Σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με το πώς γίνεται η αλλαγή της σκυτάλης και πώς ορίζεται ο νέος διαχειριστής.
Η ζωή του διαχειριστή
Ωραία, έγινες διαχειριστής της πολυκατοικίας: Και τώρα τι; Για αρχή, και συγγνώμη κιόλας, αλλά πρέπει να σου πούμε πως η ζωή του διαχειριστή δεν είναι στρωμένη με ροδοπέταλα. Απαιτεί αρκετές ώρες δουλειάς, τρεξίματος (μεταφορικά και κυριολεκτικά) και επικοινωνίας με τους ενοίκους, που δεν καταλήγουν πάντα σε happy end. Βέβαια, να πούμε σε αυτό το σημείο ότι χάρη στο polikatikia.gr, όλο αυτό το άγχος, η χαρτούρα και το μπέρδεμα έχει σχεδόν εξαφανιστεί, αφού όλα πλέον βρίσκονται σε ένα app, αυτοματοποιημένα, εύκολα και δωρεάν!
Ο διαχειριστής λοιπόν, είναι ο υπεύθυνος για την εύρυθμη λειτουργία της πολυκατοικίας, για την απροβλημάτιστη καθημερινότητα των ενοίκων, για την έκδοση, τον υπολογισμό και την είσπραξη των κοινοχρήστων, υπεύθυνος για συντήρηση ή αποκατάσταση ζημιών στους κοινόχρηστους χώρους, ενώ αναλαμβάνει και την εξόφληση των κοινόχρηστων λογαριασμών όπως νερό, θέρμανση κ.ά. Δεν τα λες και λίγα…
Γι’ αυτό τον λόγο πολλοί είναι οι διαχειριστές που παραιτούνται, λόγω όλης αυτής της κατάστασης.
Και μετά την παραίτηση τι;
Η ώρα της αλλαγής
Το πρώτο βήμα είναι να συγκληθεί μια γενική συνέλευση πολυκατοικίας, ώστε να ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπει ο κανονισμός για την αλλαγή σκυτάλης της διαχείρισης. Στη γενική συνέλευση λαμβάνεται και η απόφαση και το πρακτικό για ανάθεση διαχείρισης.
Στη συνέχεια σειρά παίρνει το πρωτόκολλο Παράδοσης Παραλαβής. Ο παλιός διαχειριστής, σαν απερχόμενος βασιλιάς, παραδίδει τα «σκήπτρα» στον νέο διαχειριστή. Αυτά περιλαμβάνουν το βιβλίο εσόδων-εξόδων της διαχείρισης, την καρτέλα του ΙΚΑ (αν υπάρχει), τα κλειδιά της πολυκατοικίας, το αποθεματικό, τις οφειλές, ενδείξεις μετρητών θέρμανσης, το ΑΦΜ της πολυκατοικίας, τα μετρητά, το βιβλίο των πρακτικών γενικών συνελεύσεων κι ό,τι άλλο μπορεί να περιλαμβάνεται στα έγγραφα της πολυκατοικίας. Βέβαια, όταν από πίσω υπάρχει εταιρεία διαχείρισης, τότε όλα αυτά γίνονται σε συνεργασία με την ίδια την εταιρεία.
Και αφού τελειώσαμε και την παράδοση και την παραλαβή, το τελευταίο βήμα έχει να κάνει με την ανακοίνωση και την ενημέρωση των ενοίκων και συνιδιοκτητών, σχετικά με τη νέα διαχείριση και τον νέο τρόπο λειτουργίας της πολυκατοικίας.
Σε αυτό το σημείο να πούμε πως αν η αλλαγή της σκυτάλης γίνει μέσα από το polikatikia.gr, η παράδοση γίνεται με το πάτημα ενός μόνο κουμπιού, ενώ πολλές ακόμα διαδικασίες της γενικής συνέλευσης μπορούν να απλοποιηθούν.
Τι λέτε; Είστε έτοιμοι να γίνετε διαχειριστές;