Διαχείριση

Συντήρηση ηλιακού: Για ζεστό νερό όλο το χρόνο

Συντήρηση ηλιακού: Για ζεστό νερό όλο το χρόνο
Η περιβαλλοντική συνείδηση είναι επιτέλους must και όλο και περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται στα ηλιακά συστήματα θέρμανσης ως μια φιλική προς το περιβάλλον και οικονομικά αποδοτική λύση για τις ανάγκες τους σε ζεστό νερό. Ωστόσο, η κατοχή ενός ηλιακού συστήματος θέρμανσης, είτε πρόκειται για απλό ηλιακό σύστημα είτε για το αποδοτικότερο CALPAK-SOLAR, συνεπάγεται την ευθύνη της τακτικής συντήρησης για τη διασφάλιση της βέλτιστης απόδοσης και της μακροζωίας του. Πάμε να δούμε μαζί ποιες είναι οι σωστές πρακτικές συντήρησης για τα ηλιακά συστήματα θέρμανσης και πώς θα διατηρήσεις την καλή λειτουργία τους.


Γιατί η συντήρηση του ηλιακού συστήματος θέρμανσης είναι απαραίτητη



Η τακτική συντήρηση του ηλιακού είναι ζωτικής σημασίας για διάφορους λόγους. Πρώτον, διασφαλίζει την αδιάλειπτη παραγωγή ζεστού νερού, επιτρέποντάς σου να απολαμβάνεις τα οφέλη της επένδυσής σου. Δεύτερον, η σωστή συντήρηση ενισχύει την ασφάλεια του συστήματος, μειώνοντας τον κίνδυνο δυσλειτουργιών ή ατυχημάτων. Τέλος, η τήρηση των οδηγιών συντήρησης του κατασκευαστή είναι απαραίτητη για να ισχύει η εγγύηση, η οποία συνήθως εκτείνεται σε 5 έως 10 έτη.


Συνιστώμενη συχνότητα συντήρησης



Η συχνότητα της συντήρησης του ηλιακού συστήματος θέρμανσης εξαρτάται από τις συστάσεις του κατασκευαστή. Ως γενική κατευθυντήρια γραμμή, οι επαγγελματίες υδραυλικοί συμβουλεύουν τον προγραμματισμό της συντήρησης κάθε 2 με 3 χρόνια, ακόμη και αν δεν υπάρχουν εμφανή προβλήματα, δηλαδή περίπου όσο συχνά θα έκανες και μία συντήρηση καυστήρα. Είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι τα ηλιακά συστήματα θέρμανσης είναι ηλεκτρικές και υδραυλικές συσκευές που διαχειρίζονται μεγάλες ποσότητες νερού που έρχονται σε επαφή με μέταλλα και εκτίθενται σε διάφορες καιρικές συνθήκες. Η τακτική συντήρηση εξασφαλίζει τη μακροζωία του συστήματος, αποτρέποντας δαπανηρές επισκευές ή αντικαταστάσεις στη συνέχεια.


Συμβουλές συντήρησης DIY για ηλιακά συστήματα θέρμανσης 



Ενώ η επαγγελματική συντήρηση συνιστάται ανεπιφύλακτα, υπάρχουν ορισμένα DIY βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις για να διατηρήσεις μόνος σου το ηλιακό σύστημα θέρμανσης σε άριστη κατάσταση μεταξύ των επαγγελματικών ελέγχων. Αυτά περιλαμβάνουν:

Φρόντισε να μην υπάρχουν σκιές


Έλεγξε για τυχόν εμπόδια που μπορεί να ρίχνουν σκιές στον ηλιακό συλλέκτη. Δέντρα, θάμνοι ή κοντινές κατασκευές μπορεί να εμποδίζουν το ηλιακό φως, μειώνοντας την απόδοση του συστήματος. Εάν υπάρχει σκιά, κλάδεψε ή αφαίρεσε τα εμπόδια για να μεγιστοποιήσεις την ηλιακή έκθεση


Διατήρησε την ανακλαστική επιφάνεια καθαρή


Καθάριζε τακτικά την ανακλαστική επιφάνεια του ηλιακού συλλέκτη για να απομακρύνεις σκόνη, σκουπιδάκια ή φύλλα. Η επιφάνεια ενισχύει την ικανότητα του συστήματος να συλλέγει το ηλιακό φως, οπότε το να τη διατηρείς καθαρή εξασφαλίζει βέλτιστη απόδοση.


Ρίξε καμιά ματιά στους μετρητές θερμοκρασίας και πίεσης


Φρόντισε να ελέγχεις τακτικά τους μετρητές θερμοκρασίας και πίεσης για να βεβαιωθείς ότι βρίσκονται εντός του συνιστώμενου εύρους. Οι μη φυσιολογικές ενδείξεις ενδέχεται να υποδεικνύουν πιθανό πρόβλημα που απαιτεί επαγγελματική αντιμετώπιση.


Έλεγξε για διαρροές


Επιθεώρησε τις υδραυλικές συνδέσεις και τους σωλήνες για τυχόν ενδείξεις διαρροών. Οι διαρροές μπορεί να οδηγήσουν σε απώλεια νερού και μειωμένη απόδοση του συστήματος. Εάν εντοπίσεις διαρροές, επικοινώνησε με έναν επαγγελματία υδραυλικό για την άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος.

Έλεγξε τη ράβδο ανόδου


Ορισμένα ηλιακά συστήματα θέρμανσης είναι εξοπλισμένα με μια ράβδο ανόδου για την αποτροπή της διάβρωσης εντός του συστήματος. Έλεγχε περιοδικά την κατάσταση της ανοδικής ράβδου και αντικατάστησέ την εάν παρουσιάσει σημάδια σημαντικής φθοράς.


Υπάρχουν πάντα και οι επαγγελματίες



Παρόλο που η συντήρηση DIY είναι χρήσιμη, είναι απαραίτητο να αναθέσεις σε επαγγελματίες υδραυλικούς την ολοκληρωμένη συντήρηση του ηλιακού συστήματος θέρμανσης. Διαθέτουν την εμπειρία και τις γνώσεις για τη διεξαγωγή ενδελεχούς επιθεώρησης και την αντιμετώπιση τυχόν υποκείμενων προβλημάτων. Οι επαγγελματικές υπηρεσίες συντήρησης συνήθως περιλαμβάνουν: 


Καθαρισμό και επιθεώρηση του συλλέκτη  



Οι επαγγελματίες υδραυλικοί θα καθαρίσουν σχολαστικά τον ηλιακό συλλέκτη, απομακρύνοντας τυχόν συσσωρευμένες βρωμιές ή σκόνες που μπορεί να εμποδίσουν την αποδοτικότητά του. Θα επιθεωρήσουν επίσης τον συλλέκτη για τυχόν σημάδια βλάβης ή φθοράς.


Έλεγχο στάθμης και ποιότητας υγρών



Οι υδραυλικοί θα ελέγξουν τη στάθμη των υγρών στο σύστημα και θα ελέγξουν την ποιότητά τους. Εάν είναι απαραίτητο, θα προσθέσουν ή θα αντικαταστήσουν το υγρό για να εξασφαλίσουν τη βέλτιστη απόδοση και να αποτρέψουν τη διάβρωση.


 Έλεγχο πίεσης



Ο έλεγχος της πίεσης είναι ένα κρίσιμο βήμα στη συντήρηση του ηλιακού συστήματος θέρμανσης. Οι υδραυλικοί θα αξιολογήσουν τα επίπεδα πίεσης του συστήματος για να εντοπίσουν τυχόν διαρροές ή πιθανά προβλήματα που μπορεί να επηρεάσουν την αποτελεσματικότητά του.


Επιθεώρηση ηλεκτρικών εξαρτημάτων



Η επαγγελματική συντήρηση περιλαμβάνει επίσης την επιθεώρηση των ηλεκτρικών εξαρτημάτων του συστήματος, όπως οι αντλίες, οι ελεγκτές και οι αισθητήρες, για να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία τους. Τυχόν ελαττωματικά εξαρτήματα θα επισκευαστούν ή θα αντικατασταθούν ανάλογα με τις ανάγκες.



Η επένδυση σε ένα ηλιακό σύστημα θέρμανσης απλού τύπου ή και CALPAK-SOLAR είναι μια σοφή επιλογή τόσο για το περιβάλλον όσο και για το πορτοφόλι. Η τακτική συντήρηση είναι ζωτικής σημασίας για τη μακροζωία και την αποτελεσματικότητα του ηλιακού. Τηρώντας τις συστάσεις του κατασκευαστή και με τη βοήθεια επαγγελματιών, το ζεστό νερό δεν θα σου λείψει ποτέ και θα μεγιστοποιήσεις τη διάρκεια ζωής του συστήματος. Η παραμέληση της συντήρησης μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη απόδοση, αυξημένη κατανάλωση ενέργειας και πιθανές βλάβες



Μπες στο Polikatikia.gr για να προγραμματίσεις την συντήρησή του ηλιακού σου, με την αξιοπιστία του Κωτσόβολου. Κάνε άμεσα συντήρηση ή διάλεξε όποια υπηρεσία επιθυμείς σε φιξ τιμές, πλήρωσε με λίγα μόνο κλικ και η πολυκατοικία αναλαμβάνει την επικοινωνία και με τον Κωτσόβολο για να το διαχειριστεί. 


συντηρηση_-_ηλιακου_2

Σχέτικα άρθρα

Νοε 25, 2022 Διαχείριση
Κοινόχρηστα: Τι περιλαμβάνουν και ποιος πληρώνει τι;

Κοινόχρηστα: Τι περιλαμβάνουν και ποιος πληρώνει τι;

Από τη στιγμή που διαμένεις σε ένα σπίτι, ξέρεις ότι στα πάγια έξοδά σου προστίθενται τα κοινόχρηστα της πολυκατοικίας. Η έκδοση κοινοχρήστων γίνεται σε μηνιαία βάση και σε κάθε διαμέρισμα αναλογεί διαφορετικό ποσοστό των εξόδων. Σε αυτό το άρθρο, θα μάθεις ό,τι χρειάζεται να ξέρεις γύρω από τα κοινόχρηστα της πολυκατοικίας σου, για να είσαι πλήρως ενημερωμένος για την όλη διαδικασία και τη σωστή καταβολή τους. Τι πληρώνουμε στα κοινόχρηστα; Τα κοινόχρηστα είναι το σύνολο των δαπανών που αφορούν εργασίες συντήρησης και επισκευής κοινόχρηστων χώρων και μηχανημάτων. Τα κοινόχρηστα έξοδα συνήθως περιλαμβάνουν: κοινόχρηστο λογαριασμό ρεύματος, καθαριότητα κοινόχρηστων χώρων, κοινόχρηστο λογαριασμό νερού, εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης κ.α. Ο υπεύθυνος για την έκδοση κοινοχρήστων είναι ο διαχειριστής που οφείλει να συγκεντρώνει τα έξοδα μαζί με τις νόμιμες αποδείξεις τους, αναλαμβάνει τον υπολογισμό, τη μηχανογράφηση και τον σωστό καταμερισμό τους σύμφωνα με τον κανονισμό της πολυκατοικίας και τελικά να διαμοιράσει τα ειδοποιητήρια σε ενοικιαστές και ιδιοκτήτες ώστε να εξοφληθεί η μηνιαία τους οφειλή. Πώς κατανέμονται τα ποσά των κοινόχρηστων δαπανών; Κάθε διαμέρισμα (ιδιοκτησία) έχει και το δικό του ποσοστό, που του αναλογεί στη χρήση των κοινόχρηστων παροχών και αυτό ορίζεται από τον κανονισμό της συνιδιοκτησίας. Κάθε έξοδο κατηγοριοποιείται βάση του είδους του. Η καθαρισμός κοινόχρηστων χώρων ανήκει στην κατηγορία «Κοινοχρήστων», ενώ η συντήρηση του ασανσέρ στην κατηγορία ποσοστών που αφορούν δαπάνες του «Ανελκυστήρα», ενώ δαπάνες συντήρησης θέρμανσης με τα αντίστοιχα ποσοστά «Θέρμανσης». Αυτές οι τρείς είναι οι βασικές κατηγορίες χιλιοστών και ορίζονται από την κατανομή χιλιοστών του μηχανικού και περιλαμβάνονται στον κανονισμό της πολυκατοικίας. Σε κάποιες περιπτώσεις με ιδιαιτερότητες κάποιες πολυκατοικίες μπορεί να διατηρούν περισσότερες κατηγορίες ποσοστών. Κάθε δαπάνη, λοιπόν, διαμοιράζεται ανάλογα την κατηγορία στα διαμερίσματα και αφορά τον ένοικο ή τον ιδιοκτήτη. Τα ποσοστά (ή χιλιοστά) ανάλογα την κατηγορία έχουν υπολογιστεί με βάση χαρακτηριστικά, όπως το εμβαδόν για τα χιλιοστά «Κοινοχρήστων», ο όροφος για τα χιλιοστά «Ανελκυστήρα» και ο όγκος του διαμερίσματος σε συνδυασμό με τις απώλειες του για αυτά τις θέρμανσης. Τα χιλιοστά συμμετοχής είναι απαραίτητα για να υπολογιστούν τα κοινόχρηστα της πολυκατοικίας. Πότε πληρώνει ο ενοικιαστής ή ο ιδιοκτήτης; Οι ενοικιαστές έχουν την υποχρέωση να καλύπτουν τις τακτικές δαπάνες κοινοχρήστων, που αιτία έχουν την καθημερινή χρήση ή φθορά λόγω αυτής, όποτε εκδίδονται. Στις δαπάνες αυτές εντάσσονται οι λογαριασμοί κοινόχρηστου ρεύματος, ύδατος, η καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων, συντήρηση του ανελκυστήρα, η αλλαγή μιας καμένης λάμπας κ.α. Οι δαπάνες ιδιοκτητών συνήθως αφορούν μεγαλύτερα έργα ή επισκευές όπως αλλαγή κάθετης σωλήνας αποχέτευσης, βάψιμο πρόσοψης πολυκατοικίας κλπ. Σε ένα πιο ξεκάθαρο παράδειγμα, θα λέγαμε ότι ο ιδιοκτήτης οφείλει να καλύψει την αντικατάσταση ενός κοινόχρηστου σωλήνα αποχέτευσης αλλά όχι την απόφραξη της αποχέτευσης λόγω τακτικής χρήσης. Αυτές πρέπει να διαχωρίζονται εμφανώς στο ειδοποιητήριο. Αυτές έχει υποχρέωση να τις ζητήσει από τον ιδιοκτήτη ο διαχειριστής ενώ συνήθης τακτική αποτελεί η καταβολή τους από τον ένοικο και στην συνέχεια η αφαίρεσή τους από την καταβολή του ενοικίου. Το τελευταίο όμως αποτελεί προϊόν συμφωνίας με τον ιδιοκτήτη. Τέλος είναι σημαντικό να σημειωθεί πως η ευθύνη αποπληρωμής των κοινοχρήστων του διαμερίσματος βαραίνει τον ιδιοκτήτη. Τι γίνεται αν κάποιος δεν πληρώνει; Ένα από τα καθήκοντα του διαχειριστή είναι και η είσπραξη των κοινοχρήστων. Και επειδή οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς γείτονες, ένας διαχειριστής πρέπει να φροντίζει να έχει πάντα διαφανείς και αιτιολογημένες δαπάνες. Κάθε απορία πρέπει να επιλύεται άμεσα και πειστικά, με σκοπό την ομαλή διαδικασία κατανομής και εξόφλησης των δαπανών. Ο διαχειριστής πρέπει να είναι το πρόσωπο εμπιστοσύνης σε μία πολυκατοικία αλλά να μπορεί να γίνει επίμονος όταν πρόκειται για την έγκαιρη κάλυψη των δαπανών. Αν παρ' όλα αυτά κάποιο από τα διαμερίσματα αρνείται την εξόφληση της οφειλής του, ο διαχειριστής οφείλει να παραπέμψει το θέμα στη συνέλευση των συνιδιοκτητών και να αφήσει αυτήν να αποφασίσει για τις περαιτέρω ενέργειες. Όταν η γενική συνέλευση αποφασίζει τη δικαστική οδό, η συνιδιοκτησία στρέφεται ενάντια στον ιδιοκτήτη ασχέτως αν οι οφειλές αφορούν τον ένοικο. Για αυτό τον λόγο, οι ιδιοκτήτες επιβάλλεται να ενδιαφέρονται ως προς την ενημέρωσή τους σχετικά με την πορεία των οφειλών των ενοικιαστών τους. Υπάρχει τρόπος να κάνω την έκδοση κοινοχρήστων ψηφιακά; Φυσικά! Η ψηφιακή έκδοση κοινοχρήστων μπορεί να γίνει κάθε μήνα αυτόματα και να διατηρείται ψηφιακό αρχείο σε cloud για όλα τα έγγραφα και τα παραστατικά. Οι κάτοικοι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε κάθε δαπάνη και να εξασφαλίζεται πλήρης διαφάνεια για όλους, με σκόπο την ομαλή λειτουργία της πολυκατοικίας. Στο app του polikatikia.gr μπορείς να ξεκινήσεις άμεσα την επόμενη έκδοση κοινοχρήστων απολύτως δωρεάν!

Αυγ 20, 2022 Διαχείριση
Ποιες είναι οι ώρες κοινής ησυχίας σε μια πολυκατοικία

Ποιες είναι οι ώρες κοινής ησυχίας σε μια πολυκατοικία

Η ζωή σου τρέχει σε γρήγορους ρυθμούς και πολλές φορές «ακούγεται» …δυνατά! Φυσικά, κανείς δεν μπορεί να σε εμποδίσει. Να ακούσεις τη μουσική που θες, να κάνεις πάρτι, να καλέσεις τους φίλους σου που θα γελάσουν με την ψυχή τους ή να χαρείς τον τετράποδο φίλο σου. Αυτό που δεν πρέπει να ξεχάσεις σε κάθε περίπτωση, είναι να κοιτάξεις την ώρα! Οι ώρες κοινής ησυχίας σε μια πολυκατοικία, σύμφωνα με την Αστυνομική Διάταξη 3 του 1996, αλλάζουν κατά τη θερινή και τη χειμερινή περίοδο. Δες πώς διαμορφώνονται παρακάτω: Θερινή περίοδος από 1 Απριλίου έως και 30 Σεπτεμβρίου από τις 15:00 έως 17:30 και από 23:00 έως 7:00 Χειμερινή περίοδος από 1 Οκτωβρίου έως και 31 Μαρτίου από τις 15:30 έως 17:30 και από 22:00 έως 07:30. Τώρα που έμαθες ποιες είναι οι ώρες κοινής ησυχίας σε μια πολυκατοικία, μένει να μάθεις τι πρέπει να αποφεύγεις τις συγκεκριμένες ώρες. Τι απαγορεύεται κατά τις ώρες κοινής ησυχίας: Αν θέλεις να βάλεις σκούπα ή αν τύχει να θέλεις να καρφώσεις στον τοίχο ένα καινούργιο κάδρο, τότε ξανασκέψου το, ειδικά τις ώρες κοινής ησυχίας. Γενικότερα, εργασίες και δραστηριότητες που δημιουργούν θόρυβο πρέπει να αποφεύγονται. Σε περίπτωση ανάγκης, που μια εργασία δεν επιδέχεται αναβολή, χρειάζεσαι σχετική άδεια από τον Διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος της περιοχής σου. Αν επίσης έχεις καλλιτεχνικές ανησυχίες και θέλεις να παίξεις μουσική γύρω στο μεσημεράκι, μάλλον θα σε στεναχωρήσουμε. Τα μουσικά όργανα, η τηλεόραση και όλα τα σχετικά αντικείμενα που παράγουν ήχο είναι απαγορευτικά για τις ώρες κοινής ησυχίας. Κράτησέ τα έστω σε χαμηλή ένταση. Προσπάθησε να μη φωνάζεις ή να μη διοργανώσεις κάποια εκδήλωση με δυνατή μουσική ή οχλαγωγία. Αν βέβαια έχεις ήδη κόσμο στο σπίτι σου, δεν χρειάζεται να τους διώξεις κιόλας! Μπορείς να χαμηλώσεις τη μουσική ή οι “φωνακλάδες” της παρέας να ρίξουν λίγο τα ντεσιμπέλ τους. Φυσικά, ο θόρυβος δεν προέρχεται μόνο από κάποιο σπίτι ή πολυκατοικία. Αν περάσεις από κατοικημένη περιοχή με τη μουσική στη διαπασών μέσα από το αυτοκίνητό σου, ίσως έχεις πρόβλημα. Σε επαγγελματικά οχήματα, η φόρτωση και εκφόρτωση εμπορευμάτων μπορεί επίσης να δημιουργήσει αρκετό θόρυβο, ακόμα και η θορυβώδης λειτουργία της μηχανής σε όχημα που είναι σε στάση. Το ίδιο ισχύει και για μαγαζιά και τους θαμώνες τους σε δημόσια κέντρα. Οι θορυβώδεις συζητήσεις ή οι διαπληκτισμοί ακόμα και στη στάση ενός λεωφορείου σε μια κατοικημένη περιοχή μπορεί να δημιουργήσουν αναστάτωση. Τέλος, οι διαπεραστικοί ήχοι όπως μία σειρήνα ή ένας συναγερμός που μπορεί να ακουστεί χωρίς να συντρέχει κάποιος λόγος έκτακτης ανάγκης απαγορεύεται τις συγκεκριμένες ώρες. Ποιες είναι οι επιπτώσεις σε περίπτωση παράβασης; Μέχρι το 2019 οι παραβάτες της τήρησης των κανόνων κοινής ησυχίας τιμωρούνταν με βάση το άρθρο (Ν.1481/1984) σε βαθμό πταίσματος, πρόστιμο ή κράτηση. Τώρα όμως τα πράγματα είναι πιο αυστηρά αφού με την τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (Ν.4637/2019), η διατάραξη της κοινής ησυχίας θεωρείται πλέον ποινικό αδίκημα. Οι παραβάτες μπορεί να επιβαρυνθούν με χρηματική ποινή έως και 150 ημερήσιες μονάδες και φυλάκιση έως και 5 μήνες. Δεδομένου ότι ο κώδικας ασχολείται με κάθε είδους παραβιάσεις, η επιβολή της ποινής εξαρτάται από τη σοβαρότητα της εκάστοτε περίπτωσης. Τι μπορείς να κάνεις στην περίπτωση που οι γείτονες σου να παραβιάζουν τους κανόνες κοινής ησυχίας; Μερικές φορές, η κατάσταση μπορεί να είναι εις βάρος σου και οι κανόνες να παραβιάζονται τελικά από τους γείτονές σου. Σε αυτή την περίπτωση, χρειάζεται υπομονή, κατανόηση και η πρώτη σου προτεραιότητά πρέπει να είναι ο διάλογος. Το Community στο app του Polikatikia.gr θα σε βοηθήσει να έρθεις άμεσα σε επαφή με τους γείτονές σου και να θέσεις πιο ανάλαφρα ένα θέμα μέσω chat. Συζήτησε με τους γείτονές σου αν υπάρχει κάποια ανάγκη, εργασίες εντός της οικίας τους ή κάτι προσωρινό το οποίο χρειάζεται την κατανόησή σου. Σε δεύτερο στάδιο, μπορείς να ζητήσεις τη βοήθεια του διαχειριστή της πολυκατοικίας. Εκείνος/η μπορεί να καλέσει σε συνέλευση τους ενοίκους και να διευθετήσετε όλοι μαζί το ζήτημα επίσημα. Αν υπάρχει ανάγκη, μπορείς να καταφύγεις σε κάποια σύσταση αλλά θυμήσου να διατηρείς πάντα αντίγραφο από την αναφορά του περιστατικού είτε τα ονόματα των αστυνομικών που σε εξυπηρέτησαν, στην περίπτωση διεξαγωγής έγκλησης ή μετάβασης στον εισαγγελέα ακροάσεων.

Ιαν 10, 2023 Διαχείριση
Πυρασφάλεια στην πολυκατοικία

Πυρασφάλεια στην πολυκατοικία

Η καθημερινότητα στο σπίτι σου είναι αδιάκοπη. Ηλεκτρικές συσκευές είναι στην πρίζα κάθε στιγμή. Το λάδι στο τηγάνι ανεβάζει θερμοκρασία και το τζάκι καίει. Τα κεριά ανάβουν σε κάθε γωνιά του χώρου σου και δημιουργούν μια ζεστή ατμόσφαιρα. Όλα καλά μέχρι εδώ. Όλα καλά αν τηρείς όλες τις διατάξεις για πυρασφάλεια στην πολυκατοικία σου για παν ενδεχόμενο. Αν δεν γνωρίζεις τι χρειάζεται να καλύψεις για την απαραίτητη ασφάλεια στο σπίτι σου σε περίπτωση πυρκαγιάς τότε συνέχισε να διαβάζεις. Τι είναι η πυρασφάλεια; Στην πολυκατοικία είναι απαραίτητο να υπάρχει ένας ικανός αριθμός πυροσβεστήρων ώστε να καλύπτουν όλες τις πιθανές περιπτώσεις κινδύνου πυρκαγιάς. Κάποιοι χώροι όπως το λεβητοστάσιο, ο καυστήρας ή ο ηλεκτρικός πίνακας είναι πιο επιρρεπείς στον κίνδυνο πυρκαγιάς και θεωρούνται σημεία υψηλής επικινδυνότητας. Τι λέει ο νόμος πυρασφάλειας για μία πολυκατοικία; Μία πολυκατοικία πρέπει να έχει εξοπλιστεί με το σωστό είδος αλλά και τον προβλεπόμενο αριθμό πυροσβεστήρων από τον Νόμο. Σύμφωνα με υπουργική απόφαση, ο εν ενεργεία διαχειριστής είναι υπεύθυνος για την ύπαρξη αλλά και την εγκατάσταση κοινόχρηστων αναγομωμένων πυροσβεστήρων, πυροσβεστικών φωλιών, ανιχνευτών πυρκαγιάς κ.α. για την πολυκατοικία, από μία πιστοποιημένη εταιρεία. Τα τετραγωνικά του κτηρίου και οι όροφοι θα καθορίσουν τον αριθμό και το είδος των πυροσβεστικών μέσων που χρειάζεται κάθε πολυκατοικία. Τι είναι η μελέτη πυρασφάλειας; Για τη μελέτη πυρασφάλειας σε μια πολυκατοικία χρειάζεσαι έναν αρμόδιο Μηχανικό. Η μελέτη του κατατίθεται στην Πυροσβεστική Υπηρεσία για την έγκρισή της και στη συνέχεια εκδίδεται το Πιστοποιητικό Πυρασφάλειας. Πλέον η μελέτη μπορεί να κατατεθεί και ηλεκτρονικά μέσω του αδειοδοτικού συστήματος της e-adeies.gr. Όταν παρέλθει ο χρόνος ισχύος του πρέπει να γίνει εκ νέου μελέτη ώστε να ανανεωθεί το πιστοποιητικό. Γενικές συμβουλές για την άμεση αντιμετώπιση πυρκαγιάς Τοποθέτησε εντός του διαμερίσματός σου ακόμα και μικρότερους πυροσβεστήρες σε καίρια σημεία όπως κοντά στην κουζίνα ή στον διάδρομο. Βεβαιώσου ότι οι πυροσβεστήρες σου είναι πάντα αναγομωμένοι. Αν βρίσκεσαι στην κουζίνα και καμένο λάδι έχει πάρει φωτιά, δεν ρίχνεις ποτέ νερό γιατί αυξάνεις τον κίνδυνο. Προσπάθησε να κλείσεις την παροχή του οξυγόνου στη φωτιά γι’ αυτό κάλυψέ τη με μία βρεγμένη πετσέτα ή άλλο σκεύος. Αν υπάρχει ήδη φωτιά στον χώρο και βλέπεις ότι καπνός καλύπτει το δωμάτιο, κινήσου χαμηλά γιατί ο καπνός οδηγείται προς τα πάνω. Απομακρύνσου από τον καπνό περπατώντας στα γόνατα ή έρποντας για να μην εισπνεύσεις μεγάλη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα. Να έχεις πάντα στο μυαλό σου εξόδους διαφυγής. Μην ξεχνάς ότι το μπαλκόνι δεν θεωρείται πάντα διέξοδος, εκτός από περιορισμένη ώρα ή αν κάποιος βρίσκεται ήδη κοντά για βοήθεια. Αν φύγεις απ’ το διαμέρισμά σου και βρίσκεσαι σε πολυκατοικία, μην μπεις σε καμία περίπτωση στο ασανσέρ γιατί αν η φωτιά επεκταθεί μπορεί να γίνει διακοπή ρεύματος. Αν χρησιμοποιήσεις τον πυροσβεστήρα για πρώτη φορά, στόχευσε στη βάση της φωτιάς και όχι στην κορυφή της. Αν η φωτιά επεκταθεί και δεν μπορείς πλέον να την περιορίσεις, καλείς άμεσα στο 199 και με ψυχραιμία ενημερώνεις τους αρμόδιους για την έκταση της φωτιάς και αν υπάρχουν εγκλωβισμένα άτομα στο κτήριο.

Φεβ 07, 2023 Νομικά
Τι γίνεται με τα απλήρωτα κοινόχρηστα;

Τι γίνεται με τα απλήρωτα κοινόχρηστα;

«Οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς …γείτονες!». Αυτό ίσως θα έπρεπε να είναι το μότο κάθε πολυκατοικίας για να κυλούν όλα ομαλά στη διαχείρισή της. Είναι όμως αρκετές οι φορές που το πιο σημαντικό ζήτημα για μία πολυκατοικία, δηλαδή τα κοινόχρηστα, δημιουργεί πολλές αμφιβολίες, προβλήματα και τσακωμούς που οδηγούν στη μη πληρωμή τους. Είτε έχεις τους λόγους σου, είτε όχι, ας μιλήσουμε τι γίνεται με την καταβολή των κοινοχρήστων και κυρίως τη μη καταβολή τους. Οι δικαιολογίες που περνούν απ’ το μυαλό σου για να μην πληρώσεις τα κοινόχρηστά σου μπορεί να είναι πολλές. Μερικές φορές ίσως και δικαιολογημένες. Σε κάθε μία όμως υπάρχει μία συμβιβαστική λύση που συμφέρει όλες τις πλευρές. Πρώτα όμως ας αναφέρουμε κάτι. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, δεν προβλέπεται κάποιος νόμος που αναιρεί την υποχρέωσή σου να καταβάλεις την οφειλή των κοινοχρήστων σου, εκτός μόνο από κάποια περίπτωση λάθους στον καταμερισμό των δαπανών ή χρέωσης επωφελών δαπανών. Αν αναρωτιέσαι τι περιλαμβάνουν τα κοινόχρηστα και ποιος πληρώνει τι, στο Polikatikia.gr θα βρεις όλες τις πληροφορίες που ψάχνεις. Οι πιο συνηθισμένες περιπτώσεις μη καταβολής των οφειλών είναι οι παρακάτω: Κλειστό διαμέρισμα Ένα διαμέρισμα ξενοικιάζεται. Πρόκειται να πωληθεί. Βρίσκεται σε μία κατάσταση «αναμονής». Ο ιδιοκτήτης το θεωρεί κλειστό οπότε πιστεύει ότι αφού δεν κατοικείται δεν θα συμμετέχει στα κοινόχρηστα. Σωστό; Λάθος! Ο ιδιοκτήτης είναι υπεύθυνος για την εξόφληση των κοινοχρήστων σε κάθε περίπτωση και πληρώνει όσα αναλογούν στο διαμέρισμα. Φυσικά, μπορεί να κάνει μία συμφωνία όσον αφορά στη μη συμμετοχή του στη θέρμανση. Διάβασε περισσότερα για τα κλειστά διαμερίσματα και τι ορίζει η σχετική νομοθεσία. Διαμέρισμα από αποδοχή κληρονομιάς Όταν ένα διαμέρισμα περάσει στους κληρονόμους ενός ιδιοκτήτη, συνήθως η διαδικασία αποδοχής κληρονομιάς μπορεί να πάρει καιρό. Δυστυχώς, μέχρι το διαμέρισμα να αλλάξει ιδιοκτησία, τα κοινόχρηστα του διαμερίσματος συσσωρεύονται και μπορεί να υπάρχει καθυστέρηση μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Αδυναμία πληρωμής Μία ξαφνική αλλαγή όπως η απώλεια της εργασίας μπορεί να οδηγήσει στην αδυναμία πληρωμής. Η μείωση των εισοδημάτων είναι κάτι που δεν μπορεί να προβλεφθεί και έχει ως αποτέλεσμα τη δυσκολία εξόφλησης των κοινοχρήστων μαζί με τις υπόλοιπες υποχρεώσεις σου. Κάτι τέτοιο, εφόσον επικοινωνηθεί στη διαχείριση, μπορεί να διευθετηθεί με τη λύση ενός διακανονισμού. «Δεν πληρώνω» Υπάρχουν και οι αντιρρησίες! Όπως αναφέραμε και παραπάνω, κανένας νόμος δεν μπορεί να σου εξασφαλίσει τη μη πληρωμή των κοινοχρήστων σου. Το μόνο που θα καταφέρεις είναι να συσσωρευτούν ως ληξιπρόθεσμες οφειλές οπότε να γίνει τελικά και πιο δύσκολη η αποπληρωμή τους. Αν είσαι διαχειριστής, οι λόγοι που μπορεί να ακούσεις για μη πληρωμή των κοινοχρήστων είναι πολλοί και πολλές φορές αρκετά ευφάνταστοι! Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να είσαι προετοιμασμένος για τη σωστή απάντηση: “Δεν είμαι ικανοποιημένος από τη θέρμανση!” Η υποχρέωση καταβολής των κοινοχρήστων δεν επηρεάζεται από την απόδοση μίας κοινόχρηστης λειτουργίας όπως είναι θέρμανση. Απάντηση: Η νομότυπη διαδικασία είναι ότι ο εκάστοτε κάτοικος μπορεί να κάνει αίτημα αύξησης των ωρών λειτουργίας της θέρμανσης στην επόμενη Γενική Συνέλευση. Και φυσικά, να καταβάλλει κανονικά τα κοινόχρηστα που εκδόθηκαν! “Δεν χρησιμοποιώ τον ανελκυστήρα!” Απάντηση: Ο ανελκυστήρας αποτελεί μία κοινόχρηστη δαπάνη. Συνεχίζει να λειτουργεί καθημερινά και βάσει της νομοθεσίας η καταβολή των κοινόχρηστων δαπανών δεν εξαρτάται από τη χρήση τους ή όχι. Επομένως δεν μπορεί κάποιος να μην το χρησιμοποιεί και να μην πληρώσει ή να το χρησιμοποιήσει λιγότερο οπότε να πληρώσει άλλη μικρότερη αναλογία. «Δεν μου δίνετε τα απαραίτητα παραστατικά και έχω απορίες/αμφιβολίες για τις χρεώσεις!» Απάντηση: Βάσει της νομοθεσίας, ο κάθε συνιδιοκτήτης δεν έχει το δικαίωμα να αρνηθεί την πληρωμή της δαπάνης κοινοχρήστων, επικαλούμενος την άρνηση του διαχειριστή να του δώσει πληροφορίες, ούτε το δικαίωμα να αξιώσει δικαστικά την παροχή λογοδοσίας από τον διαχειριστή. Αν υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις ότι υπάρχει κάποια αυθαίρετη χρέωση δαπανών από τη διαχείριση, το ζήτημα τίθεται προς συζήτηση στη Γενική Συνέλευση της πολυκατοικίας που μπορεί να συγκληθεί εκτάκτως. Σύμφωνα με το Άρθρο 68 - Υπουργική Απόφαση 91354/24.8.2017, - η διαχείριση είναι υποχρεωμένη να παραδίδει αντίγραφα των παραστατικών σε κάθε κάτοικο που τα αιτείται με έξοδα του αιτούντος. Στο polikatikia.gr, μπορείς πάντα να διασφαλίζεις τη διαφάνεια που αναζητάς μέσω της δυνατότητας επισύναψης των παραστατικών σε κάθε δαπάνη και την ταυτόχρονη παροχή πρόσβασης στον κάτοικο σε αυτά. «Δεν γίνεται σωστή δουλειά από το συνεργείο καθαρισμού!» Απάντηση: Σύμφωνα με τον νόμο, η υποχρέωση καταβολής των κοινόχρηστων δαπανών δεν υπόκειται σε προκαθορισμένα όρια ποιότητας. Στη Γενική Συνέλευση μπορεί να τεθεί το ζήτημα ή τυχόν αντικατάσταση του συνεργείου καθαρισμού αν κριθεί απαραίτητο από την πλειοψηφία. Σε κάθε περίπτωση τα κοινόχρηστα καταβάλλονται κανονικά. Τι γίνεται αν κάποιος αρνείται να πληρώσει τα κοινόχρηστά του; Αν κάποιος κάτοικος επιμένει να μην πληρώνει τα κοινόχρηστά του ή υπάρχει ένα συσσωρευμένο ληξιπρόθεσμο ποσό, τότε η ευθύνη για διευθέτηση του ζητήματος βαραίνει τον διαχειριστή. Ίσως η είσπραξη των οφειλών είναι μία από τις πιο δύσκολες εργασίες για τον διαχειριστή, ωστόσο σε αυτή την περίπτωση θα παραπέμψει τον κάτοικο στη γενική συνέλευση για να αποφασίσουν πώς θα διεκδικήσουν τα χρήματα. Τέλος, από 2018 και μετά, οι διαφορές για απλήρωτα κοινόχρηστα ανάμεσα στους ιδιοκτήτες ορόφων ή διαμερισμάτων, βρίσκουν λύση εξωδικαστικά, με τη διαμεσολάβηση δικηγόρου.  Εάν μία από τις δύο πλευρές δεν προσέλθει στη διαδικασία, τότε προβλέπεται η επιβολή χρηματικής ποινής.