορεί να είναι πολλές. Μερικές φορές ίσως και δικαιολογημένες. Σε κάθε μία όμως υπάρχει μία συμβιβαστική λύση που συμφέρει όλες τις πλευρές. Πρώτα όμως ας αναφέρουμε κάτι. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, δεν προβλέπεται κάποιος νόμος που αναιρεί την υποχρέωσή σου να καταβάλεις την οφειλή των κοινοχρήστων σου, εκτός μόνο από κάποια περίπτωση λάθους στον καταμερισμό των δαπανών ή χρέωσης επωφελών δαπανών. Αν αναρωτιέσαι τι περιλαμβάνουν τα κοινόχρηστα και ποιος πληρώνει τι, στο Polikatikia.gr θα βρεις όλες τις πληροφορίες που ψάχνεις. Οι πιο συνηθισμένες περιπτώσεις μη καταβολής των οφειλών είναι οι παρακάτω: Κλειστό διαμέρισμα Ένα διαμέρισμα ξενοικιάζεται. Πρόκειται να πωληθεί. Βρίσκεται σε μία κατάσταση «αναμονής». Ο ιδιοκτήτης το θεωρεί κλειστό οπότε πιστεύει ότι αφού δεν κατοικείται δεν θα συμμετέχει στα κοινόχρηστα. Σωστό; Λάθος! Ο ιδιοκτήτης είναι υπεύθυνος για την εξόφληση των κοινοχρήστων σε κάθε περίπτωση και πληρώνει όσα αναλογούν στο διαμέρισμα. Φυσικά, μπορεί να κάνει μία συμφωνία όσον αφορά στη μη συμμετοχή του στη θέρμανση. Διάβασε περισσότερα για τα κλειστά διαμερίσματα και τι ορίζει η σχετική νομοθεσία. Διαμέρισμα από αποδοχή κληρονομιάς Όταν ένα διαμέρισμα περάσει στους κληρονόμους ενός ιδιοκτήτη, συνήθως η διαδικασία αποδοχής κληρονομιάς μπορεί να πάρει καιρό. Δυστυχώς, μέχρι το διαμέρισμα να αλλάξει ιδιοκτησία, τα κοινόχρηστα του διαμερίσματος συσσωρεύονται και μπορεί να υπάρχει καθυστέρηση μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Αδυναμία πληρωμής Μία ξαφνική αλλαγή όπως η απώλεια της εργασίας μπορεί να οδηγήσει στην αδυναμία πληρωμής. Η μείωση των εισοδημάτων είναι κάτι που δεν μπορεί να προβλεφθεί και έχει ως αποτέλεσμα τη δυσκολία εξόφλησης των κοινοχρήστων μαζί με τις υπόλοιπες υποχρεώσεις σου. Κάτι τέτοιο, εφόσον επικοινωνηθεί στη διαχείριση, μπορεί να διευθετηθεί με τη λύση ενός διακανονισμού. «Δεν πληρώνω» Υπάρχουν και οι αντιρρησίες! Όπως αναφέραμε και παραπάνω, κανένας νόμος δεν μπορεί να σου εξασφαλίσει τη μη πληρωμή των κοινοχρήστων σου. Το μόνο που θα καταφέρεις είναι να συσσωρευτούν ως ληξιπρόθεσμες οφειλές οπότε να γίνει τελικά και πιο δύσκολη η αποπληρωμή τους. Αν είσαι διαχειριστής, οι λόγοι που μπορεί να ακούσεις για μη πληρωμή των κοινοχρήστων είναι πολλοί και πολλές φορές αρκετά ευφάνταστοι! Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να είσαι προετοιμασμένος για τη σωστή απάντηση: “Δεν είμαι ικανοποιημένος από τη θέρμανση!” Η υποχρέωση καταβολής των κοινοχρήστων δεν επηρεάζεται από την απόδοση μίας κοινόχρηστης λειτουργίας όπως είναι θέρμανση. Απάντηση: Η νομότυπη διαδικασία είναι ότι ο εκάστοτε κάτοικος μπορεί να κάνει αίτημα αύξησης των ωρών λειτουργίας της θέρμανσης στην επόμενη Γενική Συνέλευση. Και φυσικά, να καταβάλλει κανονικά τα κοινόχρηστα που εκδόθηκαν! “Δεν χρησιμοποιώ τον ανελκυστήρα!” Απάντηση: Ο ανελκυστήρας αποτελεί μία κοινόχρηστη δαπάνη. Συνεχίζει να λειτουργεί καθημερινά και βάσει της νομοθεσίας η καταβολή των κοινόχρηστων δαπανών δεν εξαρτάται από τη χρήση τους ή όχι. Επομένως δεν μπορεί κάποιος να μην το χρησιμοποιεί και να μην πληρώσει ή να το χρησιμοποιήσει λιγότερο οπότε να πληρώσει άλλη μικρότερη αναλογία. «Δεν μου δίνετε τα απαραίτητα παραστατικά και έχω απορίες/αμφιβολίες για τις χρεώσεις!» Απάντηση: Βάσει της νομοθεσίας, ο κάθε συνιδιοκτήτης δεν έχει το δικαίωμα να αρνηθεί την πληρωμή της δαπάνης κοινοχρήστων, επικαλούμενος την άρνηση του διαχειριστή να του δώσει πληροφορίες, ούτε το δικαίωμα να αξιώσει δικαστικά την παροχή λογοδοσίας από τον διαχειριστή. Αν υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις ότι υπάρχει κάποια αυθαίρετη χρέωση δαπανών από τη διαχείριση, το ζήτημα τίθεται προς συζήτηση στη Γενική Συνέλευση της πολυκατοικίας που μπορεί να συγκληθεί εκτάκτως. Σύμφωνα με το Άρθρο 68 - Υπουργική Απόφαση 91354/24.8.2017, - η διαχείριση είναι υποχρεωμένη να παραδίδει αντίγραφα των παραστατικών σε κάθε κάτοικο που τα αιτείται με έξοδα του αιτούντος. Στο polikatikia.gr, μπορείς πάντα να διασφαλίζεις τη διαφάνεια που αναζητάς μέσω της δυνατότητας επισύναψης των παραστατικών σε κάθε δαπάνη και την ταυτόχρονη παροχή πρόσβασης στον κάτοικο σε αυτά. «Δεν γίνεται σωστή δουλειά από το συνεργείο καθαρισμού!» Απάντηση: Σύμφωνα με τον νόμο, η υποχρέωση καταβολής των κοινόχρηστων δαπανών δεν υπόκειται σε προκαθορισμένα όρια ποιότητας. Στη Γενική Συνέλευση μπορεί να τεθεί το ζήτημα ή τυχόν αντικατάσταση του συνεργείου καθαρισμού αν κριθεί απαραίτητο από την πλειοψηφία. Σε κάθε περίπτωση τα κοινόχρηστα καταβάλλονται κανονικά. Τι γίνεται αν κάποιος αρνείται να πληρώσει τα κοινόχρηστά του; Αν κάποιος κάτοικος επιμένει να μην πληρώνει τα κοινόχρηστά του ή υπάρχει ένα συσσωρευμένο ληξιπρόθεσμο ποσό, τότε η ευθύνη για διευθέτηση του ζητήματος βαραίνει τον διαχειριστή. Ίσως η είσπραξη των οφειλών είναι μία από τις πιο δύσκολες εργασίες για τον διαχειριστή, ωστόσο σε αυτή την περίπτωση θα παραπέμψει τον κάτοικο στη γενική συνέλευση για να αποφασίσουν πώς θα διεκδικήσουν τα χρήματα. Τέλος, από 2018 και μετά, οι διαφορές για απλήρωτα κοινόχρηστα ανάμεσα στους ιδιοκτήτες ορόφων ή διαμερισμάτων, βρίσκουν λύση εξωδικαστικά, με τη διαμεσολάβηση δικηγόρου. Εάν μία από τις δύο πλευρές δεν προσέλθει στη διαδικασία, τότε προβλέπεται η επιβολή χρηματικής ποινής.

Κάμερα σε Πολυκατοικία: Νομοθεσία
Ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς μας πλέον καταγράφεται. Πολλοί πιστεύουν δε ότι «αν δεν το έχεις δει σε βίντεο, δεν έγινε ποτέ». Τι γίνεται όμως όταν πρόκειται για έναν κοινόχρηστο ή δημόσιο χώρο; Τι αλλάζει για τις κάμερες που καταγράφουν με σκοπό την ασφάλειά μας σε μία πολυκατοικία; Εδώ έρχεται η Αρχή Προσωπικών Δεδομένων για να ξεδιαλύνει το τοπίο και να θέσει τα όρια στην καταγραφή της καθημερινής μας ζωής. Απαγορεύεται να διαθέτω κάμερα ασφαλείας στο σπίτι μου; Μία γενική απάντηση θα ήταν όχι δεν απαγορεύεται. Πιο συγκεκριμένα, όμως, υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις. Αν μένεις σε μονοκατοικία και μία κάμερα καταγράφει αποκλειστικά τον δικό σου χώρο ή τον εσωτερικό χώρο του σπιτιού, τότε δεν έχεις να σκεφτείς τίποτα άλλο αφού δεν εφαρμόζεται η νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα σε αυτή την περίπτωση. Μένω σε πολυκατοικία. Τι ισχύει για το διαμέρισμά μου; Η τοποθέτηση κάμερας ασφαλείας ή βιντεοεπιτήρησης δεν απαγορεύεται. Ωστόσο, σύμφωνα με το άρθρο 3 της οδηγίας 1/2011, απαγορεύεται η λήψη εικόνας από εξωτερικό δημόσιο χώρο όπως τον δρόμο ή το πεζοδρόμιο, όπως και από γειτονικά κτήρια. Αν υπάρχει δικαιολογημένη υπόνοια ή έχουν προηγηθεί επικίνδυνες επιθέσεις κατά της ζωής και της περιουσίας, τότε η λήψη εικόνας σε παράπλευρες οδούς ή πεζοδρόμια δικαιολογείται σε εξαιρετικές περιπτώσεις και σε απολύτως απαραίτητα σημεία (άρθρο 6 της οδηγίας 1/2011). Σε μία πολυκατοικία, δεν αποφασίζεις όμως μόνος σου. Για να τοποθετηθεί μία κάμερα ασφαλείας, δεν μπορεί να οριστεί ένας μεμονωμένος ιδιοκτήτης. Σύμφωνα με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, πρέπει να είναι απόφαση από κοινού των συνιδιοκτητών με σκοπό την προστασία προσώπων και αγαθών των κοινόχρηστων χώρων όπως ορίζεται και από το καταστατικό της πολυκατοικίας. Όταν δεν υφίσταται καταστατικό, απαιτείται πλειοψηφία σε ποσοστό ιδιοκτησίας 50% + 1 και επιπλέον σύμφωνη γνώμη των δύο τρίτων των ενοίκων, για την οποία λαμβάνεται υπόψη μία ψήφος ανά κατοικημένο (μη κενό) διαμέρισμα. Διάβασε τι ισχύει για τα κλειστά διαμερίσματα σύμφωνα με τη νομοθεσία. Τι γίνεται αν συμβεί απόπειρα διάρρηξης ή άλλο συμβάν και έχω καταγεγραμμένο υλικό; Το υλικό μπορεί να διαβιβαστεί στις αρμόδιες αρχές όπως Αστυνομία και Δικαστήρια σε περίπτωση συμβάντος. Κάθε άλλη μη οικιακή χρήση του καταγεγραμμένου υλικού δεν επιτρέπεται και συνεπάγεται την εφαρμογή της νομοθεσίας για τα προσωπικά δεδομένα. Πού και πώς μπορώ να τοποθετήσω μία κάμερα ασφαλείας; Μπορείς να τοποθετήσεις μία κάμερα εντός του διαμερίσματός σου χωρίς να λαμβάνουν εικόνα από το μπαλκόνι, δημόσιο δρόμο ή την είσοδο της πολυκατοικίας. Μπορείς να τοποθετήσεις κάμερα που επιβλέπει τον χώρο της εισόδου, χωρίς όμως να γίνεται καταγραφή εικόνας ή ήχου, (π.χ για να βλέπεις ποιος είναι στην είσοδο). Μην ξεχνάς ότι κατά την τοποθέτηση της κάμερας δεν πρέπει να λαμβάνεται εικόνα από τους κοινόχρηστους χώρους ανάλογα με τη χωροθέτηση των εισόδων των διαμερισμάτων του ορόφου και του ανελκυστήρα, δεν πρέπει να επηρεάζεται (να επιτηρείται, έστω και παρεμπιπτόντως) η είσοδος σε άλλα διαμερίσματα ή η διέλευση προς αυτά. Στις παραπάνω περιπτώσεις, η χρήση της κάμερας θεωρείται οικιακή και δεν εμπίπτει στη νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα. Συνοψίζοντας, οι κάμερες επιτήρησης σε κοινόχρηστους χώρους πολυκατοικιών υπόκεινται στη νομοθεσία της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που απαιτεί τη σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας της πολυκατοικίας για την εγκατάσταση του εξοπλισμού σε χώρους όπως η κοινόχρηστη κεντρική είσοδος του κτηρίου, του κλιμακοστασίου, της πιλοτής του κτηρίου ή του κήπου του ακινήτου.
Έχεις δει 1 από 3