Διαχείριση

Πώς να ανοίξεις τη δική σου εταιρεία διαχείρισης;

Πώς να ανοίξεις τη δική σου εταιρεία διαχείρισης;
Αποφάσισες να ανοίξεις τη δική σου εταιρεία διαχείρισης και δεν βρίσκεις πουθενά πώς μπορεί να γίνει αυτό και ποια είναι τα βήματα για να εξασφαλίσεις το βέλτιστο αποτέλεσμα; Παρακάτω θα διαβάσεις τα βήματα που απαιτούνται, ενώ η ομάδα του Polikatikia.gr Ecosystem σε περιμένει για ό,τι χρειαστείς στην πορεία.


Τι χρειάζεται να γνωρίζεις;



Δεν είναι ούτε ένα, ούτε δύο, ούτε τρία πράγματα που θα πρέπει να γνωρίζεις. Γενικά, θα πρέπει να είσαι «πτυχιούχος» σε πολλά πράγματα. Ποια είναι αυτά; 

Λογιστικά: Θα πρέπει να γνωρίζεις από λογιστικά για να επιλέξεις την κατάλληλη μορφή εταιρείας και να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο πως θα είσαι νόμιμος και με τη βέλτιστη φορολογία.

Νομικά: Δεν χρειάζεται να γίνεις και Harvey Specter, αλλά θα πρέπει να γνωρίζεις κάποια νομικά θέματα που θα σε βοηθήσουν στη σύνταξη του καταστατικού της εταιρείας, αλλά και για ό,τι χρειαστείς στο μέλλον είτε για την επιχείρηση είτε για τις πολυκατοικίες που διαχειρίζεσαι 

Οικονομικά: Οι περισσότεροι ξεκινούν βλέποντας και κάνοντας, με γνώμονα το τι κάνει ο διπλανός, αλλά θα πρέπει να γνωρίζεις από οικονομικά θέματα για να μπορέσεις να δεις πώς θα καταφέρεις να κάνεις την επιχείρησή σου βιώσιμη.

Εμπορικές: Ξέρεις τι είναι το business plan; Και αν ναι, ξέρεις ποιο είναι το κατάλληλο business plan για τη δική σου επιχείρηση; 

Χρηματοδοτικά προγράμματα: Γνωρίζεις αν η επιχείρησή σου μπορεί να χρηματοδοτηθεί από κάποιο πρόγραμμα, όπως για παράδειγμα ΕΣΠΑ ή άλλα παρόμοια προγράμματα; 

Το περιεχόμενο της δουλειάς: Ακούγεται αστείο, αλλά δεν είναι. Υπάρχουν πολλοί που ξεκινούν μια εταιρεία διαχείρισης και νομίζουν ότι «ξέρουν», αλλά στο τέλος αποδεικνύεται ότι δεν ήξεραν και τόσο όσο νόμιζαν. 

Αν τώρα δεν τα ξέρεις όλα αυτά, είναι απολύτως φυσιολογικό. Μην νιώθεις άσχημα. Γι’ αυτό είμαστε εμείς εδώ. 


Το Polikatikia.gr Ecosystem είναι δίπλα σου



Η ομάδα του Polikatikia.gr Ecosystem έχει και την εμπειρία και την γνώση των δεκάδων εταιρειών που ήδη φιλοξενεί, συμβουλεύεται και συμβουλεύει, και είναι εδώ για να σε υποστηρίξει σε κάθε σου βήμα.

Το Polikatikia.gr Ecosystem σου παρέχει όλα τα κατάλληλα εργαλεία που θα διευκολύνουν την εργασία και τις διαδικασίες με σύγχρονες τεχνολογίες, ενώ θα μειώσουν το περιβαλλοντολογικό σου αποτύπωμα, αλλά και το κόστος λειτουργίας της εταιρείας σου σε χρόνο και αναλώσιμα.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Για νέους επιχειρηματίες και μέχρι να πατήσουν γερά στα πόδια τους, η συνδρομή του Polikatikia.gr είναι δώρο.
  • Χρησιμοποιώντας τους αυτοματισμούς που προσφέρει η πλατφόρμα, μπορείς να φτάσεις τα 200 κτίρια διαχείρισης, χωρίς να χρειαστεί να προσλάβεις 2ο άτομο.
  • Μειώνεις κατά 95% την χρήση χαρτιού 
  • Καταργείς τους γεωγραφικούς περιορισμούς, αφού η πλατφόρμα είναι cloud και έχεις τη δυνατότητα να δουλεύεις από παντού
  • Εξασφαλίζεις τη διαφάνεια για τους κατοίκους που θα σε εμπιστευτούν, αφού το Polikatikia.gr παρέχει πρόσβαση και στους κατοίκους.
  • Παράλληλα, αν δεν είχες καμία σχέση μέχρι τώρα με την διαχείριση, τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα θα σε βοηθήσουν να μπεις δυναμικά στον χώρο δίπλα στους πιο έμπειρους με την κατάλληλη συνεχή υποστήριξη. 

Γίνε τώρα μέλος της ομάδας μας και εξασφάλισε το μέλλον της εταιρείας που σήμερα ξεκινάς και αύριο απογειώνεις. 


πως-να-ξεκινησω-εταιρεια-διαχειρισης2

Σχέτικα άρθρα

Νοε 25, 2022 Διαχείριση
Κοινόχρηστα: Τι περιλαμβάνουν και ποιος πληρώνει τι;

Κοινόχρηστα: Τι περιλαμβάνουν και ποιος πληρώνει τι;

Από τη στιγμή που διαμένεις σε ένα σπίτι, ξέρεις ότι στα πάγια έξοδά σου προστίθενται τα κοινόχρηστα της πολυκατοικίας. Η έκδοση κοινοχρήστων γίνεται σε μηνιαία βάση και σε κάθε διαμέρισμα αναλογεί διαφορετικό ποσοστό των εξόδων. Σε αυτό το άρθρο, θα μάθεις ό,τι χρειάζεται να ξέρεις γύρω από τα κοινόχρηστα της πολυκατοικίας σου, για να είσαι πλήρως ενημερωμένος για την όλη διαδικασία και τη σωστή καταβολή τους. Τι πληρώνουμε στα κοινόχρηστα; Τα κοινόχρηστα είναι το σύνολο των δαπανών που αφορούν εργασίες συντήρησης και επισκευής κοινόχρηστων χώρων και μηχανημάτων. Τα κοινόχρηστα έξοδα συνήθως περιλαμβάνουν: κοινόχρηστο λογαριασμό ρεύματος, καθαριότητα κοινόχρηστων χώρων, κοινόχρηστο λογαριασμό νερού, εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης κ.α. Ο υπεύθυνος για την έκδοση κοινοχρήστων είναι ο διαχειριστής που οφείλει να συγκεντρώνει τα έξοδα μαζί με τις νόμιμες αποδείξεις τους, αναλαμβάνει τον υπολογισμό, τη μηχανογράφηση και τον σωστό καταμερισμό τους σύμφωνα με τον κανονισμό της πολυκατοικίας και τελικά να διαμοιράσει τα ειδοποιητήρια σε ενοικιαστές και ιδιοκτήτες ώστε να εξοφληθεί η μηνιαία τους οφειλή. Πώς κατανέμονται τα ποσά των κοινόχρηστων δαπανών; Κάθε διαμέρισμα (ιδιοκτησία) έχει και το δικό του ποσοστό, που του αναλογεί στη χρήση των κοινόχρηστων παροχών και αυτό ορίζεται από τον κανονισμό της συνιδιοκτησίας. Κάθε έξοδο κατηγοριοποιείται βάση του είδους του. Η καθαρισμός κοινόχρηστων χώρων ανήκει στην κατηγορία «Κοινοχρήστων», ενώ η συντήρηση του ασανσέρ στην κατηγορία ποσοστών που αφορούν δαπάνες του «Ανελκυστήρα», ενώ δαπάνες συντήρησης θέρμανσης με τα αντίστοιχα ποσοστά «Θέρμανσης». Αυτές οι τρείς είναι οι βασικές κατηγορίες χιλιοστών και ορίζονται από την κατανομή χιλιοστών του μηχανικού και περιλαμβάνονται στον κανονισμό της πολυκατοικίας. Σε κάποιες περιπτώσεις με ιδιαιτερότητες κάποιες πολυκατοικίες μπορεί να διατηρούν περισσότερες κατηγορίες ποσοστών. Κάθε δαπάνη, λοιπόν, διαμοιράζεται ανάλογα την κατηγορία στα διαμερίσματα και αφορά τον ένοικο ή τον ιδιοκτήτη. Τα ποσοστά (ή χιλιοστά) ανάλογα την κατηγορία έχουν υπολογιστεί με βάση χαρακτηριστικά, όπως το εμβαδόν για τα χιλιοστά «Κοινοχρήστων», ο όροφος για τα χιλιοστά «Ανελκυστήρα» και ο όγκος του διαμερίσματος σε συνδυασμό με τις απώλειες του για αυτά τις θέρμανσης. Τα χιλιοστά συμμετοχής είναι απαραίτητα για να υπολογιστούν τα κοινόχρηστα της πολυκατοικίας. Πότε πληρώνει ο ενοικιαστής ή ο ιδιοκτήτης; Οι ενοικιαστές έχουν την υποχρέωση να καλύπτουν τις τακτικές δαπάνες κοινοχρήστων, που αιτία έχουν την καθημερινή χρήση ή φθορά λόγω αυτής, όποτε εκδίδονται. Στις δαπάνες αυτές εντάσσονται οι λογαριασμοί κοινόχρηστου ρεύματος, ύδατος, η καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων, συντήρηση του ανελκυστήρα, η αλλαγή μιας καμένης λάμπας κ.α. Οι δαπάνες ιδιοκτητών συνήθως αφορούν μεγαλύτερα έργα ή επισκευές όπως αλλαγή κάθετης σωλήνας αποχέτευσης, βάψιμο πρόσοψης πολυκατοικίας κλπ. Σε ένα πιο ξεκάθαρο παράδειγμα, θα λέγαμε ότι ο ιδιοκτήτης οφείλει να καλύψει την αντικατάσταση ενός κοινόχρηστου σωλήνα αποχέτευσης αλλά όχι την απόφραξη της αποχέτευσης λόγω τακτικής χρήσης. Αυτές πρέπει να διαχωρίζονται εμφανώς στο ειδοποιητήριο. Αυτές έχει υποχρέωση να τις ζητήσει από τον ιδιοκτήτη ο διαχειριστής ενώ συνήθης τακτική αποτελεί η καταβολή τους από τον ένοικο και στην συνέχεια η αφαίρεσή τους από την καταβολή του ενοικίου. Το τελευταίο όμως αποτελεί προϊόν συμφωνίας με τον ιδιοκτήτη. Τέλος είναι σημαντικό να σημειωθεί πως η ευθύνη αποπληρωμής των κοινοχρήστων του διαμερίσματος βαραίνει τον ιδιοκτήτη. Τι γίνεται αν κάποιος δεν πληρώνει; Ένα από τα καθήκοντα του διαχειριστή είναι και η είσπραξη των κοινοχρήστων. Και επειδή οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς γείτονες, ένας διαχειριστής πρέπει να φροντίζει να έχει πάντα διαφανείς και αιτιολογημένες δαπάνες. Κάθε απορία πρέπει να επιλύεται άμεσα και πειστικά, με σκοπό την ομαλή διαδικασία κατανομής και εξόφλησης των δαπανών. Ο διαχειριστής πρέπει να είναι το πρόσωπο εμπιστοσύνης σε μία πολυκατοικία αλλά να μπορεί να γίνει επίμονος όταν πρόκειται για την έγκαιρη κάλυψη των δαπανών. Αν παρ' όλα αυτά κάποιο από τα διαμερίσματα αρνείται την εξόφληση της οφειλής του, ο διαχειριστής οφείλει να παραπέμψει το θέμα στη συνέλευση των συνιδιοκτητών και να αφήσει αυτήν να αποφασίσει για τις περαιτέρω ενέργειες. Όταν η γενική συνέλευση αποφασίζει τη δικαστική οδό, η συνιδιοκτησία στρέφεται ενάντια στον ιδιοκτήτη ασχέτως αν οι οφειλές αφορούν τον ένοικο. Για αυτό τον λόγο, οι ιδιοκτήτες επιβάλλεται να ενδιαφέρονται ως προς την ενημέρωσή τους σχετικά με την πορεία των οφειλών των ενοικιαστών τους. Υπάρχει τρόπος να κάνω την έκδοση κοινοχρήστων ψηφιακά; Φυσικά! Η ψηφιακή έκδοση κοινοχρήστων μπορεί να γίνει κάθε μήνα αυτόματα και να διατηρείται ψηφιακό αρχείο σε cloud για όλα τα έγγραφα και τα παραστατικά. Οι κάτοικοι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε κάθε δαπάνη και να εξασφαλίζεται πλήρης διαφάνεια για όλους, με σκόπο την ομαλή λειτουργία της πολυκατοικίας. Στο app του polikatikia.gr μπορείς να ξεκινήσεις άμεσα την επόμενη έκδοση κοινοχρήστων απολύτως δωρεάν!

Αυγ 20, 2022 Διαχείριση
Ποιες είναι οι ώρες κοινής ησυχίας σε μια πολυκατοικία

Ποιες είναι οι ώρες κοινής ησυχίας σε μια πολυκατοικία

Η ζωή σου τρέχει σε γρήγορους ρυθμούς και πολλές φορές «ακούγεται» …δυνατά! Φυσικά, κανείς δεν μπορεί να σε εμποδίσει. Να ακούσεις τη μουσική που θες, να κάνεις πάρτι, να καλέσεις τους φίλους σου που θα γελάσουν με την ψυχή τους ή να χαρείς τον τετράποδο φίλο σου. Αυτό που δεν πρέπει να ξεχάσεις σε κάθε περίπτωση, είναι να κοιτάξεις την ώρα! Οι ώρες κοινής ησυχίας σε μια πολυκατοικία, σύμφωνα με την Αστυνομική Διάταξη 3 του 1996, αλλάζουν κατά τη θερινή και τη χειμερινή περίοδο. Δες πώς διαμορφώνονται παρακάτω: Θερινή περίοδος από 1 Απριλίου έως και 30 Σεπτεμβρίου από τις 15:00 έως 17:30 και από 23:00 έως 7:00 Χειμερινή περίοδος από 1 Οκτωβρίου έως και 31 Μαρτίου από τις 15:30 έως 17:30 και από 22:00 έως 07:30. Τώρα που έμαθες ποιες είναι οι ώρες κοινής ησυχίας σε μια πολυκατοικία, μένει να μάθεις τι πρέπει να αποφεύγεις τις συγκεκριμένες ώρες. Τι απαγορεύεται κατά τις ώρες κοινής ησυχίας: Αν θέλεις να βάλεις σκούπα ή αν τύχει να θέλεις να καρφώσεις στον τοίχο ένα καινούργιο κάδρο, τότε ξανασκέψου το, ειδικά τις ώρες κοινής ησυχίας. Γενικότερα, εργασίες και δραστηριότητες που δημιουργούν θόρυβο πρέπει να αποφεύγονται. Σε περίπτωση ανάγκης, που μια εργασία δεν επιδέχεται αναβολή, χρειάζεσαι σχετική άδεια από τον Διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος της περιοχής σου. Αν επίσης έχεις καλλιτεχνικές ανησυχίες και θέλεις να παίξεις μουσική γύρω στο μεσημεράκι, μάλλον θα σε στεναχωρήσουμε. Τα μουσικά όργανα, η τηλεόραση και όλα τα σχετικά αντικείμενα που παράγουν ήχο είναι απαγορευτικά για τις ώρες κοινής ησυχίας. Κράτησέ τα έστω σε χαμηλή ένταση. Προσπάθησε να μη φωνάζεις ή να μη διοργανώσεις κάποια εκδήλωση με δυνατή μουσική ή οχλαγωγία. Αν βέβαια έχεις ήδη κόσμο στο σπίτι σου, δεν χρειάζεται να τους διώξεις κιόλας! Μπορείς να χαμηλώσεις τη μουσική ή οι “φωνακλάδες” της παρέας να ρίξουν λίγο τα ντεσιμπέλ τους. Φυσικά, ο θόρυβος δεν προέρχεται μόνο από κάποιο σπίτι ή πολυκατοικία. Αν περάσεις από κατοικημένη περιοχή με τη μουσική στη διαπασών μέσα από το αυτοκίνητό σου, ίσως έχεις πρόβλημα. Σε επαγγελματικά οχήματα, η φόρτωση και εκφόρτωση εμπορευμάτων μπορεί επίσης να δημιουργήσει αρκετό θόρυβο, ακόμα και η θορυβώδης λειτουργία της μηχανής σε όχημα που είναι σε στάση. Το ίδιο ισχύει και για μαγαζιά και τους θαμώνες τους σε δημόσια κέντρα. Οι θορυβώδεις συζητήσεις ή οι διαπληκτισμοί ακόμα και στη στάση ενός λεωφορείου σε μια κατοικημένη περιοχή μπορεί να δημιουργήσουν αναστάτωση. Τέλος, οι διαπεραστικοί ήχοι όπως μία σειρήνα ή ένας συναγερμός που μπορεί να ακουστεί χωρίς να συντρέχει κάποιος λόγος έκτακτης ανάγκης απαγορεύεται τις συγκεκριμένες ώρες. Ποιες είναι οι επιπτώσεις σε περίπτωση παράβασης; Μέχρι το 2019 οι παραβάτες της τήρησης των κανόνων κοινής ησυχίας τιμωρούνταν με βάση το άρθρο (Ν.1481/1984) σε βαθμό πταίσματος, πρόστιμο ή κράτηση. Τώρα όμως τα πράγματα είναι πιο αυστηρά αφού με την τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (Ν.4637/2019), η διατάραξη της κοινής ησυχίας θεωρείται πλέον ποινικό αδίκημα. Οι παραβάτες μπορεί να επιβαρυνθούν με χρηματική ποινή έως και 150 ημερήσιες μονάδες και φυλάκιση έως και 5 μήνες. Δεδομένου ότι ο κώδικας ασχολείται με κάθε είδους παραβιάσεις, η επιβολή της ποινής εξαρτάται από τη σοβαρότητα της εκάστοτε περίπτωσης. Τι μπορείς να κάνεις στην περίπτωση που οι γείτονες σου να παραβιάζουν τους κανόνες κοινής ησυχίας; Μερικές φορές, η κατάσταση μπορεί να είναι εις βάρος σου και οι κανόνες να παραβιάζονται τελικά από τους γείτονές σου. Σε αυτή την περίπτωση, χρειάζεται υπομονή, κατανόηση και η πρώτη σου προτεραιότητά πρέπει να είναι ο διάλογος. Το Community στο app του Polikatikia.gr θα σε βοηθήσει να έρθεις άμεσα σε επαφή με τους γείτονές σου και να θέσεις πιο ανάλαφρα ένα θέμα μέσω chat. Συζήτησε με τους γείτονές σου αν υπάρχει κάποια ανάγκη, εργασίες εντός της οικίας τους ή κάτι προσωρινό το οποίο χρειάζεται την κατανόησή σου. Σε δεύτερο στάδιο, μπορείς να ζητήσεις τη βοήθεια του διαχειριστή της πολυκατοικίας. Εκείνος/η μπορεί να καλέσει σε συνέλευση τους ενοίκους και να διευθετήσετε όλοι μαζί το ζήτημα επίσημα. Αν υπάρχει ανάγκη, μπορείς να καταφύγεις σε κάποια σύσταση αλλά θυμήσου να διατηρείς πάντα αντίγραφο από την αναφορά του περιστατικού είτε τα ονόματα των αστυνομικών που σε εξυπηρέτησαν, στην περίπτωση διεξαγωγής έγκλησης ή μετάβασης στον εισαγγελέα ακροάσεων.

Ιαν 10, 2023 Διαχείριση
Πυρασφάλεια στην πολυκατοικία

Πυρασφάλεια στην πολυκατοικία

Η καθημερινότητα στο σπίτι σου είναι αδιάκοπη. Ηλεκτρικές συσκευές είναι στην πρίζα κάθε στιγμή. Το λάδι στο τηγάνι ανεβάζει θερμοκρασία και το τζάκι καίει. Τα κεριά ανάβουν σε κάθε γωνιά του χώρου σου και δημιουργούν μια ζεστή ατμόσφαιρα. Όλα καλά μέχρι εδώ. Όλα καλά αν τηρείς όλες τις διατάξεις για πυρασφάλεια στην πολυκατοικία σου για παν ενδεχόμενο. Αν δεν γνωρίζεις τι χρειάζεται να καλύψεις για την απαραίτητη ασφάλεια στο σπίτι σου σε περίπτωση πυρκαγιάς τότε συνέχισε να διαβάζεις. Τι είναι η πυρασφάλεια; Στην πολυκατοικία είναι απαραίτητο να υπάρχει ένας ικανός αριθμός πυροσβεστήρων ώστε να καλύπτουν όλες τις πιθανές περιπτώσεις κινδύνου πυρκαγιάς. Κάποιοι χώροι όπως το λεβητοστάσιο, ο καυστήρας ή ο ηλεκτρικός πίνακας είναι πιο επιρρεπείς στον κίνδυνο πυρκαγιάς και θεωρούνται σημεία υψηλής επικινδυνότητας. Τι λέει ο νόμος πυρασφάλειας για μία πολυκατοικία; Μία πολυκατοικία πρέπει να έχει εξοπλιστεί με το σωστό είδος αλλά και τον προβλεπόμενο αριθμό πυροσβεστήρων από τον Νόμο. Σύμφωνα με υπουργική απόφαση, ο εν ενεργεία διαχειριστής είναι υπεύθυνος για την ύπαρξη αλλά και την εγκατάσταση κοινόχρηστων αναγομωμένων πυροσβεστήρων, πυροσβεστικών φωλιών, ανιχνευτών πυρκαγιάς κ.α. για την πολυκατοικία, από μία πιστοποιημένη εταιρεία. Τα τετραγωνικά του κτηρίου και οι όροφοι θα καθορίσουν τον αριθμό και το είδος των πυροσβεστικών μέσων που χρειάζεται κάθε πολυκατοικία. Τι είναι η μελέτη πυρασφάλειας; Για τη μελέτη πυρασφάλειας σε μια πολυκατοικία χρειάζεσαι έναν αρμόδιο Μηχανικό. Η μελέτη του κατατίθεται στην Πυροσβεστική Υπηρεσία για την έγκρισή της και στη συνέχεια εκδίδεται το Πιστοποιητικό Πυρασφάλειας. Πλέον η μελέτη μπορεί να κατατεθεί και ηλεκτρονικά μέσω του αδειοδοτικού συστήματος της e-adeies.gr. Όταν παρέλθει ο χρόνος ισχύος του πρέπει να γίνει εκ νέου μελέτη ώστε να ανανεωθεί το πιστοποιητικό. Γενικές συμβουλές για την άμεση αντιμετώπιση πυρκαγιάς Τοποθέτησε εντός του διαμερίσματός σου ακόμα και μικρότερους πυροσβεστήρες σε καίρια σημεία όπως κοντά στην κουζίνα ή στον διάδρομο. Βεβαιώσου ότι οι πυροσβεστήρες σου είναι πάντα αναγομωμένοι. Αν βρίσκεσαι στην κουζίνα και καμένο λάδι έχει πάρει φωτιά, δεν ρίχνεις ποτέ νερό γιατί αυξάνεις τον κίνδυνο. Προσπάθησε να κλείσεις την παροχή του οξυγόνου στη φωτιά γι’ αυτό κάλυψέ τη με μία βρεγμένη πετσέτα ή άλλο σκεύος. Αν υπάρχει ήδη φωτιά στον χώρο και βλέπεις ότι καπνός καλύπτει το δωμάτιο, κινήσου χαμηλά γιατί ο καπνός οδηγείται προς τα πάνω. Απομακρύνσου από τον καπνό περπατώντας στα γόνατα ή έρποντας για να μην εισπνεύσεις μεγάλη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα. Να έχεις πάντα στο μυαλό σου εξόδους διαφυγής. Μην ξεχνάς ότι το μπαλκόνι δεν θεωρείται πάντα διέξοδος, εκτός από περιορισμένη ώρα ή αν κάποιος βρίσκεται ήδη κοντά για βοήθεια. Αν φύγεις απ’ το διαμέρισμά σου και βρίσκεσαι σε πολυκατοικία, μην μπεις σε καμία περίπτωση στο ασανσέρ γιατί αν η φωτιά επεκταθεί μπορεί να γίνει διακοπή ρεύματος. Αν χρησιμοποιήσεις τον πυροσβεστήρα για πρώτη φορά, στόχευσε στη βάση της φωτιάς και όχι στην κορυφή της. Αν η φωτιά επεκταθεί και δεν μπορείς πλέον να την περιορίσεις, καλείς άμεσα στο 199 και με ψυχραιμία ενημερώνεις τους αρμόδιους για την έκταση της φωτιάς και αν υπάρχουν εγκλωβισμένα άτομα στο κτήριο.

Φεβ 07, 2023 Νομικά
Τι γίνεται με τα απλήρωτα κοινόχρηστα;

Τι γίνεται με τα απλήρωτα κοινόχρηστα;

«Οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς …γείτονες!». Αυτό ίσως θα έπρεπε να είναι το μότο κάθε πολυκατοικίας για να κυλούν όλα ομαλά στη διαχείρισή της. Είναι όμως αρκετές οι φορές που το πιο σημαντικό ζήτημα για μία πολυκατοικία, δηλαδή τα κοινόχρηστα, δημιουργεί πολλές αμφιβολίες, προβλήματα και τσακωμούς που οδηγούν στη μη πληρωμή τους. Είτε έχεις τους λόγους σου, είτε όχι, ας μιλήσουμε τι γίνεται με την καταβολή των κοινοχρήστων και κυρίως τη μη καταβολή τους. Οι δικαιολογίες που περνούν απ’ το μυαλό σου για να μην πληρώσεις τα κοινόχρηστά σου μπορεί να είναι πολλές. Μερικές φορές ίσως και δικαιολογημένες. Σε κάθε μία όμως υπάρχει μία συμβιβαστική λύση που συμφέρει όλες τις πλευρές. Πρώτα όμως ας αναφέρουμε κάτι. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, δεν προβλέπεται κάποιος νόμος που αναιρεί την υποχρέωσή σου να καταβάλεις την οφειλή των κοινοχρήστων σου, εκτός μόνο από κάποια περίπτωση λάθους στον καταμερισμό των δαπανών ή χρέωσης επωφελών δαπανών. Αν αναρωτιέσαι τι περιλαμβάνουν τα κοινόχρηστα και ποιος πληρώνει τι, στο Polikatikia.gr θα βρεις όλες τις πληροφορίες που ψάχνεις. Οι πιο συνηθισμένες περιπτώσεις μη καταβολής των οφειλών είναι οι παρακάτω: Κλειστό διαμέρισμα Ένα διαμέρισμα ξενοικιάζεται. Πρόκειται να πωληθεί. Βρίσκεται σε μία κατάσταση «αναμονής». Ο ιδιοκτήτης το θεωρεί κλειστό οπότε πιστεύει ότι αφού δεν κατοικείται δεν θα συμμετέχει στα κοινόχρηστα. Σωστό; Λάθος! Ο ιδιοκτήτης είναι υπεύθυνος για την εξόφληση των κοινοχρήστων σε κάθε περίπτωση και πληρώνει όσα αναλογούν στο διαμέρισμα. Φυσικά, μπορεί να κάνει μία συμφωνία όσον αφορά στη μη συμμετοχή του στη θέρμανση. Διάβασε περισσότερα για τα κλειστά διαμερίσματα και τι ορίζει η σχετική νομοθεσία. Διαμέρισμα από αποδοχή κληρονομιάς Όταν ένα διαμέρισμα περάσει στους κληρονόμους ενός ιδιοκτήτη, συνήθως η διαδικασία αποδοχής κληρονομιάς μπορεί να πάρει καιρό. Δυστυχώς, μέχρι το διαμέρισμα να αλλάξει ιδιοκτησία, τα κοινόχρηστα του διαμερίσματος συσσωρεύονται και μπορεί να υπάρχει καθυστέρηση μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Αδυναμία πληρωμής Μία ξαφνική αλλαγή όπως η απώλεια της εργασίας μπορεί να οδηγήσει στην αδυναμία πληρωμής. Η μείωση των εισοδημάτων είναι κάτι που δεν μπορεί να προβλεφθεί και έχει ως αποτέλεσμα τη δυσκολία εξόφλησης των κοινοχρήστων μαζί με τις υπόλοιπες υποχρεώσεις σου. Κάτι τέτοιο, εφόσον επικοινωνηθεί στη διαχείριση, μπορεί να διευθετηθεί με τη λύση ενός διακανονισμού. «Δεν πληρώνω» Υπάρχουν και οι αντιρρησίες! Όπως αναφέραμε και παραπάνω, κανένας νόμος δεν μπορεί να σου εξασφαλίσει τη μη πληρωμή των κοινοχρήστων σου. Το μόνο που θα καταφέρεις είναι να συσσωρευτούν ως ληξιπρόθεσμες οφειλές οπότε να γίνει τελικά και πιο δύσκολη η αποπληρωμή τους. Αν είσαι διαχειριστής, οι λόγοι που μπορεί να ακούσεις για μη πληρωμή των κοινοχρήστων είναι πολλοί και πολλές φορές αρκετά ευφάνταστοι! Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να είσαι προετοιμασμένος για τη σωστή απάντηση: “Δεν είμαι ικανοποιημένος από τη θέρμανση!” Η υποχρέωση καταβολής των κοινοχρήστων δεν επηρεάζεται από την απόδοση μίας κοινόχρηστης λειτουργίας όπως είναι θέρμανση. Απάντηση: Η νομότυπη διαδικασία είναι ότι ο εκάστοτε κάτοικος μπορεί να κάνει αίτημα αύξησης των ωρών λειτουργίας της θέρμανσης στην επόμενη Γενική Συνέλευση. Και φυσικά, να καταβάλλει κανονικά τα κοινόχρηστα που εκδόθηκαν! “Δεν χρησιμοποιώ τον ανελκυστήρα!” Απάντηση: Ο ανελκυστήρας αποτελεί μία κοινόχρηστη δαπάνη. Συνεχίζει να λειτουργεί καθημερινά και βάσει της νομοθεσίας η καταβολή των κοινόχρηστων δαπανών δεν εξαρτάται από τη χρήση τους ή όχι. Επομένως δεν μπορεί κάποιος να μην το χρησιμοποιεί και να μην πληρώσει ή να το χρησιμοποιήσει λιγότερο οπότε να πληρώσει άλλη μικρότερη αναλογία. «Δεν μου δίνετε τα απαραίτητα παραστατικά και έχω απορίες/αμφιβολίες για τις χρεώσεις!» Απάντηση: Βάσει της νομοθεσίας, ο κάθε συνιδιοκτήτης δεν έχει το δικαίωμα να αρνηθεί την πληρωμή της δαπάνης κοινοχρήστων, επικαλούμενος την άρνηση του διαχειριστή να του δώσει πληροφορίες, ούτε το δικαίωμα να αξιώσει δικαστικά την παροχή λογοδοσίας από τον διαχειριστή. Αν υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις ότι υπάρχει κάποια αυθαίρετη χρέωση δαπανών από τη διαχείριση, το ζήτημα τίθεται προς συζήτηση στη Γενική Συνέλευση της πολυκατοικίας που μπορεί να συγκληθεί εκτάκτως. Σύμφωνα με το Άρθρο 68 - Υπουργική Απόφαση 91354/24.8.2017, - η διαχείριση είναι υποχρεωμένη να παραδίδει αντίγραφα των παραστατικών σε κάθε κάτοικο που τα αιτείται με έξοδα του αιτούντος. Στο polikatikia.gr, μπορείς πάντα να διασφαλίζεις τη διαφάνεια που αναζητάς μέσω της δυνατότητας επισύναψης των παραστατικών σε κάθε δαπάνη και την ταυτόχρονη παροχή πρόσβασης στον κάτοικο σε αυτά. «Δεν γίνεται σωστή δουλειά από το συνεργείο καθαρισμού!» Απάντηση: Σύμφωνα με τον νόμο, η υποχρέωση καταβολής των κοινόχρηστων δαπανών δεν υπόκειται σε προκαθορισμένα όρια ποιότητας. Στη Γενική Συνέλευση μπορεί να τεθεί το ζήτημα ή τυχόν αντικατάσταση του συνεργείου καθαρισμού αν κριθεί απαραίτητο από την πλειοψηφία. Σε κάθε περίπτωση τα κοινόχρηστα καταβάλλονται κανονικά. Τι γίνεται αν κάποιος αρνείται να πληρώσει τα κοινόχρηστά του; Αν κάποιος κάτοικος επιμένει να μην πληρώνει τα κοινόχρηστά του ή υπάρχει ένα συσσωρευμένο ληξιπρόθεσμο ποσό, τότε η ευθύνη για διευθέτηση του ζητήματος βαραίνει τον διαχειριστή. Ίσως η είσπραξη των οφειλών είναι μία από τις πιο δύσκολες εργασίες για τον διαχειριστή, ωστόσο σε αυτή την περίπτωση θα παραπέμψει τον κάτοικο στη γενική συνέλευση για να αποφασίσουν πώς θα διεκδικήσουν τα χρήματα. Τέλος, από 2018 και μετά, οι διαφορές για απλήρωτα κοινόχρηστα ανάμεσα στους ιδιοκτήτες ορόφων ή διαμερισμάτων, βρίσκουν λύση εξωδικαστικά, με τη διαμεσολάβηση δικηγόρου.  Εάν μία από τις δύο πλευρές δεν προσέλθει στη διαδικασία, τότε προβλέπεται η επιβολή χρηματικής ποινής.