Blog

Επαγγελματική στέγη: Τι πρέπει να ξέρεις για τη χρήση κατοικίας ως επιχείρηση
Όλο και περισσότεροι εργασιακοί τομείς επιτρέπουν πλέον τη δουλειά από το σπίτι, ενώ παράλληλα όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν την οδό του ελεύθερου επαγγελματία. Σε αυτό το πλαίσιο, πολλοί αναρωτιούνται: μπορώ να χρησιμοποιήσω την κατοικία μου ως επαγγελματική έδρα; Υπάρχει διαφορά από επάγγελμα σε επάγγελμα; Πρέπει να πάρω έγκριση; Τι δηλώνω; Η απάντηση δεν είναι μονολεκτική, καθώς εξαρτάται από νομικούς, φορολογικούς και πρακτικούς παράγοντες. Παρακάτω θα βρεις όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις πριν δηλώσεις το σπίτι σου ως επαγγελματική στέγη. Επιτρέπεται; Ναι, όταν: Το επιτρέπει η χρήση γης στην περιοχή: Σύμφωνα με τον πολεοδομικό κανονισμό, σε περιοχές με χρήση “γενικής κατοικίας” ή “αμιγούς κατοικίας”, επιτρέπονται ορισμένες ήπιες επαγγελματικές χρήσεις, όπως γραφεία, ιατρεία, εργαστήρια κ.λπ. Δεν αλλοιώνεται ο χαρακτήρας της κατοικίας: Η επιχείρηση δεν πρέπει να έχει αυξημένη προσέλευση κοινού, θόρυβο ή ρύπανση που να επηρεάζει τους υπόλοιπους ενοίκους. Πρόκειται για ελεύθερο επαγγελματία: Λογιστές, δικηγόροι, γιατροί, αρχιτέκτονες και άλλοι αυτοαπασχολούμενοι έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν την κατοικία τους ως επαγγελματική έδρα, αρκεί να πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις. Τι απαιτείται για να χρησιμοποιήσεις διαμέρισμα ως επαγγελματική έδρα; Συγκατάθεση της πολυκατοικίας (σε κάποιες περιπτώσεις): Αν το ακίνητο βρίσκεται σε πολυκατοικία με κανονισμό, θα πρέπει να διαβάσεις προσεκτικά τι αναφέρει σχετικά με την επαγγελματική χρήση. Αν προβλέπεται απαγόρευση ή περιορισμός, ίσως χρειάζεται έγκριση από τη γενική συνέλευση. Δήλωση στην Εφορία: Για να δηλωθεί επίσημα το ακίνητο ως επαγγελματική έδρα, πρέπει να υποβληθεί σχετική δήλωση στο Μητρώο της ΔΟΥ, μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά (π.χ. συμβόλαιο ή παραχωρητήριο). Αλλαγή στη ΔΕΗ/ΔΕΥΑ σε επαγγελματικό τιμολόγιο (προαιρετικά): Δεν είναι υποχρεωτικό, αλλά σε περιπτώσεις που η χρήση είναι πιο έντονη, μπορεί να ζητηθεί από τον πάροχο. Προσοχή στα εξής: Τι λέει ο κανονισμός πολυκατοικίας: Αν υπάρχει ρητή απαγόρευση για επαγγελματική χρήση, ενδέχεται να αντιμετωπίσεις νομικά εμπόδια ή διαμαρτυρίες από συνιδιοκτήτες. Τι χαρακτήρα έχει η χρήση: Αν έχεις πελάτες που έρχονται συχνά, γίνεται θόρυβος ή απασχολούνται υπάλληλοι, τότε ίσως δεν θεωρείται πλέον “ήπια χρήση” και απαιτούνται ειδικές άδειες. Τι αναγράφεται στο Ε9: Αν το ακίνητο δηλωθεί ως επαγγελματική στέγη, αυτό μπορεί να επηρεάσει τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ. Φορολογικά και λειτουργικά δεδομένα: Έξοδα που εκπίπτουν: Μπορείς να ορίσεις μέρος των δαπανών της κατοικίας (ενοίκιο, ρεύμα, Ίντερνετ, θέρμανση) ως επαγγελματικές δαπάνες, εφόσον το σπίτι έχει δηλωθεί επίσημα ως έδρα. Τεκμήρια: Η επαγγελματική χρήση δεν αναιρεί την ιδιότητα του ακινήτου ως κύριας κατοικίας, αλλά πρέπει να γίνει σωστή κατανομή για τις ανάγκες της φορολογικής δήλωσης. Διαχωρισμός χρήσεων: Αν μέρος της κατοικίας χρησιμοποιείται επαγγελματικά, πρέπει να υπάρχει σαφής διαχωρισμός, για παράδειγμα ένα δωμάτιο που λειτουργεί αποκλειστικά ως γραφείο. Η χρήση κατοικίας ως επαγγελματική στέγη είναι δυνατή, αρκεί να πληρούνται οι νομικές προϋποθέσεις και να γίνει η σωστή φορολογική διαχείριση. Αν είσαι ελεύθερος επαγγελματίας και σκέφτεσαι να δουλέψεις από το σπίτι, μελέτησε καλά τις παραμέτρους, συμβουλέψου λογιστή ή νομικό για να αποφύγεις προβλήματα στο μέλλον και συνέχισε να διαβάζεις τα θέματα που σε ενδιαφέρουν στο Polikatikia.gr.

Ευθύνη για κοινόχρηστες βλάβες: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις
Πρόσφατα γεγονότα με τραυματισμούς ή ζημιές σε πολυκατοικίες λόγω παραμέλησης συντήρησης φέρνουν στο προσκήνιο ένα σημαντικό ερώτημα: ποιος φέρει την ευθύνη για τις βλάβες στους κοινόχρηστους χώρους; Ποιος είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία και συντήρηση των χώρων αυτών και ποιος πληρώνει; Στο άρθρο αυτό θα εξετάσουμε τι ισχύει για ιδιοκτήτες και διαχειριστές πολυκατοικιών, με βάση το ισχύον νομικό και θεσμικό πλαίσιο. Τι περιλαμβάνεται στους κοινόχρηστους χώρους; Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Ποιοι είναι οι χώροι που θεωρούνται κοινόχρηστοι σε μια πολυκατοικία; Σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις του Αστικού Κώδικα, κοινόχρηστοι χώροι θεωρούνται μεταξύ άλλων: Η είσοδος της πολυκατοικίας Οι σκάλες Τα κλιμακοστάσια Οι ανελκυστήρες Οι διάδρομοι Τα φρεάτια Οι ταράτσες Η πυλωτή ή το γκαράζ Οι σωληνώσεις ύδρευσης, αποχέτευσης, θέρμανσης (στην περίπτωση που είναι κοινές) Ο φωτισμός και οι ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις των κοινών χώρων Τι ισχύει για τη συντήρηση και την επισκευή; Η ευθύνη για τη συντήρηση των κοινόχρηστων χώρων βαραίνει οικονομικά όλους τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων, αναλογικά με τα χιλιοστά που κατέχουν (εκτός αν ορίζει διαφορετικά ο Κανονισμός της εκάστοτε πολυκατοικίας). Η συντήρηση πρέπει να είναι τακτική, ώστε να προλαμβάνονται ατυχήματα και φθορές που μπορεί να προκαλέσουν ζημιές ή κινδύνους. Ποιος έχει την ευθύνη σε περίπτωση ζημιάς ή ατυχήματος; Εάν είσαι διαχειριστής, έχεις την υποχρέωση να μεριμνάς για την τακτική συντήρηση και επιδιόρθωση των κοινόχρηστων εγκαταστάσεων. Αν παραμελήσεις αυτή την υποχρέωση, μπορεί να σου αποδοθεί αστική ή και ποινική ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος (π.χ. πτώση λόγω σπασμένου μαρμάρου ή σκοτεινού κλιμακοστασίου). Αν πάλι είσαι ιδιοκτήτης διαμερίσματος και η πολυκατοικία έχει διαχειριστή, δεν φέρεις προσωπική ευθύνη για τη συντήρηση. Συμμετέχεις όμως οικονομικά στην κάλυψη όλων αυτών των εξόδων. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής και δεν έχετε ορίσει υπεύθυνο, η ευθύνη είναι συλλογική και μπορεί να αναζητηθεί από όλους τους συνιδιοκτήτες. Ποιες είναι οι βασικές υποχρεώσεις του διαχειριστή; Ο διαχειριστής μιας πολυκατοικίας επιβάλλεται να ελέγχει τακτικά όλες τις κοινόχρηστες εγκαταστάσεις ώστε να η αντιμετώπιση των βλαβών και η ειδοποίηση των τεχνικών και των συνεργείων να γίνεται άμεσα, προτού συμβεί κάποια ζημιά. Επιπλέον, οφείλει να τηρεί αρχείο όλων των βλαβών, αλλά και των συντηρήσεων που γίνονται στο κτήριο. Τέλος, μέσα στις αρμοδιότητές του είναι και η σύγκληση συνέλευσης σε περιπτώσεις που απαιτούν σημαντικά έργα ή οικονομική συμμετοχή και η γνωστοποίηση αυτών σε όλους τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες. Τι λέει ο νόμος για τις αποζημιώσεις; Ο Αστικός Κώδικας προβλέπει ότι όποιος υποστεί ζημιά λόγω αμέλειας συντήρησης των κοινόχρηστων χώρων μπορεί να στραφεί κατά του υπαίτιου προσώπου (π.χ. διαχειριστή ή συνιδιοκτητών αν δεν υπάρχει διαχειριστής), ζητώντας αποζημίωση για υλικές ζημιές ή σωματικές βλάβες που προκλήθηκαν. Τι πρέπει να κάνεις για να είσαι καλυμμένος; Για να είσαι καλυμμένος σε περίπτωση προβλήματος σε κοινόχρηστο χώρο, είναι σημαντικό να εξασφαλίσεις ότι υπάρχει ενεργός διαχειριστής με σαφώς καθορισμένα καθήκοντα, καθώς και να ζητήσεις επαγγελματική αξιολόγηση των κοινόχρηστων εγκαταστάσεων, όπως τα ηλεκτρολογικά και τα υδραυλικά συστήματα. Παράλληλα, πρέπει να καταγράφονται με συνέπεια όλες οι αποφάσεις και τα έργα στα πρακτικά των συνελεύσεων της πολυκατοικίας, ενώ είναι σκόπιμο να εξεταστεί και η πιθανότητα ύπαρξης ασφαλιστικής κάλυψης για περιπτώσεις αστικής ευθύνης. Ένα καλά οργανωμένο σύστημα διαχείρισης αποτελεί ασπίδα προστασίας για όλους τους κατοίκους μιας πολυκατοικίας. Αν θέλεις να μαθαίνεις όλα τα θέματα που αφορούν την πολυκατοικία και να είσαι νομικά ενήμερος, συντονίσου στο blog του Polikatikia.gr.

Καταπάτηση κοινοχρήστων χώρων: Τι είναι και τι δεν επιτρέπεται
Σε μια πολυκατοικία, υπάρχουν χώροι που είναι κοινόχρηστοι. Αυτό σημαίνει ότι ανήκουν σε όλους τους ιδιοκτήτες και ενοίκους. Δεν είναι κανενός προσωπικά, αλλά τους μοιράζονται όλοι. Παραδείγματα τέτοιων χώρων είναι οι διάδρομοι, οι σκάλες, το γκαράζ και η πυλωτή, οι ταράτσες και οι κοινές αποθήκες, οι τοίχοι και όψεις του κτιρίου που δεν είναι μέσα σε συγκεκριμένο διαμέρισμα. Το να καταλάβει κάποιος αυτούς τους χώρους χωρίς άδεια λέγεται καταπάτηση. Πάμε να εξετάσουμε ποιες περιπτώσεις θεωρούνται «καταπάτηση» και τι πρέπει να αποφεύγει κάποιος στους κοινόχρηστους χώρους μιας πολυκατοικίας. Αντικείμενα σε διαδρόμους και σκάλες Δεν επιτρέπεται να αφήνουμε πράγματα όπως καρέκλες, παπούτσια, ντουλάπες, γλάστρες ή ακόμα και ποδήλατα στους διαδρόμους ή στις σκάλες. Αυτοί οι χώροι πρέπει να μένουν πάντα άδειοι, για να μπορεί ο καθένας να περνάει ελεύθερα και με ασφάλεια. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (π.χ. φωτιά), πρέπει όλοι να μπορούν να βγουν γρήγορα. Τι μπορεί να γίνει σε μια τέτοια περίπτωση; Ο διαχειριστής ή άλλοι ένοικοι μπορούν να ζητήσουν την αφαίρεση των αντικειμένων. Αν ο ιδιοκτήτης δεν συμμορφώνεται, μπορεί να γίνει έγγραφη καταγγελία. Αν δεν αλλάξει κάτι, μπορεί να χρειαστεί δικαστική παρέμβαση. Κατάληψη της πυλωτής Η πυλωτή είναι συνήθως ο ανοιχτός χώρος στάθμευσης στο ισόγειο. Εκεί μπορεί να έχει θέσεις πάρκινγκ που αναλογούν σε συγκεκριμένα διαμερίσματα ή μπορεί να είναι κοινόχρηστη. Επομένως, δεν επιτρέπεται κάποιος να κλείνει με κάγκελα ή τέντες μία θέση ή ένα κομμάτι της πυλωτής χωρίς άδεια από όλους. Δεν μπορεί να το μετατρέψει σε αποθήκη ή κήπο ή να το χρησιμοποιεί σαν να είναι μόνο δικό του. Ακόμα κι αν κάποιος έχει θέση στάθμευσης, δεν έχει το δικαίωμα να την κλείσει μόνιμα ή να εμποδίζει την κυκλοφορία των υπολοίπων. Τι μπορεί να γίνει σε μια τέτοια περίπτωση; Αν γίνει τέτοια κατάληψη, μπορεί να γίνει σύσταση ή έγγραφη προειδοποίηση. Σε σοβαρές περιπτώσεις, προβλέπεται προσφυγή στο ειρηνοδικείο. Παράνομη επέκταση μπαλκονιού Το μπαλκόνι είναι μεν ιδιωτικός χώρος, αλλά έχει όρια. Αν κάποιος μεγαλώσει το μπαλκόνι χωρίς άδεια, δηλαδή το κάνει μεγαλύτερο από όσο προβλέπει η άδεια οικοδομής, τότε παρανομεί. Ειδικά αν το κάνει πάνω σε κοινόχρηστο χώρο ή καταπατά την αισθητική του κτιρίου. Δεν επιτρέπεται να βάλει στέγαστρο, να κλείσει το μπαλκόνι με τζάμια, να κάνει μόνιμη κατασκευή χωρίς άδεια από την πολεοδομία και χωρίς συναίνεση των υπολοίπων. Τι μπορεί να γίνει σε μια τέτοια περίπτωση; Καταγγελία στην Πολεοδομία, έλεγχος της κατασκευής και πιθανή εντολή κατεδάφισης, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, επιβάλλονται και πρόστιμα. Τοποθέτηση μονάδων A/C σε κοινόχρηστο τοίχο Όταν εγκαθιστούμε air condition, τοποθετείται μια εξωτερική μονάδα στον τοίχο. Αν αυτός ο τοίχος είναι κοινόχρηστος, τότε δεν μπορούμε να βάλουμε τη μονάδα στο σημείο αυτό χωρίς άδεια. Η εγκατάσταση πρέπει να γίνεται σε κατάλληλο σημείο, με ελάχιστη όχληση και σύμφωνη γνώμη των υπολοίπων, πάντα ανάλογα με τον κανονισμό της κάθε πολυκατοικίας. Τι μπορεί να γίνει σε μια τέτοια περίπτωση; Αν υπάρχει όχληση ή καταπάτηση, μπορεί να ζητηθεί αφαίρεση της μονάδας. Σε πολλές πολυκατοικίες, προβλέπεται να συζητείται το θέμα αυτό σε γενική συνέλευση. Πώς μπορεί να προστατευτεί η πολυκατοικία; Κανονισμός Πολυκατοικίας: Είναι το βασικό εργαλείο. Αν υπάρχει, πρέπει να τον συμβουλευόμαστε. Εκεί αναφέρονται όλα όσα επιτρέπονται ή όχι. Γενικές Συνελεύσεις: Εκεί πρέπει να συζητούνται όλα τα θέματα και να λαμβάνονται αποφάσεις από όλους. Διαχειριστής: Έχει ρόλο εποπτικό και μπορεί να προχωρήσει σε συστάσεις ή να κινήσει διαδικασίες. Νόμος: Τελικά, η προστασία έρχεται από τη νομοθεσία. Υπάρχουν νόμιμες διαδικασίες για την αποκατάσταση κάθε παραβίασης. Όλοι έχουμε δικαίωμα να ζούμε άνετα στο σπίτι μας. Αλλά στους κοινόχρηστους χώρους, πρέπει να σεβόμαστε τους άλλους. Δεν μπορούμε να τους χρησιμοποιούμε σαν να είναι δικοί μας. Όσα αναφέραμε παραπάνω δεν είναι θέμα απλώς καλής θέλησης, είναι θέμα νόμου και ασφάλειας. Για όλα τα θέματα της πολυκατοικίας σου, συμβουλέψου ανά πάσα στιγμή το blog του Polikatikia.gr.

Οπτικές Ίνες: Η Πραγματικότητα της Εγκατάστασης σε Πολυκατοικίες
Η τεχνολογία των οπτικών ινών έχει φέρει επανάσταση στις ταχύτητες του διαδικτύου, προσφέροντας εξαιρετικά γρήγορες και σταθερές συνδέσεις, ακόμα και για τις πιο απαιτητικές ανάγκες. Ωστόσο, η εγκατάστασή τους σε πολυκατοικίες συνοδεύεται από ερωτήματα και συχνά... παρανοήσεις. Ποιος δίνει την έγκριση; Ποιος πληρώνει; Τι λέει ο νόμος; Ας δούμε τι ισχύει πραγματικά, τόσο για τους ιδιοκτήτες, όσο και για τους ενοικιαστές. Ποια είναι τα οφέλη της οπτικής ίνας; Η εγκατάσταση οπτικής ίνας στο σπίτι, και ειδικά σε πολυκατοικία, προσφέρει υψηλές ταχύτητες έως και 100 Gbps, μεγαλύτερη αξιοπιστία από τις απλές συνδέσεις, καθώς δεν επηρεάζεται από παρεμβολές, και συνεπώς μεγαλύτερη ασφάλεια, αφού καθιστά πολύ δύσκολη την παραβίαση της σύνδεσης. Πώς εγκαθίσταται η οπτική ίνα στις πολυκατοικίες; Η εγκατάσταση οπτικής ίνας σε πολυκατοικία ξεκινά με αίτηση από τον διαχειριστή ή τους ιδιοκτήτες προς τον πάροχο, με τα στοιχεία του κτιρίου και των διαμερισμάτων. Ακολουθεί τεχνική επιθεώρηση για τον έλεγχο της δομής και των διαθέσιμων διόδων καλωδίωσης. Έπειτα, υπογράφεται συμφωνητικό που καθορίζει το κόστος και τις υποχρεώσεις των δύο πλευρών. Η εγκατάσταση περιλαμβάνει τοποθέτηση κεντρικού κατανεμητή (συνήθως στο υπόγειο), τερματικά σε κάθε όροφο και σύνδεση με τα διαμερίσματα. Με την ενεργοποίηση, οι ιδιοκτήτες μπορούν να συνδέσουν απευθείας το ρούτερ τους με την οπτική ίνα. Αν δεν υπάρχει υπάρχουσα υποδομή, απαιτείται νέος κατανεμητής (BEP), αυξάνοντας το συνολικό κόστος. Ποιος αποφασίζει για την εγκατάσταση; Σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, για την εγκατάσταση υποδομών οπτικών ινών εντός κοινόχρηστων χώρων πολυκατοικίας δεν απαιτείται ομόφωνη απόφαση της γενικής συνέλευσης. Αρκεί μία αίτηση από ιδιοκτήτη ή ενοικιαστή κατοικίας ή επαγγελματικού χώρου. Ο λόγος είναι απλός: οι υποδομές οπτικών ινών θεωρούνται υποδομές κοινής ωφέλειας, όπως το ηλεκτρικό ρεύμα ή το φυσικό αέριο. Αυτό σημαίνει ότι η πολυκατοικία δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην αναβάθμιση της σύνδεσης ενός ενοίκου, εφόσον τηρούνται οι τεχνικές και αισθητικές προδιαγραφές και δεν παρακωλύεται η χρήση των κοινόχρηστων χώρων. Τι ισχύει με το κόστος; Η εγκατάσταση της οπτικής ίνας μέχρι την είσοδο της πολυκατοικίας καλύπτεται εξ ολοκλήρου από τον πάροχο. Η σύνδεση από τον πίνακα στον όροφο μέχρι το διαμέρισμα επιβαρύνει μόνο τον ενδιαφερόμενο (ιδιοκτήτη ή ενοικιαστή) και όχι την πολυκατοικία συνολικά. Εφόσον κάποιος επιθυμεί να προχωρήσει με εγκατάσταση στο διαμέρισμά του, πληρώνει το αντίστοιχο κόστος (συνήθως περιλαμβάνεται στην τιμή του συμβολαίου). Δεν προβλέπεται καμία οικονομική υποχρέωση για τους υπόλοιπους ενοίκους, ούτε απαιτείται κατανομή δαπανών στον προϋπολογισμό της πολυκατοικίας. Νομικές πρόνοιες και προστασία Ο νόμος προστατεύει την πρόσβαση στις υποδομές νέας γενιάς και προβλέπει πως σε περίπτωση αδικαιολόγητης άρνησης από τη διαχείριση ή άλλους ιδιοκτήτες, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να προσφύγει στην ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων). Η διαδικασία είναι απλή και προβλέπεται η άμεση επίλυση της διαφοράς. Επιπλέον, σύμφωνα με τον νόμο, οι νέες οικοδομές ή οι ανακαινισμένες κτιριακές εγκαταστάσεις πρέπει να είναι προετοιμασμένες για υποδοχή δικτύων οπτικών ινών. Δηλαδή, από το 2021 και μετά, κάθε νέο κτίριο οφείλει να είναι εξοπλισμένο με υποδομή πρόσβασης υψηλής ταχύτητας. Συχνές παγίδες και μύθοι Μύθος #1: «Πρέπει να συμφωνήσει η γενική συνέλευση» Όπως προαναφέραμε, αυτό δεν ισχύει. Ένας ένοικος ή ιδιοκτήτης μπορεί να προχωρήσει χωρίς ψήφισμα συνέλευσης. Μύθος #2: «Θα ανοίξουν τρύπες παντού» Οι περισσότεροι πάροχοι εφαρμόζουν διακριτικές λύσεις (όπως μικρού διαμετρήματος σωληνώσεις ή εγκατάσταση μέσω των υφιστάμενων καλωδιώσεων) που δεν αλλοιώνουν την αισθητική των κοινόχρηστων χώρων. Μύθος #3: «Θα πληρώσουμε όλοι» Το κόστος καλύπτεται από τον πάροχο και τον τελικό χρήστη, όχι από την πολυκατοικία ως σύνολο. Τι πρέπει να προσέξει όποιος ενδιαφέρεται; Ενημέρωση του διαχειριστή: Αν και δεν απαιτείται έγκριση, είναι καλό να υπάρχει ενημέρωση για τον προγραμματισμό των εργασιών. Επιλογή αξιόπιστου τεχνικού/παρόχου: Ανεξάρτητα από τον πάροχο, καλό είναι να διασφαλίζεται η ποιοτική εγκατάσταση, με σεβασμό στον χώρο. Καταγραφή της εγκατάστασης: Συνιστάται η τήρηση σχεδίου ή καταγραφής της διαδρομής των καλωδίων για μελλοντική αναφορά ή επισκευές. Έλεγχος του συμβολαίου: Διαβάστε προσεκτικά τις προϋποθέσεις του συμβολαίου πριν δεσμευτείτε σε μακροχρόνια συμφωνία. Η εγκατάσταση οπτικών ινών σε πολυκατοικίες δεν είναι ούτε περίπλοκη, ούτε ακριβή για τους ενδιαφερόμενους. Αν είσαι διαχειριστής, είναι σημαντικό να γνωρίζεις τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις σου για να μην εμποδίζετε άδικα την αναβάθμιση των ενοίκων. Αν είσαι ιδιοκτήτης ή ενοικιαστής, ενημερώσου κατάλληλα και απόκτησε το δικαίωμά σου για γρήγορο ίντερνετ. Συνέχισε να μαθαίνεις τα πάντα σχετικά με θέματα πολυκατοικίας, στο Polikatikia.gr.

Ενεργειακή Κλάση Ακινήτων: Τι Σημαίνει και Τι Αλλάζει
Η ενεργειακή απόδοση ενός ακινήτου αποτελεί σήμερα έναν από τους βασικούς παράγοντες αξιολόγησης της αξίας και της λειτουργικότητάς του. Με την αυξανόμενη έμφαση στην εξοικονόμηση ενέργειας και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, η ενεργειακή κλάση έχει περάσει από την περιφέρεια στο επίκεντρο των αγοραπωλησιών, των ενοικιάσεων και των ανακαινίσεων. Η ενεργειακή κλάση δεν είναι απλώς ένας «τίτλος» στο πιστοποιητικό, αλλά ο καθρέφτης της ενεργειακής αποδοτικότητας και βιωσιμότητας ενός ακινήτου. Ενημερωμένοι και δραστήριοι ιδιοκτήτες έχουν τη δυνατότητα να αναβαθμίσουν ουσιαστικά την περιουσία τους, να περιορίσουν τα λειτουργικά έξοδα και να συμβάλουν σε μια πιο «πράσινη» κατοικία. Σε έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα, η ενεργειακή κλάση αποτελεί όχι μόνο νομική απαίτηση, αλλά και εργαλείο με μακροχρόνια οφέλη για τον πολίτη, το περιβάλλον και την οικονομία. Πάμε λοιπόν να εξετάσουμε τι είναι και τι αλλάζει με την ενεργειακή κλάση των ακινήτων. Τι είναι η ενεργειακή κλάση; Η ενεργειακή κλάση αποτυπώνει την ενεργειακή απόδοση ενός ακινήτου, δηλαδή το πόση ενέργεια καταναλώνει για θέρμανση, ψύξη, φωτισμό και ζεστό νερό. Η αξιολόγηση αυτή προκύπτει μέσα από τη διαδικασία ενεργειακής επιθεώρησης και καταγράφεται στο Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ), το οποίο είναι υποχρεωτικό για κάθε αγοραπωλησία ή μίσθωση ακινήτου. Οι ενεργειακές κλάσεις διαβαθμίζονται από την Α+ (υψηλότερη απόδοση) έως την Η (χαμηλότερη απόδοση), με βάση συγκεκριμένα πρότυπα κατανάλωσης. Ένα ακίνητο κλάσης Α ή Α+ θεωρείται ενεργειακά αποδοτικό, με μειωμένο κόστος λειτουργίας και περιορισμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Πώς επηρεάζει την αξία του ακινήτου; Η ενεργειακή κλάση έχει πλέον άμεσο αντίκτυπο στην εμπορική αξία ενός ακινήτου. Τα ακίνητα υψηλής ενεργειακής κλάσης: Πωλούνται ή ενοικιάζονται ταχύτερα Εξασφαλίζουν καλύτερες τιμές Προσελκύουν πιο απαιτητικούς ενοικιαστές ή αγοραστές Έχουν χαμηλότερα λειτουργικά έξοδα για τον ιδιοκτήτη ή τον ενοικιαστή Αντίθετα, τα ακίνητα με χαμηλή ενεργειακή κλάση (Γ έως Η) θεωρούνται ενεργοβόρα και αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες στην αγορά, ειδικά σε ένα περιβάλλον που προσανατολίζεται όλο και περισσότερο στη βιωσιμότητα. Τι αλλαγές έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια; Τα τελευταία χρόνια, η πολιτεία έχει εντείνει τις προσπάθειες για την αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος της χώρας. Μερικές από τις βασικές εξελίξεις περιλαμβάνουν: Αυστηροποίηση του ΚΕΝΑΚ (Κανονισμός Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων), με αυξημένες απαιτήσεις για νέα και ανακαινισμένα κτίρια. Υποχρεωτική κατάταξη σε ανώτερη κλάση (τουλάχιστον Β ή Α, ανά περίπτωση) για την ένταξη σε ορισμένα προγράμματα επιδότησης. Ενσωμάτωση ευρωπαϊκών οδηγιών που στοχεύουν σε κτίρια σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας για όλα τα νέα δημόσια κτίρια και μελλοντικά για όλα τα νέα ιδιωτικά. Αυτές οι αλλαγές καθιστούν απαραίτητο για κάθε ιδιοκτήτη να είναι ενήμερος και να σχεδιάζει μακροπρόθεσμα τη βελτίωση του ακινήτου του. Πρακτικά tips για αναβάθμιση ενεργειακής κλάσης Αν διαθέτεις ακίνητο χαμηλής ενεργειακής κλάσης, υπάρχουν αρκετά βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις για τη βελτίωσή του: Αντικατάσταση κουφωμάτων με θερμομονωτικά, προκειμένου να μειωθεί η απώλεια θερμότητας από τους εσωτερικούς προς τους εξωτερικούς χώρους του σπιτιού. Θερμομόνωση τοίχων και οροφής, που μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στη σταθερότητα της εσωτερικής θερμοκρασίας. Αναβάθμιση συστημάτων θέρμανσης και ψύξης, με τη χρήση αντλιών θερμότητας ή ενεργειακά αποδοτικών λεβήτων. Τοποθέτηση ηλιακού θερμοσίφωνα ή φωτοβολταϊκών, για μείωση της εξάρτησης από συμβατικές πηγές ενέργειας. Αλλαγή λαμπτήρων σε LED, για άμεση και οικονομική βελτίωση όσον αφορά σε καθημερινές συνήθειες. Προγράμματα υποστήριξης Για την οικονομική διευκόλυνση των ιδιοκτητών, λειτουργούν κατά καιρούς κρατικά και ευρωπαϊκά προγράμματα επιδότησης. Το πιο γνωστό είναι το «Εξοικονομώ», το οποίο καλύπτει έως και 75% του κόστους παρεμβάσεων ανάλογα με τα εισοδηματικά κριτήρια και την περιοχή. Αν και η ένταξη σε τέτοια προγράμματα απαιτεί προετοιμασία και διαδικασίες, η εξοικονόμηση και η αξιακή αναβάθμιση του ακινήτου μακροπρόθεσμα αντισταθμίζουν την επένδυση. Για να κάνεις το σπίτι σου πιο «πράσινο», πιο αποδοτικό και λιγότερο κοστοβόρο, μείνε συντονισμένος στο Polikatikia.gr, για να μαθαίνεις πρώτος τα νέα που αφορούν τα ακίνητα, αλλά και πρακτικές συμβουλές γύρω από τη διαχείριση όλων των ζητημάτων που αφορούν το σπίτι σου, είτε είσαι ενοικιαστής, ιδιοκτήτης ή διαχειριστής.

Εκκαθαριστικός ή Έναντι Λογαριασμός Ρεύματος; Όλες οι Αλλαγές για το 2025 και Πώς να Κερδίσεις
Αν διαχειρίζεσαι ή απλώς πληρώνεις κοινόχρηστα, έχεις σίγουρα έρθει αντιμέτωπος με λέξεις όπως «εκκαθαριστικός» και «έναντι» στον λογαριασμό ρεύματος. Τι σημαίνουν όμως στην πράξη και πώς επηρεάζονται από τις νέες ρυθμίσεις στην ενέργεια για το 2025; Σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε λεπτομερώς τις έννοιες και θα προτείνουμε συμβουλές εξοικονόμησης ενέργειας και κόστους. Τι είναι το εκκαθαριστικό και το έναντι; Οι λογαριασμοί ρεύματος δεν προκύπτουν πάντα από την πραγματική κατανάλωση της στιγμής. Χωρίζονται συνήθως σε δύο είδη: Έναντι λογαριασμός: Πρόκειται για έναν υπολογισμό βάσει εκτίμησης (συνήθως προηγούμενης κατανάλωσης). Δεν περιλαμβάνει ακριβώς την πραγματική μέτρηση. Εκκαθαριστικός λογαριασμός: Εκδίδεται όταν γίνει καταμέτρηση του μετρητή. Εδώ φαίνεται η πραγματική κατανάλωση και γίνεται συμψηφισμός με όσα είχαν πληρωθεί στα έναντι. Αυτός ο διαχωρισμός είναι σημαντικός ειδικά σε πολυκατοικίες, όπου η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος για κοινόχρηστα (φώτα, ανελκυστήρες, θέρμανση, πόρτες κλπ.) μπορεί να παρουσιάζει διακυμάνσεις. Είναι σημαντικό να γνωρίζεις τη διαφορά ώστε να μπορείς να προτείνεις καλύτερες λύσεις για τον καταμερισμό των εξόδων στους ενοίκους, να διατηρείς σωστό ταμείο για τη πολυκατοικία σου και να μπορείς να λαμβάνεις σωστές αποφάσεις ανάλογα με τις συνήθειες κατανάλωσης. Αν για παράδειγμα κάποιος λάβει έναν υψηλό εκκαθαριστικό λογαριασμό, σημαίνει πως τα έναντι που πλήρωνε ήταν υποεκτιμημένα και χρειάζεται να γίνει κάποια αναπροσαρμογή. Οι σημαντικές αλλαγές στην Ενέργεια Το 2025 φέρνει πολλές αλλαγές που αφορούν και την καθημερινότητα των πολυκατοικιών. Αν είσαι διαχειριστής ή ασχολείσαι με τη διαχείριση λογαριασμών, είναι σημαντικό να γνωρίζεις τα παρακάτω: 1. Σταθερά Τιμολόγια 12μηνης Διάρκειας Από τον Ιανουάριο του 2025, οι πάροχοι υποχρεούνται να προσφέρουν σταθερά τιμολόγια διάρκειας τουλάχιστον 12 μηνών. Αυτό σημαίνει ότι: Τα προγράμματα στα οποία η τιμή της κιλοβατώρας «κλειδώνει» θα είναι πλέον ετήσια. Μικρότερης διάρκειας προγράμματα θεωρούνται μη σταθερά και εντάσσονται στα κίτρινα τιμολόγια. Με αυτόν τον τρόπο, μια πολυκατοικία μπορεί να προγραμματίσει με μεγαλύτερη ασφάλεια τον ετήσιο προϋπολογισμό της. 2.Διζωνικό Νυχτερινό Ρεύμα Από τον Φεβρουάριο του 2025, το παραδοσιακό νυχτερινό ρεύμα αντικαθίσταται από ένα νέο διζωνικό σύστημα, με δύο ζώνες μειωμένης τιμής ανά ημέρα, ανάλογα με την εποχή. Χειμερινό ωράριο: 12:00–15:00 02:00–05:00 Θερινό ωράριο: 11:00–15:00 02:00–04:00 Επομένως, αν υπάρχουν ενεργοβόρες συσκευές (όπως αντλίες θερμότητας ή φωτισμός), μπορεί να συμφέρει να προγραμματίζονται εντός των οικονομικότερων ζωνών. 3. Πράσινο Τιμολόγιο Αν έχετε ήδη πράσινο τιμολόγιο, παραμένετε σε αυτό, χωρίς αλλαγές και χωρίς αναστάτωση. Όμως, οι πάροχοι δεν υποχρεούνται πλέον να το προσφέρουν σε νέες συνδέσεις. 4. Χρωματική κατηγοριοποίηση και στο Φυσικό Αέριο Από το 2025, τα προγράμματα φυσικού αερίου αποκτούν και αυτά χρωματική κατηγοριοποίηση. Έτσι, διευκολύνεται η σύγκριση και η κατανόηση των όρων. Αν η πολυκατοικία σας χρησιμοποιεί φυσικό αέριο για θέρμανση, η νέα κατηγοριοποίηση θα βοηθήσει να δείτε πιο καθαρά τι επιλέγετε. 5. Το Νέο Πορτοκαλί Τιμολόγιο Πρόκειται για ένα πρόγραμμα όπου η τιμή κιλοβατώρας αλλάζει καθημερινά, με ειδοποιήσεις προς τον καταναλωτή. Δεν απευθύνεται σε όλους, αλλά ίσως να ταιριάζει σε ενεργούς διαχειριστές που παρακολουθούν στενά τις καταναλώσεις. Απλές συμβουλές για διαχείριση της Ενέργειας Έλεγξε αν ο λογαριασμός σου είναι έναντι ή εκκαθαριστικός. Κατανόησε το ωράριο των ζωνών χαμηλής χρέωσης. Πρόσεξε τη διάρκεια του τιμολογίου: είναι σταθερό 12μηνο ή κάτι άλλο; Συζήτησε με τους υπόλοιπους συνιδιοκτήτες εάν χρειάζεται να αλλάξει το πρόγραμμα που καλύπτει τα κοινόχρηστα. Απόφυγε απρόσμενες εκπλήξεις με σωστή ενημέρωση και προγραμματισμό. Όλα αυτά δεν χρειάζεται να γίνουν περίπλοκα. Με βασική ενημέρωση και οργάνωση, μπορείς να διαχειρίζεσαι τους λογαριασμούς ενέργειας αποτελεσματικά, είτε για το δικό σου σπίτι είτε για ολόκληρη την πολυκατοικία. Για πληροφορίες σχετικά με την Ενέργεια, αλλά και όλα τα θέματα της πολυκατοικίας, μπορείς να επισκέπτεσαι το Polikatikia.gr και να μένεις πάντα ενημερωμένος!

Διαχείριση Πολυκατοικιών : Η Σημασία της Αυτοματοποίησης στη Σύγχρονη Πολυκατοικία
Η διαχείριση μιας πολυκατοικίας δεν είναι απλώς υπόθεση αριθμών και εισπράξεων, αλλά ένα καθημερινό project που απαιτεί συνέπεια, ακρίβεια και χρόνο. Από την έκδοση κοινοχρήστων μέχρι την παρακολούθηση οφειλών και τον προγραμματισμό συντηρήσεων, οι ευθύνες ενός διαχειριστή ή ενός ιδιοκτήτη που έχει αναλάβει πρωτοβουλία είναι πολλές. Όμως, η δουλειά αυτή δεν χρειάζεται να είναι πλέον… πονοκέφαλος. Εδώ ακριβώς έρχεται η αυτοματοποίηση να αλλάξει τα δεδομένα. Δες παρακάτω γιατί αξίζει να αξιοποιήσεις την αυτοματοποίηση όσον αφορά στα κοινόχρηστα και ανακάλυψε τη σύγχρονη πλευρά της διαχείρισης ακινήτων. Γιατί είναι πλέον αναγκαία η αυτοματοποίηση; Εξοικονόμηση χρόνου Ξέχνα τις ώρες μπροστά από Excel ή χειρόγραφες σημειώσεις. Με την αυτοματοποιημένη διαχείριση, όλες οι επαναλαμβανόμενες εργασίες, όπως για παράδειγμα η έκδοση κοινοχρήστων ή οι υπενθυμίσεις για πληρωμές, μπορούν πλέον να γίνουν αυτόματα. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να αφιερώσεις τον χρόνο σου σε πιο ουσιαστικές ή προσωπικές ασχολίες. Αποφυγή λαθών Όσο οργανωμένος και προσεκτικός κι αν είναι ένας διαχειριστής, τα ανθρώπινα λάθη είναι αναπόφευκτα. Ένα νούμερο που πληκτρολογήθηκε λάθος, μια οφειλή που δεν καταγράφηκε εγκαίρως, μια υπενθύμιση που ξεχάστηκε. Με την αυτοματοποίηση, οι πιθανότητες για τέτοια σφάλματα μειώνονται δραστικά. Οι υπολογισμοί γίνονται με ακρίβεια, οι διαδικασίες εκτελούνται με συνέπεια και η διαχείριση κερδίζει αξιοπιστία και επαγγελματισμό. Διαφάνεια και άμεση ενημέρωση Η πρόσβαση στις κοινές υποχρεώσεις δεν πρέπει να είναι προνόμιο λίγων. Κάθε κάτοικος μπορεί πλέον να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για την κατάσταση του διαμερίσματός του: τις οφειλές, τις πληρωμές, το ιστορικό και τις κοινές δαπάνες της πολυκατοικίας. Αυτό ενισχύει την εμπιστοσύνη, περιορίζει τις εντάσεις και κάνει την επικοινωνία πιο ξεκάθαρη και αποτελεσματική για όλους. Ασφάλεια δεδομένων Σε μια εποχή όπου τα προσωπικά δεδομένα είναι πολύτιμα, η αυτοματοποιημένη διαχείριση διασφαλίζει ότι η πληροφορία παραμένει ασφαλής. Όλα τα στοιχεία αποθηκεύονται σε προστατευμένα, ψηφιακά περιβάλλοντα, με συχνά backups και εφαρμογή των απαραίτητων πρωτοκόλλων για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, σύμφωνα με τον GDPR. Έτσι, αποφεύγονται όχι μόνο οι απώλειες αρχείων, αλλά και οι ανεπιθύμητες παραβιάσεις. Πώς το Polikatikia.gr φέρνει την αυτοματοποίηση στην πράξη Το Polikatikia.gr είναι μια πλατφόρμα σχεδιασμένη για να απλοποιήσει κάθε πτυχή της διαχείρισης πολυκατοικιών. Με εργαλεία που εξυπηρετούν τόσο τους διαχειριστές όσο και τους κατοίκους, μετατρέπει την παραδοσιακή, χρονοβόρα διαχείριση σε μια έξυπνη, ψηφιακή εμπειρία. Πώς; Αυτοματοποιημένη Έκδοση Κοινοχρήστων: Το σύστημα δημιουργεί αυτόματα τα κοινόχρηστα κάθε μήνα και δεν χρειάζεται καμία χειροκίνητη παρέμβαση. Ηλεκτρονική Είσπραξη μέσω IRIS και άλλων μεθόδων: Οι πληρωμές κοινοχρήστων γίνονται ηλεκτρονικά, με την απόδειξη να αποστέλλεται αυτόματα στον κάτοικο, ενώ ο διαχειριστής βλέπει τα στοιχεία να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο. Αυτόματες Ειδοποιήσεις Οφειλών: Μέσω Email, SMS ή push notifications, οι οφειλέτες λαμβάνουν αυτοματοποιημένες υπενθυμίσεις σύμφωνα με τις παραμέτρους που ορίζει ο διαχειριστής. Προγραμματισμός Δαπανών: Επαναλαμβανόμενες χρεώσεις (π.χ. ανελκυστήρας, συντήρηση καυστήρα) μπορούν να ρυθμιστούν μία φορά και να εκτελούνται αυτόματα στον σωστό χρόνο. Ειδοποιήσεις Χαμηλής Στάθμης Πετρελαίου: Ο διαχειριστής μπορεί να ορίσει ένα όριο και να λαμβάνει ειδοποίηση όταν το πετρέλαιο φτάσει χαμηλά – ιδανικό για τον έγκαιρο ανεφοδιασμό. Γιατί τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή; Η ψηφιακή μετάβαση στην καθημερινότητα των πολυκατοικιών δεν είναι πια πολυτέλεια. Είναι ανάγκη. Είτε είσαι διαχειριστής που θέλει να κάνει τη δουλειά του πιο επαγγελματικά, είτε ιδιοκτήτης που επιδιώκει καλύτερο έλεγχο, η αυτοματοποίηση είναι το «όπλο» σου για περισσότερη άνεση και λιγότερα προβλήματα. Αν θέλεις λοιπόν να διαχειρίζεσαι την πολυκατοικία σου με τον πιο έξυπνο, γρήγορο και ξεκούραστο τρόπο, ξεκίνησε σήμερα στο Polikatikia.gr.

Polikatikia.gr & Συνεργάτες: Εμπιστοσύνη, Διαφάνεια & Αξιοπιστία στη Σύγχρονη Διαχείριση Κτιρίων
Στη σύγχρονη εποχή, η διαχείριση των κτιρίων απαιτεί καινοτόμες λύσεις, εξοικονόμηση χρόνου και ακριβή διαχείριση των οικονομικών πόρων. Με την πλατφόρμα του Polikatikia.gr και το δίκτυο έμπιστων συνεργατών του, η διαδικασία αυτή γίνεται όχι μόνο πιο εύκολη, αλλά και πιο ασφαλής και διαφανής. Η συνεργασία με πιστοποιημένους επαγγελματίες και η χρήση ψηφιακών εργαλείων δημιουργούν μια ξέγνοιαστη, digital-first εμπειρία για τους διαχειριστές, ιδιοκτήτες και ενοίκους, απομακρύνοντας την ανάγκη για γραφειοκρατικές διαδικασίες και δίνοντας έμφαση στην αξιόπιστη και διαφανή διαχείριση. Εμπιστοσύνη και διαφάνεια στην οικονομική διαχείριση Η οικονομική διαχείριση ενός κτιρίου μπορεί να είναι ένα από τα πιο απαιτητικά και χρονοβόρα καθήκοντα για τους διαχειριστές και τους κατοίκους. Το Polikatikia.gr έχει σχεδιάσει μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα που εξασφαλίζει την απόλυτη διαφάνεια σε κάθε οικονομική συναλλαγή. Όλες οι διαδικασίες γίνονται ψηφιακά, χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια, προσφέροντας πλήρη έλεγχο στις δαπάνες και το αποθεματικό του κτιρίου. Οι συνεργάτες του Polikatikia.gr ακολουθούν αυστηρούς κανόνες διαχείρισης και επιτρέπουν στους κατοίκους να παρακολουθούν, να ελέγχουν και να διαχειρίζονται τα οικονομικά τους με ασφάλεια και αξιοπιστία. Ψηφιακές λύσεις για απλοποιημένη διαχείριση Η τεχνολογία έχει φέρει επανάσταση σε πολλούς τομείς και η διαχείριση κτιρίων δεν αποτελεί εξαίρεση. Μέσω της πλατφόρμας του Polikatikia.gr, οι διαχειριστές και οι κάτοικοι μπορούν να διαχειρίζονται όλα τα κοινά ζητήματα του κτιρίου τους μέσω ψηφιακών εργαλείων. Είτε πρόκειται για την παρακολούθηση οικονομικών δεδομένων, είτε για την άμεση αναφορά προβλημάτων ή αιτημάτων συντήρησης, οι χρήστες μπορούν να επωφεληθούν από μια πλήρως ψηφιακή εμπειρία, η οποία εξοικονομεί χρόνο και μειώνει το κόστος των διαδικασιών. Οι 100% ψηφιακές διαδικασίες επιτρέπουν την απομακρυσμένη διαχείριση, χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας ή γραφειοκρατικών διαδικασιών. Η τεχνολογία διευκολύνει τις συναλλαγές και τις υπηρεσίες, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει άμεση ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις στο κτίριο. Άμεση υποστήριξη και επίλυση προβλημάτων Η ανάγκη για άμεση επίλυση προβλημάτων και συντήρηση είναι συχνά επιτακτική σε κάθε κτίριο. Το Polikatikia.gr εξασφαλίζει την υποστήριξη έμπειρων επαγγελματιών που είναι πάντα έτοιμοι να προσφέρουν λύσεις. Όλοι οι συνεργάτες του δικτύου έχουν πιστοποιηθεί για την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών τους και προσφέρουν άμεση και αξιόπιστη υποστήριξη σε κάθε ζήτημα που μπορεί να προκύψει. Από την αποκατάσταση βλαβών και τη συντήρηση εξοπλισμού έως τη νομική υποστήριξη και τη διαχείριση κοινοχρήστων, οι συνεργάτες μας καλύπτουν κάθε ανάγκη με επαγγελματισμό και υπευθυνότητα. Αξιοπιστία και εξοικονόμηση κόστους Με το δίκτυο συνεργατών του Polikatikia.gr, η διαχείριση του κτιρίου γίνεται πιο αποδοτική και οικονομική. Οι συνεργάτες παρέχουν σύγχρονες λύσεις και προνομιακές τιμές, προσφέροντας υπηρεσίες διαχείρισης με κόστος που ξεκινά στην προνομιακή τιμή από μόλις 3 Ευρώ ανά διαμέρισμα και εξασφαλίζοντας ότι κάθε κάτοικος επωφελείται από αξιόπιστες και συμφέρουσες λύσεις για τις ανάγκες του κτιρίου του. Συνεχής αξιολόγηση και εγγυημένη ποιότητα Η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται από το Polikatikia.gr και τους συνεργάτες του παρακολουθείται συνεχώς μέσω αξιολογήσεων από τους κατοίκους, εξασφαλίζοντας τη συνεχιζόμενη βελτίωση και την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών. Αυτός ο κύκλος αξιολόγησης και ανατροφοδότησης διασφαλίζει ότι οι ανάγκες των κατοίκων καλύπτονται πάντα με τις καλύτερες δυνατές λύσεις, προσφέροντας έτσι τη μέγιστη αξία και ικανοποίηση. Το μέλλον της διαχείρισης κτιρίων είναι εδώ, στο Polikatikia.gr, και είναι ψηφιακό. Επωφελήσου από την προσφορά μας και ξέγνοιασε! Πάρε την προσφορά σου εδώ.
Έχεις δει 1 από 15