Διαχείριση

Τι Είναι οι λίστες εργασιών & πως βοηθούν τον διαχειριστή

Τι Είναι οι λίστες εργασιών & πως βοηθούν τον διαχειριστή
Στον ταχέως εξελισσόμενο κόσμο της διαχείρισης ακινήτων, η οργάνωση και η αποτελεσματικότητα είναι απαραίτητες για την επιτυχή διαχείριση. Ευτυχώς, οι τεχνολογικές εξελίξεις έχουν δημιουργήσει καινοτόμα εργαλεία και λειτουργίες που απλοποιούν τα διοικητικά καθήκοντα. Το Polikatikia.gr παρουσιάζει τρία νέα εργαλεία - λίστες εργασιών, αυτόματες ενημερώσεις και ψηφιακούς φακέλους - που επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο διαχείρισης ακινήτων. Αξιοποιώντας τη δύναμη αυτών των εργαλείων, μπορείς να βελτιστοποιήσεις τις ροές εργασίας σου, να βελτιώσεις την επικοινωνία και να διασφαλίσεις την απρόσκοπτη λειτουργία της πολυκατοικίας σου.


Διαχείριση ακινήτων: Μια ολοκληρωμένη προσέγγιση μέσω των Λιστών Εργασιών



Η αποτελεσματική διαχείριση ενός ακινήτου είναι ένας πολύπλοκος και πολυδιάσπαστος καθημερινός ρόλος. Χωρίς ένα δομημένο σύστημα, η διαχείριση όλων αυτών των καθηκόντων μπορεί να είναι χαοτική. Σε αυτό το πλαίσιο, οι «Λίστες Εργασιών» αποτελούν σημαντικό εργαλείο, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για τη διαχείριση ακινήτων.


Η δύναμη των λιστών εργασιών



Οι λίστες εργασιών μπορούν να σου παρέχουν μια κεντρική πλατφόρμα για την οργάνωση, ιεράρχηση και παρακολούθηση των καθημερινών, εβδομαδιαίων και μηνιαίων εργασιών σου. Είτε πρόκειται για τον προγραμματισμό αιτημάτων συντήρησης, τον συντονισμό ραντεβού με προμηθευτές ή τον χειρισμό οικονομικών θεμάτων, οι λίστες αυτές διασφαλίζουν ότι τίποτα δεν θα σου ξεφύγει ή θα περάσει απαρατήρητο.



Εξορθολογισμός ροών εργασίας με λίστες εργασιών



Με τη χρήση αυτών των λιστών μπορείς να βελτιώσεις τις ροές εργασίας σου και να αυξήσεις την παραγωγικότητα. Μπορείς να τις κατηγοριοποιήσεις, να ορίσεις ημερομηνίες λήξης, υπενθυμίσεις ακόμα και να αναθέσεις εργασίες σε μέλη της ομάδας. Αυτό διασφαλίζει ότι όλοι είναι συντονισμένοι και πως οι εργασίες ολοκληρώνονται εγκαίρως.


Βελτίωση της επικοινωνίας και της συνεργασίας



Οι λίστες εργασιών διευκολύνουν επίσης την επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των ομάδων διαχείρισης ακινήτων. Σαν διαχειριστής μπορείς να αφήνεις σχόλια, να επισυνάπτεις σχετικά έγγραφα και να ενημερώνεις για την κατάσταση των εργασιών, επιτρέποντας στα μέλη της ομάδας να ενημερώνονται και να συνεργάζονται αποτελεσματικά. Έτσι, εξαλείφεται η ανάγκη για χρονοβόρες αλυσίδες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή φυσική παράδοση εγγράφων.



Διαχείριση στον αυτόματο



Για να διαχειρίζεσαι ακόμα πιο αποτελεσματικά την πολυκατοικία οι λίστες μπορούν να ενσωματωθούν με το λογισμικό διαχείρισης ακινήτων, επιτρέποντας την αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών. Για παράδειγμα, μπορείς να ρυθμίσεις επαναλαμβανόμενες εργασίες, όπως η είσπραξη ενοικίων ή οι πληρωμές λογαριασμών κοινής ωφέλειας, ώστε να δημιουργούνται αυτόματες υπενθυμίσεις και να ξεκινούν οι απαραίτητες διαδικασίες.



Αυτόματες ενημερώσεις: Διασφάλιση έγκαιρων και ακριβών πληροφοριών



Όταν πρόκειται για τη διαχείριση ακινήτων η συλλογή πληροφοριών είναι υψίστης σημασίας και μια διαδικασία που μπορεί να αποδειχθεί χρονοβόρα και πολύ πιθανόν να γίνουν λάθη. Κάπου εδώ έρχονται οι αυτόματες ενημερώσεις, φέρνοντας επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο θα είσαι πάντα ενήμερος.


Έγκαιρες και ακριβείς πληροφορίες



Οι αυτόματες ενημερώσεις σου παρέχουν έγκαιρες και ακριβείς πληροφορίες σχετικά με διάφορες πτυχές της διαχείρισης. Είτε πρόκειται για ανανεώσεις μισθώσεων, αιτήσεις συντήρησης ή οικονομικές αναφορές, είσαι πάντα ενήμερος για όλες τις κρίσιμες πληροφορίες χωρίς να χρειάζεται να βασίζεσαι σε χειροκίνητη συλλογή δεδομένων.


Εξατομικευμένες ειδοποιήσεις



Με τις αυτόματες ενημερώσεις, μπορείς να προσαρμόσεις τις ειδοποιήσεις σου, ώστε να διασφαλίσεις ότι θα λαμβάνεις τις πληροφορίες που σε ενδιαφέρουν περισσότερο. Είτε πρόκειται για τη λήψη ημερήσιων περιλήψεων, εβδομαδιαίων αναφορών είτε για ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο για επείγοντα θέματα, οι ειδοποιήσεις προσαρμόζονται βάση των δικών σου αναγκών και προτιμήσεων.



Εξορθολογισμός των καναλιών επικοινωνίας



Αυτόματες ενημερώσεις επίσης βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας μεταξύ διαχειριστών και ενοικιαστών, διασφαλίζοντας ότι σημαντικές πληροφορίες φθάνουν άμεσα στους αντίστοιχους παραλήπτες. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να αναρωτιέσαι πλέον τι γίνεται με τα απλήρωτα κοινόχρηστα, αφού οι ένοικοι μπορούν να λαμβάνουν αυτόματες ειδοποιήσεις για επερχόμενες πληρωμές. Μπορούν ακόμα να λαμβάνουν ενημερώσεις συντήρησης ή ανακοινώσεις διαφόρων γεγονότων, βελτιώνοντας έτσι τη διαφάνεια χωρίς να χρειάζεται εσύ να προβείς σε φυσική ή μέσω τηλεφώνου επικοινωνία.


Ενσωμάτωση με πλατφόρμες επικοινωνίας



Για την περαιτέρω ενίσχυση της επικοινωνίας, οι αυτόματες ενημερώσεις μπορούν να ενσωματωθούν σε διάφορες πλατφόρμες επικοινωνίας, όπως το email, τα SMS ή το λογισμικό διαχείρισης ακινήτων. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορείς να επικοινωνείς με τους ένοικους και άλλους ενδιαφερόμενους μέσω των καναλιών επικοινωνίας που προτιμούν, μεγιστοποιώντας τις πιθανότητες απόκρισης.


Ψηφιακά ντοσιέ: Επανάσταση στη διαχείριση εγγράφων



Πάνε οι μέρες που ξεσκόνισες στοίβες εγγράφων και διαχειριζόσουν φυσικά αρχεία. Οι ψηφιακοί φάκελοι είναι ο νέος τρόπος διαχείρισης εγγράφων και σου παρέχουν μια βελτιωμένη και ασφαλή πλατφόρμα για την αποθήκευση, την οργάνωση και την πρόσβαση σε σημαντικά έγγραφα



Τα οφέλη των ψηφιακών φακέλων



Οι ψηφιακοί φάκελοι προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με την παραδοσιακή διαχείριση εγγράφων σε χαρτί. Παρέχουν ένα κεντρικό αποθετήριο για όλα τα έγγραφα που σχετίζονται με την ακίνητη περιουσία, εξαλείφουν την ανάγκη για φυσικό αποθηκευτικό χώρο και ενισχύουν την ασφάλεια των εγγράφων μέσω κρυπτογράφησης και ελέγχων πρόσβασης.


Εύκολη οργάνωση και ανάκτηση



Με τη χρήση ψηφιακών φακέλων, μπορείς εύκολα να οργανώσεις τα έγγραφά σου σε λογικές κατηγορίες και υποκατηγορίες. Τα έγγραφα μπορούν να επισημανθούν και να ευρετηριαστούν για εύκολη ανάκτηση, απαλλάσσοντάς σε έτσι από τη χρονοβόρα διαδικασία της χειροκίνητης αναζήτησης σε φυσικές αρχειοθήκες.


Έλεγχος εκδόσεων και διαδρομές ελέγχου



Οι ψηφιακοί φάκελοι προσφέρουν επίσης έλεγχο εκδόσεων και διαδρομές ελέγχου, επιτρέποντας σου να παρακολουθείς όλες τις αλλαγές, να διαχειρίζεσαι το ιστορικό των εγγράφων και να διασφαλίζεις τη συμμόρφωση με τις κανονιστικές απαιτήσεις. Αυτό το χαρακτηριστικό προσφέρει διαφάνεια και ασφάλεια στη διαχείριση των εγγράφων.


Ενσωμάτωση με συστήματα διαχείρισης εγγράφων




Για να εκμεταλλευτείς πλήρως τα πλεονεκτήματα των ψηφιακών φακέλων, μπορείς να τους ενσωματώσεις σε ισχυρά συστήματα διαχείρισης εγγράφων. Αυτά τα συστήματα προσφέρουν προηγμένες δυνατότητες, όπως οπτική αναγνώριση χαρακτήρων (OCR), προηγμένη αναζήτηση και αυτοματοποίηση των ροών εργασίας, ενισχύοντας περαιτέρω τις διαδικασίες διαχείρισης εγγράφων.

Οι λίστες εργασιών, οι αυτόματες ενημερώσεις και οι ψηφιακοί φάκελοι αντιπροσωπεύουν μια επανάσταση στη διαχείριση ακινήτων, καθώς απλοποιούν τα διοικητικά καθήκοντα, βελτιώνουν την επικοινωνία και εξορθολογούν τη διαχείριση εγγράφων. Εκμεταλλευόμενος τη δύναμη αυτών των χαρακτηριστικών, μπορείς να βελτιστοποιήσεις τις ροές εργασίας, να διασφαλίσεις την έγκαιρη και ακριβή πληροφόρηση και να βελτιώσεις τη συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται, μπορείς να περιμένεις ακόμη περισσότερα καινοτόμα εργαλεία για την περαιτέρω ενίσχυση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας.



features2
features3

Σχέτικα άρθρα

Δεκ 10, 2022 Διαχείριση
Ιδέες για χριστουγεννιάτικο στολισμό πολυκατοικίας

Ιδέες για χριστουγεννιάτικο στολισμό πολυκατοικίας

Το ξέρουμε ότι για πολλούς τα Χριστούγεννα είναι η πιο όμορφη και λαμπερή εποχή του χρόνου. Και δεν έχουν άδικο! Όλα γίνονται πιο φωτεινά και λιγότερο μονότονα. Χρώμα, λάμψη και λίγη μαγεία παντού. Ακόμα και μία σύντομη βόλτα γίνεται αξέχαστη σε μία όμορφα στολισμένη γειτονιά. Το πρόβλημα ξεκινά όταν το παρακάνουμε λίγο. Έως πολύ. Αμέτρητα λαμπάκια, πολύχρωμοι στολισμοί, Άγιοι Βασίληδες που κρέμονται από μπαλκόνια και πολλά άλλα στολίδια μικρά ή μεγάλα που φιλοξενούνται στις προσόψεις ή στα μπαλκόνια των πολυκατοικιών. Τις φετινές γιορτές, επίσης, δεν μπορείς να μη θαυμάσεις τα λαμπάκια χωρίς να περάσει απ’ το μυαλό σου ο λογαριασμός του ρεύματος. Ακολούθησε μερικές συμβουλές μας για να στολίσεις όμορφα το σπίτι ή την πολυκατοικία σου χωρίς υπερβολές ή φουσκωμένους λογαριασμούς ρεύματος! Διάλεξε 1 -και μόνο ένα- χρώμα Η αγορά της χριστουγεννιάτικης διακόσμησης κάθε χρόνο εξελίσσεται. Αμέτρητα καινούργια στολίδια, νέοι τρόποι στολισμού και ιδέες μπορούν να σε ωθήσουν σε μία έκρηξη υπερκαταναλωτισμού γιατί απλά δεν ξέρεις τι να πρωτοδιαλέξεις. “Μα είναι όλα τόσο ωραία!” λες από μέσα σου. Όσο δύσκολο κι αν σου φαίνεται, η συμβουλή μας είναι να διαλέξεις ένα μόνο χρώμα και να επιμείνεις σε αυτό. Για παράδειγμα, το κόκκινο, το χρυσό ή το ασημί μπορεί να σε βοηθήσει να κάνεις ένα ξεσκαρτάρισμα τελικά στο τι θα ψωνίσεις ή όχι αλλά και να έχεις μία ομοιομορφία στον στολισμό σου. Επιχείρηση λαμπάκια! Τα λαμπάκια είναι το πιο κλασικό στολίδι σε εξωτερικά ή εσωτερικά σημεία του σπιτιού. Διατίθενται σε διάφορες επιλογές κυρίως όμως σε θερμό ή ψυχρό τόνο αλλά και σε πολύχρωμο. Αν κάποια από τα λαμπάκια σου έχουν καεί ή τα έβγαλες απ’ την κούτα και πρέπει να τα ξεμπλέξεις με τις ώρες, τότε ίσως είναι ευκαιρία να αγοράσεις τα πιο οικονομικά led λαμπάκια που κυκλοφορούν στην αγορά. Πριν πεις ότι σε βάζουμε σε έξοδα σκέψου ότι τα led λαμπάκια έχουν έως και τη μισή κατανάλωση από τα παραδοσιακά που ίσως έχεις χρόνια στην κατοχή σου. Αν βρίσκεσαι σε πολυκατοικία και ξέρεις ότι οι περισσότεροι θα στολίσετε με λαμπάκια τα μπαλκόνια σας μπορείς να συνεννοηθείς με τους γείτονές σου ώστε όταν τα ανάβετε να τα βάλετε σε σταθερό πρόγραμμα που δεν αναβοσβήνουν ή κάνουν περίεργες «χορογραφίες» για να έχετε μια ομοιομορφία ακόμα και αν δεν είναι όλα στην ίδια απόχρωση. Είσοδος πολυκατοικίας Στην ουσία δεν χρειάζονται πολλά για να μπεις στο mood των Χριστουγέννων. Ένα στεφάνι στην πόρτα, ένα αλεξανδρινό σε γλάστρα για την είσοδο της πολυκατοικίας ή κάποια διακριτικό κόκκινα elements όπως μερικοί φιόγκοι ή γκι μπορούν να δώσουν έναν χριστουγεννιάτικο τόνο στην πολυκατοικία χωρίς υπερβολές. Μην ξεχνάς τη σκάλα Η σκάλα της πολυκατοικίας εσωτερικά και εξωτερικά είναι ένα ωραίο σημείο που μπορείς να δώσεις χριστουγεννιάτικες νότες. Μία πρασινάδα ή κάποια στολίδια ανά όροφο είναι μια ωραία ιδέα που δίνει μία ωραία ατμόσφαιρα σε κάθε γωνιά. Ούτως ή άλλως, οι επισκέπτες σου δεν θα φτάσουν μόνο μέχρι την είσοδο! Eco-friendly Christmas Αν είστε μία πολυκατοικία που είστε πιο ευαισθητοποιημένοι για το περιβάλλον μπορείτε να διαλέξετε μία πιο eco-friendly διακόσμηση. Γι’ αυτό μπορείτε από φέτος να αποφύγετε το πλαστικό ή ό,τι καταναλώνει ρεύμα χωρίς να χάσετε τίποτα από τη μαγεία των Χριστουγέννων. Προσθέστε περισσότερο ξύλο με διακοσμητικά που υπάρχουν στην αγορά ή δώστε την ευκαιρία στα παιδιά της πολυκατοικίας να ξεδιπλώσουν τη δημιουργικότητά τους και να φτιάξουν τις δικές τους χειροτεχνίες με ζωγραφιές, κάρτες ή στολίδια από απλά υλικά. Σίγουρα θα το λατρέψουν όπως και εσείς! Επίσης τίποτα δεν είναι πιο φυσικό από τα λουλούδια! Μερικά χριστουγεννιάτικα φυτά που θα βρεις σε αφθονία στα τοπικά καταστήματα θα δώσουν μία ζεστασιά στον χώρο. Αρκεί έστω ένας κάτοικος να τα περιποιείται όπως τους αξίζει!

Νοε 25, 2022 Διαχείριση
Κοινόχρηστα: Τι περιλαμβάνουν και ποιος πληρώνει τι;

Κοινόχρηστα: Τι περιλαμβάνουν και ποιος πληρώνει τι;

Από τη στιγμή που διαμένεις σε ένα σπίτι, ξέρεις ότι στα πάγια έξοδά σου προστίθενται τα κοινόχρηστα της πολυκατοικίας. Η έκδοση κοινοχρήστων γίνεται σε μηνιαία βάση και σε κάθε διαμέρισμα αναλογεί διαφορετικό ποσοστό των εξόδων. Σε αυτό το άρθρο, θα μάθεις ό,τι χρειάζεται να ξέρεις γύρω από τα κοινόχρηστα της πολυκατοικίας σου, για να είσαι πλήρως ενημερωμένος για την όλη διαδικασία και τη σωστή καταβολή τους. Τι πληρώνουμε στα κοινόχρηστα; Τα κοινόχρηστα είναι το σύνολο των δαπανών που αφορούν εργασίες συντήρησης και επισκευής κοινόχρηστων χώρων και μηχανημάτων. Τα κοινόχρηστα έξοδα συνήθως περιλαμβάνουν: κοινόχρηστο λογαριασμό ρεύματος, καθαριότητα κοινόχρηστων χώρων, κοινόχρηστο λογαριασμό νερού, εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης κ.α. Ο υπεύθυνος για την έκδοση κοινοχρήστων είναι ο διαχειριστής που οφείλει να συγκεντρώνει τα έξοδα μαζί με τις νόμιμες αποδείξεις τους, αναλαμβάνει τον υπολογισμό, τη μηχανογράφηση και τον σωστό καταμερισμό τους σύμφωνα με τον κανονισμό της πολυκατοικίας και τελικά να διαμοιράσει τα ειδοποιητήρια σε ενοικιαστές και ιδιοκτήτες ώστε να εξοφληθεί η μηνιαία τους οφειλή. Πώς κατανέμονται τα ποσά των κοινόχρηστων δαπανών; Κάθε διαμέρισμα (ιδιοκτησία) έχει και το δικό του ποσοστό, που του αναλογεί στη χρήση των κοινόχρηστων παροχών και αυτό ορίζεται από τον κανονισμό της συνιδιοκτησίας. Κάθε έξοδο κατηγοριοποιείται βάση του είδους του. Η καθαρισμός κοινόχρηστων χώρων ανήκει στην κατηγορία «Κοινοχρήστων», ενώ η συντήρηση του ασανσέρ στην κατηγορία ποσοστών που αφορούν δαπάνες του «Ανελκυστήρα», ενώ δαπάνες συντήρησης θέρμανσης με τα αντίστοιχα ποσοστά «Θέρμανσης». Αυτές οι τρείς είναι οι βασικές κατηγορίες χιλιοστών και ορίζονται από την κατανομή χιλιοστών του μηχανικού και περιλαμβάνονται στον κανονισμό της πολυκατοικίας. Σε κάποιες περιπτώσεις με ιδιαιτερότητες κάποιες πολυκατοικίες μπορεί να διατηρούν περισσότερες κατηγορίες ποσοστών. Κάθε δαπάνη, λοιπόν, διαμοιράζεται ανάλογα την κατηγορία στα διαμερίσματα και αφορά τον ένοικο ή τον ιδιοκτήτη. Τα ποσοστά (ή χιλιοστά) ανάλογα την κατηγορία έχουν υπολογιστεί με βάση χαρακτηριστικά, όπως το εμβαδόν για τα χιλιοστά «Κοινοχρήστων», ο όροφος για τα χιλιοστά «Ανελκυστήρα» και ο όγκος του διαμερίσματος σε συνδυασμό με τις απώλειες του για αυτά τις θέρμανσης. Τα χιλιοστά συμμετοχής είναι απαραίτητα για να υπολογιστούν τα κοινόχρηστα της πολυκατοικίας. Πότε πληρώνει ο ενοικιαστής ή ο ιδιοκτήτης; Οι ενοικιαστές έχουν την υποχρέωση να καλύπτουν τις τακτικές δαπάνες κοινοχρήστων, που αιτία έχουν την καθημερινή χρήση ή φθορά λόγω αυτής, όποτε εκδίδονται. Στις δαπάνες αυτές εντάσσονται οι λογαριασμοί κοινόχρηστου ρεύματος, ύδατος, η καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων, συντήρηση του ανελκυστήρα, η αλλαγή μιας καμένης λάμπας κ.α. Οι δαπάνες ιδιοκτητών συνήθως αφορούν μεγαλύτερα έργα ή επισκευές όπως αλλαγή κάθετης σωλήνας αποχέτευσης, βάψιμο πρόσοψης πολυκατοικίας κλπ. Σε ένα πιο ξεκάθαρο παράδειγμα, θα λέγαμε ότι ο ιδιοκτήτης οφείλει να καλύψει την αντικατάσταση ενός κοινόχρηστου σωλήνα αποχέτευσης αλλά όχι την απόφραξη της αποχέτευσης λόγω τακτικής χρήσης. Αυτές πρέπει να διαχωρίζονται εμφανώς στο ειδοποιητήριο. Αυτές έχει υποχρέωση να τις ζητήσει από τον ιδιοκτήτη ο διαχειριστής ενώ συνήθης τακτική αποτελεί η καταβολή τους από τον ένοικο και στην συνέχεια η αφαίρεσή τους από την καταβολή του ενοικίου. Το τελευταίο όμως αποτελεί προϊόν συμφωνίας με τον ιδιοκτήτη. Τέλος είναι σημαντικό να σημειωθεί πως η ευθύνη αποπληρωμής των κοινοχρήστων του διαμερίσματος βαραίνει τον ιδιοκτήτη. Τι γίνεται αν κάποιος δεν πληρώνει; Ένα από τα καθήκοντα του διαχειριστή είναι και η είσπραξη των κοινοχρήστων. Και επειδή οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς γείτονες, ένας διαχειριστής πρέπει να φροντίζει να έχει πάντα διαφανείς και αιτιολογημένες δαπάνες. Κάθε απορία πρέπει να επιλύεται άμεσα και πειστικά, με σκοπό την ομαλή διαδικασία κατανομής και εξόφλησης των δαπανών. Ο διαχειριστής πρέπει να είναι το πρόσωπο εμπιστοσύνης σε μία πολυκατοικία αλλά να μπορεί να γίνει επίμονος όταν πρόκειται για την έγκαιρη κάλυψη των δαπανών. Αν παρ' όλα αυτά κάποιο από τα διαμερίσματα αρνείται την εξόφληση της οφειλής του, ο διαχειριστής οφείλει να παραπέμψει το θέμα στη συνέλευση των συνιδιοκτητών και να αφήσει αυτήν να αποφασίσει για τις περαιτέρω ενέργειες. Όταν η γενική συνέλευση αποφασίζει τη δικαστική οδό, η συνιδιοκτησία στρέφεται ενάντια στον ιδιοκτήτη ασχέτως αν οι οφειλές αφορούν τον ένοικο. Για αυτό τον λόγο, οι ιδιοκτήτες επιβάλλεται να ενδιαφέρονται ως προς την ενημέρωσή τους σχετικά με την πορεία των οφειλών των ενοικιαστών τους. Υπάρχει τρόπος να κάνω την έκδοση κοινοχρήστων ψηφιακά; Φυσικά! Η ψηφιακή έκδοση κοινοχρήστων μπορεί να γίνει κάθε μήνα αυτόματα και να διατηρείται ψηφιακό αρχείο σε cloud για όλα τα έγγραφα και τα παραστατικά. Οι κάτοικοι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε κάθε δαπάνη και να εξασφαλίζεται πλήρης διαφάνεια για όλους, με σκόπο την ομαλή λειτουργία της πολυκατοικίας. Στο app του polikatikia.gr μπορείς να ξεκινήσεις άμεσα την επόμενη έκδοση κοινοχρήστων απολύτως δωρεάν!

Αυγ 20, 2022 Διαχείριση
Ποιες είναι οι ώρες κοινής ησυχίας σε μια πολυκατοικία

Ποιες είναι οι ώρες κοινής ησυχίας σε μια πολυκατοικία

Η ζωή σου τρέχει σε γρήγορους ρυθμούς και πολλές φορές «ακούγεται» …δυνατά! Φυσικά, κανείς δεν μπορεί να σε εμποδίσει. Να ακούσεις τη μουσική που θες, να κάνεις πάρτι, να καλέσεις τους φίλους σου που θα γελάσουν με την ψυχή τους ή να χαρείς τον τετράποδο φίλο σου. Αυτό που δεν πρέπει να ξεχάσεις σε κάθε περίπτωση, είναι να κοιτάξεις την ώρα! Οι ώρες κοινής ησυχίας σε μια πολυκατοικία, σύμφωνα με την Αστυνομική Διάταξη 3 του 1996, αλλάζουν κατά τη θερινή και τη χειμερινή περίοδο. Δες πώς διαμορφώνονται παρακάτω: Θερινή περίοδος από 1 Απριλίου έως και 30 Σεπτεμβρίου από τις 15:00 έως 17:30 και από 23:00 έως 7:00 Χειμερινή περίοδος από 1 Οκτωβρίου έως και 31 Μαρτίου από τις 15:30 έως 17:30 και από 22:00 έως 07:30. Τώρα που έμαθες ποιες είναι οι ώρες κοινής ησυχίας σε μια πολυκατοικία, μένει να μάθεις τι πρέπει να αποφεύγεις τις συγκεκριμένες ώρες. Τι απαγορεύεται κατά τις ώρες κοινής ησυχίας: Αν θέλεις να βάλεις σκούπα ή αν τύχει να θέλεις να καρφώσεις στον τοίχο ένα καινούργιο κάδρο, τότε ξανασκέψου το, ειδικά τις ώρες κοινής ησυχίας. Γενικότερα, εργασίες και δραστηριότητες που δημιουργούν θόρυβο πρέπει να αποφεύγονται. Σε περίπτωση ανάγκης, που μια εργασία δεν επιδέχεται αναβολή, χρειάζεσαι σχετική άδεια από τον Διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος της περιοχής σου. Αν επίσης έχεις καλλιτεχνικές ανησυχίες και θέλεις να παίξεις μουσική γύρω στο μεσημεράκι, μάλλον θα σε στεναχωρήσουμε. Τα μουσικά όργανα, η τηλεόραση και όλα τα σχετικά αντικείμενα που παράγουν ήχο είναι απαγορευτικά για τις ώρες κοινής ησυχίας. Κράτησέ τα έστω σε χαμηλή ένταση. Προσπάθησε να μη φωνάζεις ή να μη διοργανώσεις κάποια εκδήλωση με δυνατή μουσική ή οχλαγωγία. Αν βέβαια έχεις ήδη κόσμο στο σπίτι σου, δεν χρειάζεται να τους διώξεις κιόλας! Μπορείς να χαμηλώσεις τη μουσική ή οι “φωνακλάδες” της παρέας να ρίξουν λίγο τα ντεσιμπέλ τους. Φυσικά, ο θόρυβος δεν προέρχεται μόνο από κάποιο σπίτι ή πολυκατοικία. Αν περάσεις από κατοικημένη περιοχή με τη μουσική στη διαπασών μέσα από το αυτοκίνητό σου, ίσως έχεις πρόβλημα. Σε επαγγελματικά οχήματα, η φόρτωση και εκφόρτωση εμπορευμάτων μπορεί επίσης να δημιουργήσει αρκετό θόρυβο, ακόμα και η θορυβώδης λειτουργία της μηχανής σε όχημα που είναι σε στάση. Το ίδιο ισχύει και για μαγαζιά και τους θαμώνες τους σε δημόσια κέντρα. Οι θορυβώδεις συζητήσεις ή οι διαπληκτισμοί ακόμα και στη στάση ενός λεωφορείου σε μια κατοικημένη περιοχή μπορεί να δημιουργήσουν αναστάτωση. Τέλος, οι διαπεραστικοί ήχοι όπως μία σειρήνα ή ένας συναγερμός που μπορεί να ακουστεί χωρίς να συντρέχει κάποιος λόγος έκτακτης ανάγκης απαγορεύεται τις συγκεκριμένες ώρες. Ποιες είναι οι επιπτώσεις σε περίπτωση παράβασης; Μέχρι το 2019 οι παραβάτες της τήρησης των κανόνων κοινής ησυχίας τιμωρούνταν με βάση το άρθρο (Ν.1481/1984) σε βαθμό πταίσματος, πρόστιμο ή κράτηση. Τώρα όμως τα πράγματα είναι πιο αυστηρά αφού με την τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (Ν.4637/2019), η διατάραξη της κοινής ησυχίας θεωρείται πλέον ποινικό αδίκημα. Οι παραβάτες μπορεί να επιβαρυνθούν με χρηματική ποινή έως και 150 ημερήσιες μονάδες και φυλάκιση έως και 5 μήνες. Δεδομένου ότι ο κώδικας ασχολείται με κάθε είδους παραβιάσεις, η επιβολή της ποινής εξαρτάται από τη σοβαρότητα της εκάστοτε περίπτωσης. Τι μπορείς να κάνεις στην περίπτωση που οι γείτονες σου να παραβιάζουν τους κανόνες κοινής ησυχίας; Μερικές φορές, η κατάσταση μπορεί να είναι εις βάρος σου και οι κανόνες να παραβιάζονται τελικά από τους γείτονές σου. Σε αυτή την περίπτωση, χρειάζεται υπομονή, κατανόηση και η πρώτη σου προτεραιότητά πρέπει να είναι ο διάλογος. Το Community στο app του Polikatikia.gr θα σε βοηθήσει να έρθεις άμεσα σε επαφή με τους γείτονές σου και να θέσεις πιο ανάλαφρα ένα θέμα μέσω chat. Συζήτησε με τους γείτονές σου αν υπάρχει κάποια ανάγκη, εργασίες εντός της οικίας τους ή κάτι προσωρινό το οποίο χρειάζεται την κατανόησή σου. Σε δεύτερο στάδιο, μπορείς να ζητήσεις τη βοήθεια του διαχειριστή της πολυκατοικίας. Εκείνος/η μπορεί να καλέσει σε συνέλευση τους ενοίκους και να διευθετήσετε όλοι μαζί το ζήτημα επίσημα. Αν υπάρχει ανάγκη, μπορείς να καταφύγεις σε κάποια σύσταση αλλά θυμήσου να διατηρείς πάντα αντίγραφο από την αναφορά του περιστατικού είτε τα ονόματα των αστυνομικών που σε εξυπηρέτησαν, στην περίπτωση διεξαγωγής έγκλησης ή μετάβασης στον εισαγγελέα ακροάσεων.

Ιαν 10, 2023 Διαχείριση
Πυρασφάλεια στην πολυκατοικία

Πυρασφάλεια στην πολυκατοικία

Η καθημερινότητα στο σπίτι σου είναι αδιάκοπη. Ηλεκτρικές συσκευές είναι στην πρίζα κάθε στιγμή. Το λάδι στο τηγάνι ανεβάζει θερμοκρασία και το τζάκι καίει. Τα κεριά ανάβουν σε κάθε γωνιά του χώρου σου και δημιουργούν μια ζεστή ατμόσφαιρα. Όλα καλά μέχρι εδώ. Όλα καλά αν τηρείς όλες τις διατάξεις για πυρασφάλεια στην πολυκατοικία σου για παν ενδεχόμενο. Αν δεν γνωρίζεις τι χρειάζεται να καλύψεις για την απαραίτητη ασφάλεια στο σπίτι σου σε περίπτωση πυρκαγιάς τότε συνέχισε να διαβάζεις. Τι είναι η πυρασφάλεια; Στην πολυκατοικία είναι απαραίτητο να υπάρχει ένας ικανός αριθμός πυροσβεστήρων ώστε να καλύπτουν όλες τις πιθανές περιπτώσεις κινδύνου πυρκαγιάς. Κάποιοι χώροι όπως το λεβητοστάσιο, ο καυστήρας ή ο ηλεκτρικός πίνακας είναι πιο επιρρεπείς στον κίνδυνο πυρκαγιάς και θεωρούνται σημεία υψηλής επικινδυνότητας. Τι λέει ο νόμος πυρασφάλειας για μία πολυκατοικία; Μία πολυκατοικία πρέπει να έχει εξοπλιστεί με το σωστό είδος αλλά και τον προβλεπόμενο αριθμό πυροσβεστήρων από τον Νόμο. Σύμφωνα με υπουργική απόφαση, ο εν ενεργεία διαχειριστής είναι υπεύθυνος για την ύπαρξη αλλά και την εγκατάσταση κοινόχρηστων αναγομωμένων πυροσβεστήρων, πυροσβεστικών φωλιών, ανιχνευτών πυρκαγιάς κ.α. για την πολυκατοικία, από μία πιστοποιημένη εταιρεία. Τα τετραγωνικά του κτηρίου και οι όροφοι θα καθορίσουν τον αριθμό και το είδος των πυροσβεστικών μέσων που χρειάζεται κάθε πολυκατοικία. Τι είναι η μελέτη πυρασφάλειας; Για τη μελέτη πυρασφάλειας σε μια πολυκατοικία χρειάζεσαι έναν αρμόδιο Μηχανικό. Η μελέτη του κατατίθεται στην Πυροσβεστική Υπηρεσία για την έγκρισή της και στη συνέχεια εκδίδεται το Πιστοποιητικό Πυρασφάλειας. Πλέον η μελέτη μπορεί να κατατεθεί και ηλεκτρονικά μέσω του αδειοδοτικού συστήματος της e-adeies.gr. Όταν παρέλθει ο χρόνος ισχύος του πρέπει να γίνει εκ νέου μελέτη ώστε να ανανεωθεί το πιστοποιητικό. Γενικές συμβουλές για την άμεση αντιμετώπιση πυρκαγιάς Τοποθέτησε εντός του διαμερίσματός σου ακόμα και μικρότερους πυροσβεστήρες σε καίρια σημεία όπως κοντά στην κουζίνα ή στον διάδρομο. Βεβαιώσου ότι οι πυροσβεστήρες σου είναι πάντα αναγομωμένοι. Αν βρίσκεσαι στην κουζίνα και καμένο λάδι έχει πάρει φωτιά, δεν ρίχνεις ποτέ νερό γιατί αυξάνεις τον κίνδυνο. Προσπάθησε να κλείσεις την παροχή του οξυγόνου στη φωτιά γι’ αυτό κάλυψέ τη με μία βρεγμένη πετσέτα ή άλλο σκεύος. Αν υπάρχει ήδη φωτιά στον χώρο και βλέπεις ότι καπνός καλύπτει το δωμάτιο, κινήσου χαμηλά γιατί ο καπνός οδηγείται προς τα πάνω. Απομακρύνσου από τον καπνό περπατώντας στα γόνατα ή έρποντας για να μην εισπνεύσεις μεγάλη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα. Να έχεις πάντα στο μυαλό σου εξόδους διαφυγής. Μην ξεχνάς ότι το μπαλκόνι δεν θεωρείται πάντα διέξοδος, εκτός από περιορισμένη ώρα ή αν κάποιος βρίσκεται ήδη κοντά για βοήθεια. Αν φύγεις απ’ το διαμέρισμά σου και βρίσκεσαι σε πολυκατοικία, μην μπεις σε καμία περίπτωση στο ασανσέρ γιατί αν η φωτιά επεκταθεί μπορεί να γίνει διακοπή ρεύματος. Αν χρησιμοποιήσεις τον πυροσβεστήρα για πρώτη φορά, στόχευσε στη βάση της φωτιάς και όχι στην κορυφή της. Αν η φωτιά επεκταθεί και δεν μπορείς πλέον να την περιορίσεις, καλείς άμεσα στο 199 και με ψυχραιμία ενημερώνεις τους αρμόδιους για την έκταση της φωτιάς και αν υπάρχουν εγκλωβισμένα άτομα στο κτήριο.