Διαχείριση

Συνεργείο καθαρισμού πολυκατοικίας: Πως να επιλέξεις το σωστό

Συνεργείο καθαρισμού πολυκατοικίας: Πως να επιλέξεις το σωστό
Η διατήρηση μιας καθαρής και περιποιημένης πολυκατοικίας είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία ενός ασφαλούς, άνετου και υγιούς περιβάλλοντος διαβίωσης. Είσαι ενοικιαστής, ιδιοκτήτης, ιδιοκτήτης ολόκληρου του κτιρίου; Δεν έχει καμιά σημασία… Μπροστά στην καθαριότητα είμαστε όλοι ίδιοι, και ας το παραδεχτούμε, η καθαριότητα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αν μάλιστα δεν θες να την κάνεις και μόνος σου, τότε πρέπει να βρεις την κατάλληλη βοήθεια.



Συνεργεία Καθαρισμού – ένας φύλακας άγγελος.



Τα συνεργεία καθαρισμού διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στη διασφάλιση της καθαριότητας του κτιρίου. Είναι υπεύθυνα για ένα ευρύ φάσμα εργασιών, συμπεριλαμβανομένου του τακτικού καθαρισμού των κοινόχρηστων χώρων, όπως οι διάδρομοι, οι σκάλες και οι ανελκυστήρες, καθώς και για εξειδικευμένες υπηρεσίες καθαρισμού, όπως ο καθαρισμός παραθύρων και η συντήρηση δαπέδων. Η τεχνογνωσία και ο επαγγελματισμός του συνεργείου καθαρισμού μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη συνολική καθαριότητα του κτιρίου.



Παράγοντες που πρέπει να λάβεις υπόψη κατά την επιλογή ενός συνεργείου καθαρισμού



Όταν επιλέγεις συνεργείο καθαρισμού υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που πρέπει να λάβεις υπόψιν για να διασφαλίσεις ότι θα κάνεις τη σωστή επιλογή. Αυτοί οι παράγοντες περιλαμβάνουν:

1. Εμπειρία και τεχνογνωσία



Ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να εξετάσεις είναι η εμπειρία και η τεχνογνωσία του συνεργείου καθαρισμού που σκοπεύεις να βάλεις στο σπίτι σου. Ένα έμπειρο συνεργείο θα έχει τις απαραίτητες δεξιότητες και γνώσεις για να χειριστεί αποτελεσματικά διάφορες εργασίες καθαρισμού. Θα είναι εξοικειωμένοι με τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου και θα μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες καθαρισμού υψηλής ποιότητας.



2. Εύρος των προσφερόμενων υπηρεσιών


Είναι σημαντικό να προσδιορίσεις το εύρος των υπηρεσιών που προσφέρει το συνεργείο καθαρισμού. Διαφορετικά κτίρια μπορεί να έχουν συγκεκριμένες απαιτήσεις καθαρισμού, οπότε βεβαιώσου ότι το συνεργείο που επιλέγεις μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτές τις ανάγκες. Οι συνήθεις υπηρεσίες που παρέχονται από τα συνεργεία καθαρισμού περιλαμβάνουν γενικό καθαρισμό, φροντίδα δαπέδων, καθαρισμό παραθύρων και εξειδικευμένο καθαρισμό για συγκεκριμένους χώρους, όπως γυμναστήρια, πισίνες ή για τον καθαρισμό τζακιού και καμινάδας.


3. Αξιοπιστία και αξιοπιστία


Η αξιοπιστία είναι η πιο κρίσιμη ιδιότητα του συνεργείου και δεν μπορούμε να το τονίσουμε αρκετά. Θέλεις ένα συνεργείο που θα εμφανίζεται σταθερά στην ώρα του και θα ολοκληρώνει αποτελεσματικά τις εργασίες που του ανατίθενται. Επιπλέον, το συνεργείο θα έχει πρόσβαση στο κτίριο και στους προσωπικούς χώρους των κατοίκων του, οπότε είναι σημαντικό να επιλέξεις ένα συνεργείο που μπορείς να εμπιστευτείς και να νοιώθεις ασφάλεια.


4. Προσαρμόσιμα πλάνα καθαρισμού



Κάθε κτίριο μπορεί να έχει μοναδικές απαιτήσεις καθαρισμού, επομένως είναι σημαντικό να επιλέξεις ένα συνεργείο καθαρισμού που προσφέρει προσαρμόσιμα πλάνα καθαρισμού. Αυτό διασφαλίζει ότι το συνεργείο μπορεί να προσαρμόσει τις υπηρεσίες του στις συγκεκριμένες ανάγκες του κτιρίου σου. Είτε πρόκειται για ένα μεγάλο συγκρότημα διαμερισμάτων είτε για ένα μικρότερο κτίριο κατοικιών, το συνεργείο θα πρέπει να είναι σε θέση να προσαρμόσει ανάλογα τις ρουτίνες καθαρισμού του.



5. Ποιότητα των προϊόντων και του εξοπλισμού καθαρισμού


Το συνεργείο καθαρισμού θα πρέπει να χρησιμοποιεί προϊόντα και εξοπλισμό καθαρισμού υψηλής ποιότητας, ώστε να διασφαλίζεται ο αποτελεσματικός και αποδοτικός καθαρισμός. Ρώτησέ τους για τα προϊόντα που χρησιμοποιούν και για το αν είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Η χρήση ασφαλών και μη τοξικών διαλυμάτων καθαρισμού είναι ιδιαίτερα σημαντική εάν στο κτίριο ζουν παιδιά, ηλικιωμένοι ή άτομα με ευαισθησίες και μην ξεχνάμε τα κατοικίδια.


6. Κόστος


Αν και το κόστος δεν πρέπει να είναι ο μοναδικός καθοριστικός παράγοντας, εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό στοιχείο. Σύγκρινε προσφορές από διαφορετικά συνεργεία καθαρισμού και βεβαιώσου ότι θα λάβεις μια δίκαιη και ανταγωνιστική τιμή για τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Λάβε υπόψη ότι η φθηνότερη επιλογή μπορεί να μην είναι πάντα η καλύτερη, καθώς η ποιότητα και η αξιοπιστία πρέπει να έχουν προτεραιότητα.


7. Συστάσεις και κριτικές


Προτού προχωρήσεις στην τελική σου απόφαση, θα ήταν χρήσιμο να ζητήσεις συστάσεις από άλλους ενοικιαστές ή διαχειριστές κτιρίων που έχουν συνεργαστεί με συνεργεία καθαρισμού στο παρελθόν. Οι online κριτικές μπορούν επίσης να παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τη φήμη και την απόδοση του συνεργείου καθαρισμού. Εξέτασε προσεκτικά τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά σχόλια για να μπορέσεις να σχηματίσεις μια ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη άποψη. Πάντα δίπλα σου στην αναζήτησή σου έχεις το Polikatikia.gr Ecosystem, για να βρεις γρήγορα και εύκολα λύση σε κάθε σου ανάγκη και να κάνεις την καλύτερη επιλογή.

8. Επικοινωνία και ευελιξία


Η αποτελεσματική επικοινωνία είναι το κλειδί όταν συνεργάζεσαι με ένα συνεργείο καθαρισμού. Θα πρέπει να ανταποκρίνονται στα ερωτήματά σου, να είναι ανοιχτοί σε διάλογο και να είναι σε θέση να προσαρμόζουν τυχόν αναγκαίες αλλαγές ή προσαρμογές στο πρόγραμμα καθαρισμού. Η ευελιξία είναι ιδιαίτερα σημαντική κατά τη διάρκεια έκτακτων περιστατικών ή απρόβλεπτων περιστάσεων που μπορεί να απαιτούν άμεση αντιμετώπιση.


9. Ασφάλιση και κάλυψη ευθύνης



Σημαντικό βήμα που πολλοί παραβλέπουν! Έλεγξε αν το συνεργείο καθαρισμού διαθέτει την κατάλληλη ασφαλιστική κάλυψη και κάλυψη ευθύνης. Ατυχήματα μπορεί να συμβούν και είναι εξαιρετικά σημαντικό να βεβαιωθείς ότι το συνεργείο είναι επαρκώς ασφαλισμένο για να καλύψει τυχόν ζημιές ή τραυματισμούς που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια της εργασίας του. Ζήτησε απόδειξη της ασφάλισης και της κάλυψης ευθύνης πριν οριστικοποιήσεις τη συμφωνία.


10. Όροι και προϋποθέσεις της σύμβασης


Έλεγξε προσεκτικά τους όρους και τις προϋποθέσεις της σύμβασης πριν υπογράψεις. Βεβαιώσου ότι όλες οι υπηρεσίες που συζητήθηκαν, η τιμολόγηση και τυχόν πρόσθετα αιτήματα ή προδιαγραφές καταγράφονται στη σύμβαση. Δώσε προσοχή στις πολιτικές ακύρωσης, στους όρους ανανέωσης και σε τυχόν ποινές ή τέλη που μπορεί να ισχύουν.


Ως υπεύθυνος ένοικος, το να δίνεις προτεραιότητα στην καθαριότητα του κτιρίου σου είναι απαραίτητο για τη δική σου ποιότητα ζωής αλλά και του συνόλου. Η επιλογή του σωστού συνεργείου καθαρισμού παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση ενός καθαρού και υγιούς περιβάλλοντος. Λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως την εμπειρία, το εύρος των υπηρεσιών, την αξιοπιστία και τη φερεγγυότητα, μπορείς να επιλέξεις τους σωστούς επαγγελματίες για τις ανάγκες του κτιρίου σου. Και όπως είπαμε μην ξεχνάς η ενδελεχής έρευνα είναι το κλειδί, ζήτα συστάσεις και να εξέτασε τα συμβόλαια προσεκτικά.


συνεργεια-καθαρισμου2
συνεργεια-καθαρισμου3

Σχέτικα άρθρα

Αυγ 27, 2025 Διαχείριση
Γενικές Συνελεύσεις: Τι προβλέπει ο νόμος & πώς γίνονται επιτέλους... απλές!

Γενικές Συνελεύσεις: Τι προβλέπει ο νόμος & πώς γίνονται επιτέλους... απλές!

Μπορεί κάποια στιγμή να έχεις βρεθεί σε γενική συνέλευση πολυκατοικίας, στο διαμέρισμα του διαχειριστή, στην είσοδο ή στα σκαλιά, ακόμα και στον εξωτερικό χώρο της πυλωτής ή στο πεζοδρόμιο. Οι γενικές συνελεύσεις είναι αναγκαίο κακό για κάποιους και σωτήρια λύση για άλλους. Όπως και να το δει κανείς, η νομοθεσία είναι σαφής: είναι υποχρεωτικές και αφορούν όλους τους ιδιοκτήτες μιας πολυκατοικίας.  Τι είναι και ποιοι συμμετέχουν  Η γενική συνέλευση είναι το βασικό όργανο λήψης αποφάσεων στην πολυκατοικία. Πρέπει να συγκαλείται τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο, ενώ σε περιπτώσεις προβλημάτων που μπορεί να προκύψουν, όπως έκτακτα έξοδα, επισκευές, διαφωνίες, και ενοχλήσεις, μπορεί να γίνουν και επιπλέον συνελεύσεις.  Στις γενικές συνελεύσεις πολυκατοικιών συμμετέχουν οι ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων ή οι νόμιμοι εκπρόσωποί τους, οι οποίοι αποφασίζουν με βάση τα ποσοστά συνιδιοκτησίας. Απαραίτητη προϋπόθεση για να έχει ισχύ η συνέλευση είναι η απαρτία, δηλαδή να συμμετέχει ένα ελάχιστο ποσοστό των ιδιοκτητών, ορισμένο από τον Κανονισμό της πολυκατοικίας ή συμφωνημένο μεταξύ των ιδιοκτητών.   Τι μπορεί να πάει στραβά   Όσοι έχουν διαχειριστεί πολυκατοικία, γνωρίζουν τα κλασικά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν. Κάποιες φορές δεν εμφανίζεται κανείς, δεν υπάρχει απαρτία για να παρθούν αποφάσεις, οι συζητήσεις εκτροχιάζονται σε αντιπαραθέσεις, δεν κρατούνται πρακτικά ή χάνονται μετά, ή ακόμα, οι αποφάσεις μένουν στα χαρτιά ή στο μιλητό και δεν υλοποιούνται ποτέ.   Εδώ έρχεται να βοηθήσει η τεχνολογία και πιο συγκεκριμένα η ψηφιακή λειτουργία Γενικής Συνέλευσης του Polikatikia.gr.  Πώς το Polikatikia.gr λύνει τα χέρια σε διαχειριστές και ιδιοκτήτες  Με τη χρήση του Polikatikia Pro, η οργάνωση και η παρακολούθηση των συνελεύσεων γίνεται απλή υπόθεση. Όλα γίνονται ψηφιακά, με διαφάνεια και συμμετοχικότητα. Δείτε τι ακριβώς προσφέρει η πλατφόρμα:  Προγραμματισμός με συμμετοχή των κατοίκων  Ο διαχειριστής μπορεί:  να επιλέξει τίτλο και εισαγωγικό μήνυμα  να προσθέσει θέματα προς συζήτηση  να προτείνει έως 4 ημερομηνίες, στις οποίες οι κάτοικοι ψηφίζουν για το πότε μπορούν να συμμετάσχουν  Ψηφιακή πρόσκληση & ψηφοφορία  Οι κάτοικοι λαμβάνουν ειδοποίηση μέσω email και μπαίνουν στο ψηφιακό διαμέρισμά τους, όπου:  βλέπουν τις ημερομηνίες & δηλώνουν διαθεσιμότητα  βλέπουν ποιοι άλλοι έχουν απαντήσει  αλλάζουν την ψήφο τους αν χρειαστεί  Οργάνωση και διαφάνεια  Η πλατφόρμα επιτρέπει:  αποστολή ή μεταφόρτωση αρχείων (εξουσιοδοτήσεις, πρακτικά)  πρόσβαση στο ιστορικό όλων των συνελεύσεων  καταγραφή όλων των ενεργειών, ψηφοφοριών και αποφάσεων  Οριστικοποίηση και υπενθυμίσεις  Όταν κλείσει η ψηφοφορία, ο διαχειριστής επιλέγει την ημερομηνία και οριστικοποιεί τη συνέλευση. Όλοι οι κάτοικοι ενημερώνονται αυτόματα για την τελική ημερομηνία.  Το Polikatikia.gr ήρθε για να αλλάξει τη νοοτροπία γύρω από τη διαχείριση της πολυκατοικίας. Με την ψηφιακή οργάνωση της γενικής συνέλευσης, οι κάτοικοι ενημερώνονται έγκαιρα, συμμετέχουν ισότιμα και οι αποφάσεις λαμβάνονται με δημοκρατικές και σαφείς διαδικασίες. Η πολυκατοικία λειτουργεί με διαφάνεια, συνεννόηση και συνέπεια, χωρίς χαμένα email, χειρόγραφες σημειώσεις ή απουσίες-παγίδες.  Γιατί όταν όλα είναι οργανωμένα, οι αποφάσεις δεν μένουν απλώς στα χαρτιά, αλλά υλοποιούνται και βελτιώνουν την καθημερινότητά μας.  Εάν είσαι διαχειριστής ή ιδιοκτήτης διαμερίσματος, δοκίμασε σήμερα το Polikatikia Pro και ανακάλυψε πώς η γενική συνέλευση μπορεί να γίνει ένα εργαλείο συνεργασίας και όχι αφορμή για εντάσεις. Η διαχείριση μπορεί να γίνει επιτέλους απλή υπόθεση! 

Αυγ 27, 2025 Διαχείριση
Polikatikia.gr: Ο σύγχρονος ψηφιακός σου βοηθός στη διαχείριση πολυκατοικιών

Polikatikia.gr: Ο σύγχρονος ψηφιακός σου βοηθός στη διαχείριση πολυκατοικιών

Αν εργάζεσαι στον τομέα της διαχείρισης πολυκατοικιών, ξέρεις πολύ καλά ότι ο ρόλος σου δεν είναι ποτέ απλός. Από τα κοινόχρηστα και τις οφειλές, μέχρι τις βλάβες, τις συνελεύσεις και τις διαφωνίες, η καθημερινότητά σου απαιτεί ακρίβεια, διαφάνεια και ταχύτητα. Έχεις πιάσει ποτέ τον εαυτό σου να χρειάζεται μια «χείρα βοηθείας»;  Αυτό ακριβώς ήρθε να σου προσφέρει το Polikatikia.gr. Όχι σαν ένα ακόμα πρόγραμμα έκδοσης κοινοχρήστων, αλλά ως ένα πλήρες, εξελισσόμενο ψηφιακό οικοσύστημα που στέκεται δίπλα στους επαγγελματίες διαχείρισης, σε κάθε βήμα της δουλειάς τους.   Πώς σε βοηθάει το Polikatikia.gr  Το Polikatikia.gr χτίζει το νέο πρότυπο λειτουργίας για τη διαχείριση πολυκατοικιών. Ήδη, πολλές εταιρείες διαχείρισης σε όλη την Ελλάδα το έχουν ενσωματώσει, όχι απλώς ως εργαλείο, αλλά ως πυλώνα της στρατηγικής τους. Τι σημαίνει αυτό;   Δεν αντικαθιστά τους επαγγελματίες, αλλά τους δίνει τα εργαλεία που χρειάζονται για να κάνουν καλύτερα και πιο αποτελεσματικά τη δουλειά τους.  Δεν «παίρνει» πολυκατοικίες. Τις παραδίδει σε εταιρείες διαχείρισης, στις οποίες προσφέρει επαγγελματική υποστήριξη, όταν τη χρειάζονται.   Δεν "κλειδώνει" τα δεδομένα. Τα δεδομένα ανήκουν στην εταιρεία ή στον διαχειριστή, όχι στο Polikatikia.gr.   Τι σου προσφέρει   Επειδή το Polikatikia.gr χτίστηκε πάνω σε αληθινές ανάγκες επαγγελματιών, δεν προσφέρει μόνο λειτουργίες, αλλά και χρήσιμες λύσεις. Τι κερδίζεις:   Απόλυτη διαφάνεια για εσένα και για τους πελάτες σου: Η ψηφιακή διαχείριση κοινοχρήστων, αποθεματικού, οφειλών και τεχνικών βλαβών γίνεται οργανωμένα και διαφανώς, με πλήρες ιστορικό κινήσεων και δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης όλων των ιδιοκτητών και ενοίκων. Εξοικονόμηση χρόνου με πλήρη αυτοματοποίηση: Έκδοση κοινοχρήστων με 1 κλικ, αποστολή αποδείξεων με email, online πληρωμές, παρακολούθηση οφειλών και αυτόματη αρχειοθέτηση συνεργείων. Ξέχνα χειρόγραφες λίστες, excel και ατελείωτα τηλεφωνήματα. Με τη δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης, το Polikatikia.gr αυτοματοποιεί κρίσιμες διαδικασίες, μειώνει το ανθρώπινο λάθος και σου δίνει ουσιαστική πληροφόρηση τη στιγμή που τη χρειάζεσαι. Όλα τα δεδομένα σε ένα μέρος: Το Polikatikia.gr σου προσφέρει πλήρη έλεγχο των δεδομένων. Εσύ αποφασίζεις ποιος βλέπει τι και πότε. Η πλατφόρμα λειτουργεί ως προέκταση της εταιρείας σου, όχι ως μεσάζοντας. Πραγματική ευελιξία: Μπορείς να καταχωρείς μεταβολές αποθεματικού με επεξηγητικά σχόλια, να καταγράφεις αποχωρήσεις ενοίκων και τυχόν εκκρεμότητες, να δηλώνεις βλάβες, να συγκρίνεις προσφορές επαγγελματιών και να διαχειρίζεσαι επισκευές. Υποστήριξη σε κάθε βήμα: Η ομάδα του Polikatikia.gr δεν λειτουργεί ανταγωνιστικά προς τους επαγγελματίες. Αντίθετα, στηρίζει το ρόλο τους. Όταν μια πολυκατοικία χρειάζεται επαγγελματική διαχείριση, η πλατφόρμα προτείνει ενεργά συνεργαζόμενες εταιρείες.   Δοκίμασε κάτι νέο και εξέλιξε τη δουλειά σου  Το Polikatikia.gr είναι το εργαλείο που εξελίσσει τη διαχείριση πολυκατοικιών, βάσει πραγματικών αναγκών. Οι πελάτες σου ζητούν πια ηλεκτρονική ενημέρωση, διαφάνεια, άμεσες απαντήσεις και έλεγχο. Είναι ένα εργαλείο που σε φέρνει μπροστά από τις απαιτήσεις, ενισχύει το επαγγελματικό σου προφίλ και διευκολύνει την καθημερινότητά σου. Αν είσαι επαγγελματίας διαχείρισης, αυτό είναι για εσένα. Μάθε περισσότερα στο Polikatikia.gr.

Αυγ 27, 2025 Ιδιοκτήτης
Airbnb & Συναίνεση Ιδιοκτητών: Τι ισχύει στις πολυκατοικίες 

Airbnb & Συναίνεση Ιδιοκτητών: Τι ισχύει στις πολυκατοικίες 

Η ενοικίαση κατοικιών μέσω πλατφορμών όπως το Airbnb έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλής τα τελευταία χρόνια. Πολλοί επιλέγουν να θέσουν τα σπίτια και τα διαμερίσματά τους σε διαθεσιμότητα για ενοικίαση όταν λείπουν οι ίδιοι για πολύ καιρό ή ακόμα και ως εναλλακτική της απλής ενοικίασης. Όταν όμως πρόκειται για διαμερίσματα σε πολυκατοικίες, προκύπτουν εύλογα ερωτήματα και προβληματισμοί: Χρειάζεται άδεια από τους άλλους ιδιοκτήτες; Τι γίνεται αν υπάρχουν παράπονα; Ποια δικαιώματα έχει η κάθε πλευρά;  Παρακάτω θα εξηγηθεί τι ισχύει σήμερα στην Ελλάδα για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις σε πολυκατοικίες και πώς μπορούν όλοι οι εμπλεκόμενοι να διαχειριστούν την κατάσταση υπεύθυνα.  Τι ισχύει νομικά για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις (Airbnb);  Στην Ελλάδα, η ενοικίαση ακινήτου μέσω Airbnb ή παρόμοιας πλατφόρμας επιτρέπεται, αρκεί να τηρούνται ορισμένες προϋποθέσεις, όπως προβλέπεται από τη νέα νομοθεσία για τα Airbnb στην Ελλάδα.  Ο ιδιοκτήτης πρέπει να δηλώνει το ακίνητο στο Μητρώο Βραχυχρόνιας Μίσθωσης της ΑΑΔΕ  Τα έσοδα πρέπει να δηλώνονται κανονικά στην εφορία  Δεν απαιτείται άδεια λειτουργίας όπως στα τουριστικά καταλύματα (εκτός αν παρέχονται πρόσθετες υπηρεσίες, όπως πρωινό, καθαριότητα, reception)  Ωστόσο, όταν πρόκειται για διαμέρισμα σε πολυκατοικία, τα πράγματα γίνονται λίγο πιο σύνθετα.  Χρειάζεται συναίνεση των υπολοίπων ιδιοκτητών;  Γενικά, δεν απαιτείται συναίνεση για να νοικιάσει κάποιος το διαμέρισμά του μέσω Airbnb, εκτός αν ο Κανονισμός της πολυκατοικίας (εφόσον υπάρχει) το απαγορεύει ρητά. Αν αναφέρεται λοιπόν ότι απαγορεύονται οι επαγγελματικές ή τουριστικές χρήσεις, τότε μπορεί να απαγορευτεί και η χρήση των διαμερισμάτων ως Airbnb, με απόφαση γενικής συνέλευσης και πιθανή δικαστική επικύρωση. Αν δεν υπάρχει κανονισμός ή δεν προβλέπει κάτι σχετικό, τότε ισχύει η ελευθερία διάθεσης του ακινήτου.  Τι γίνεται σε περίπτωση διαφωνίας ή όχλησης;  Ακόμα κι αν επιτρέπεται η βραχυπρόθεσμη ενοικίαση κατοικιών στην πολυκατοικία, ο ιδιοκτήτης που νοικιάζει έχει την υποχρέωση να μην προκαλεί ενόχληση στους άλλους ενοίκους. Έχει διαπιστωθεί ότι οι πιο συχνές αιτίες διαφωνιών είναι ανάμεσα σε άλλες:   Θόρυβος από επισκέπτες  Συχνές αφίξεις/αναχωρήσεις με βαλίτσες  Κατάχρηση κοινόχρηστων χώρων  Έλλειψη ασφάλειας λόγω συνεχούς εναλλαγής προσώπων  Σε τέτοιες περιπτώσεις, οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες μπορούν να ζητήσουν από τον ιδιοκτήτη να λάβει μέτρα, όπως για παράδειγμα να θέσει πιο αυστηρούς κανόνες για τους επισκέπτες ή να συγκληθεί γενική συνέλευση για να τεθούν περιορισμοί ή να γίνει προσφυγή στη δικαιοσύνη αν οι οχλήσεις είναι επαναλαμβανόμενες και σοβαρές.  Επομένως, ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα να εκμεταλλευτεί το ακίνητό του όπως επιθυμεί, εφόσον σέβεται τον κανονισμό και τη νομοθεσία, αλλά και οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες και ένοικοι έχουν δικαίωμα στην ησυχία, την ασφάλεια και τη χρήση των κοινόχρηστων χώρων χωρίς εμπόδια. Η ισορροπία στηρίζεται στην καλή επικοινωνία και τη διαφάνεια.  Ποιος ο ρόλος της γενικής συνέλευσης;  Η γενική συνέλευση των ιδιοκτητών μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο:  Να εγκρίνει ή να τροποποιήσει τον Κανονισμό της πολυκατοικίας ώστε να προβλέπει ειδικούς όρους ή περιορισμούς για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις  Να ορίσει ώρες κοινής ησυχίας, μέτρα ασφαλείας ή ακόμη και «κώδικα συμπεριφοράς» για φιλοξενούμενους  Να ενεργοποιήσει νομικές διαδικασίες σε περιπτώσεις κατάχρησης ή συστηματικής όχλησης  Φυσικά, για οποιαδήποτε αλλαγή κανονισμού ή απαγόρευση Airbnb, απαιτείται η συγκατάθεση όλων ή μεγάλης πλειοψηφίας των ιδιοκτητών, ανάλογα με το τι προβλέπει ο Κανονισμός.  Επομένως, η ενοικίαση μέσω Airbnb είναι νόμιμη, αλλά η υπεύθυνη και διαφανής διαχείριση είναι απαραίτητη όταν πρόκειται για πολυκατοικίες. Οι ιδιοκτήτες καλούνται να σέβονται τους υπόλοιπους ενοίκους και οι διαχειριστές να λειτουργούν με πνεύμα συνεργασίας. Το κλειδί είναι η πρόληψη των συγκρούσεων, η ενημέρωση όλων και η δημιουργία σαφών κανόνων. Έτσι, διατηρείται η ισορροπία μεταξύ ατομικής ελευθερίας και συλλογικής αρμονίας.  Για να μαθαίνεις τα πάντα σχετικά με το διαμέρισμά σου, συνέχισε να διαβάζεις το blog του Polikatikia.gr.  

Ιουλ 21, 2025 Διαχείριση
Ενεργειακό Πιστοποιητικό Πολυκατοικίας: Υποχρεώσεις & Διαδικασία

Ενεργειακό Πιστοποιητικό Πολυκατοικίας: Υποχρεώσεις & Διαδικασία

Το Ενεργειακό Πιστοποιητικό ή επίσημα, Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) είναι ένα έγγραφο που αποτυπώνει την ενεργειακή «ταυτότητα» ενός ακινήτου. Πέρα από μια τυπική υποχρέωση, αποτελεί εργαλείο πληροφόρησης για την κατανάλωση ενέργειας ενός κτιρίου και τη δυνατότητα βελτιώσεών του. Αν είσαι ιδιοκτήτης, διαχειριστής ή ασχολείσαι επαγγελματικά με ακίνητα, παρακάτω θα βρεις έναν απλό οδηγό για το πότε χρειάζεται, πώς εκδίδεται και τι να περιμένεις. Πότε είναι υποχρεωτικό το ενεργειακό πιστοποιητικό;   Η έκδοση ΠΕΑ είναι υποχρεωτική σε πολλές περιπτώσεις, και συγκεκριμένα: • Κατά την πώληση ή ενοικίαση ολόκληρου κτιρίου ή διαμερίσματος (για ακίνητα άνω των 50 τ.μ.) • Για την ένταξη σε προγράμματα επιδότησης, όπως το «Εξοικονομώ», όπου απαιτείται πιστοποιητικό πριν και μετά τις εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης • Σε περιπτώσεις ανακαίνισης ή αλλαγής χρήσης κτιρίων, εφόσον επηρεάζεται η ενεργειακή τους συμπεριφορά • Όταν ζητείται από τις αρχές στο πλαίσιο οικοδομικών ή τακτοποιητικών διαδικασιών Σημαντικό είναι πως μέσα στα επόμενα χρόνια αναμένεται αυστηροποίηση των όρων για νεόδμητα και ανακαινισμένα ακίνητα, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής οδηγίας για τα κτίρια μηδενικών εκπομπών. Αυτό σημαίνει ότι τα νέα κτίρια ή όσα αναβαθμίζονται εκτενώς θα πρέπει να πληρούν υψηλότερες ενεργειακές προδιαγραφές για να λάβουν την κατάλληλη κατηγορία ΠΕΑ. Τι περιλαμβάνει η διαδικασία;   Για να εκδοθεί το ΠΕΑ, απαιτείται αυτοψία από ενεργειακό επιθεωρητή, ο οποίος ελέγχει το κτίριο ή το διαμέρισμα και συλλέγει τεχνικά και λειτουργικά στοιχεία, όπως: • Είδος και πάχος τοιχοποιίας • Τύποι κουφωμάτων και υαλοπινάκων • Σύστημα θέρμανσης και ψύξης • Τρόπος παραγωγής ζεστού νερού • Ενεργειακά συστήματα (π.χ. ηλιακοί θερμοσίφωνες, φωτοβολταϊκά) Η επιθεώρηση διαρκεί συνήθως μία επίσκεψη και ολοκληρώνεται εντός λίγων ημερών. Ακολουθεί η έκδοση του πιστοποιητικού μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος του Υπουργείου Περιβάλλοντος, με μοναδικό αριθμό καταχώρισης. Ποια δικαιολογητικά χρειάζονται;   Για την έκδοση ΠΕΑ, θα χρειαστείς τα εξής: • Τίτλο ιδιοκτησίας (συμβόλαιο) • Οικοδομική άδεια ή κάτοψη του ακινήτου • Λογαριασμό ρεύματος (για το Αριθμό Παροχής) • Τακτοποιητικά έγγραφα • Δελτίο ταυτότητας του ιδιοκτήτη Όταν πρόκειται για πολυκατοικία, είναι χρήσιμο να υπάρχει πρόσβαση στο λεβητοστάσιο ή τον πίνακα θέρμανσης, ώστε να αξιολογηθούν τα κοινόχρηστα συστήματα. Πόσο κοστίζει το ΠΕΑ;  Το κόστος εξαρτάται από την επιφάνεια του ακινήτου και την πολυπλοκότητα της κατασκευής. Συνήθως για διαμερίσματα κυμαίνεται μεταξύ 80 και 150 ευρώ, ενώ για ολόκληρες πολυκατοικίες ή επαγγελματικούς χώρους το κόστος μπορεί να είναι υψηλότερο. Αν συνδυάζεται με αίτηση σε πρόγραμμα χρηματοδότησης, ενδέχεται να καλύπτεται μέρος ή όλο το κόστος από την επιδότηση. Πόσο διαρκεί η διαδικασία;   Από τη στιγμή που θα συγκεντρωθούν τα δικαιολογητικά και θα προγραμματιστεί η αυτοψία, η έκδοση του ΠΕΑ γίνεται συνήθως εντός 2-5 εργάσιμων ημερών. Το πιστοποιητικό έχει ισχύ για 10 χρόνια, εκτός αν υπάρξουν δομικές ή ενεργειακές αλλαγές στο ακίνητο, οπότε χρειάζεται νέα έκδοση. Αν και συχνά αντιμετωπίζεται ως υποχρέωση που πρέπει απλώς να «ξεμπερδεύει» κανείς, το ενεργειακό πιστοποιητικό είναι στην ουσία ένας καθρέφτης της ενεργειακής απόδοσης του σπιτιού ή της πολυκατοικίας. Μπορεί να αποτελέσει αφετηρία για παρεμβάσεις που μειώνουν την κατανάλωση και βελτιώνουν την καθημερινότητα. Καθώς η Ελλάδα και όλη η Ευρωπαϊκή Ένωση στρέφονται όλο και περισσότερο σε πολιτικές εξοικονόμησης ενέργειας, η ενεργειακή απόδοση των κτιρίων θα αποκτά σταδιακά μεγαλύτερη σημασία, όχι μόνο για το περιβάλλον, αλλά και για την αξία του ακινήτου.